Preşedintele Moldovan: Cetăţeanul judeţului Bistriţa-Năsăud este cel mai important lucru pentru mine

Serviciul Public Comunitar de Evidenţă a Persoanelor Bistriţa-Năsăud, în casă nouă

Serviciul Public Comunitar de Evidenţă a Persoanelor al judeţului Bistriţa-Năsăud s-a mutat în casă nouă, în curtea Bibliotecii Judeţene „George Coşbuc”, de pe str. Al. Odobescu. La inaugurare, invitaţi ai staff-ului instituţiei au fost preşedintele Consiliului Judeţean, Emil Radu Moldovan, vicepreşedintele Dorin Popescu, primarul Bistriţei - Ovidiu Creţu, subprefectul Ovidiu Frenţ, şefi ai instituţiilor militarizate din subordinea MAI şi reprezentanţi ai Armatei bistriţene, dar şi staff-ul instituţiilor din coodonarea sau subordonarea administraţiei judeţene.

E un moment de sărbătoare pentru noi, dar cred că şi pentru cetăţenii judeţului Bistriţa-Năsăud. Una dintre priorităţile cu care am mers în campania electorală din 2012 a fost aceea de a aduce administraţia cât mai aproape de cetăţean. Problemele sunt multe, dar unuşl dintre serviciile care funcţionează în subordinea Consiliului Judeţean este Serviciul Public Comunitar de Evidenţa Persoenelor al judeţului Bistriţa-Năsăud, cu cae foarte mulţi cetăţeni intră în contact. Mi-am dorit foarte mult ca aceste condiţii improprii în care acest serviciu îşi desfăşura activitatea să fie eliminate. (...) În momentul de faţă putem spune că avem condiţii de muncă civilizate.

Cel mai important lucru pentru noi, cei care vremelenic suntem în aceste poziţii public, adminsitrative, este să îl avem în prim plan pe cel care ne sprijină, adică cetăţeanul. Cetăţeanul judeţului Bistriţa-Năsăud este cel mai important lucru pentru mine şi în cei 3 ani de când conduc acest Consiliu Judeţean, împreună cu aparatul de specialitate şi cu plenul Consiliului, ne-am străduit să îmbunătăţim viaţa acestuia”,  a precizat preşedintele Emil Radu Moldovan, la momentul inaugural.

Potrivit acestuia, acum doi ani a fost bugetată elaborarea documentaţiei tehnice, iar în 4 martie 2014 au debutat lucrurile, executate de firma Indcon, manageriată de către Gavril Chiş.  Iniţial s-a dorit reabilitarea şi extinderea unui imobil de birouri existent, însă ulterior s-a văzut că acea clădire nu permitea supraetajări, iar proiectul a fost refăcut. Noua clădire, în regim D+P+E+M, cuprinde 11 birouri, sală de şedinţe, un spaţiu destinat arhivei de stare civilă, altul pentru arhiva instituţiei şi un ghişeu pentru realaţii cu publicul. Valoarea totală a investiţiei este de 1.311.955 lei (inclusiv TVA).

Subprefectul Ovidiu Frenţ a punctat faptul că prin ceea ce administraţia locală, judeţeană sau Guvernul întreprind, de fapt restituie cetăţeanului contribuţia pe care o face lună de lună către stat. „Acest Serviciu Public Comunitar de Evidenţă a Persoanelor face acest lucru pentru cei peste 285.000 cetăţeni, înregistraţi statistic, dar să nu uităm de alte câteva zeci de mii care au plecat din judeţul nostru care au nevoie de documente, de actele necesare”, a menţionat subprefectul Frenţ, amintind de actul normativ emis de Guvern, în 2013, prin care cetăţenii primesc acte de stare civilă bilingve, nefiind nevoiţi să le traducă, autentifice la notar etc.  

Nu în ultumul rând,  comisarul şef de poliţie Liliana Cotfas, directorul executiv al SPCEP Bistriţa-Năsăud,  a ţinut să remarce oportunitatea edificării acestui nou sediu, asta pentru că, din 2005, instituţia funcţiona în 3 locaţii, cetăţenii fiind nevoiţi să se deplaseze între birouri. „Acum, primirea cetăţenilor va fi făcută în condiţii civilizate, chiar la standarde europene. În perspectiva informatizării totale a principalelor activităţi de evidenţa persoanelor şi de stare civilă, noul spaţiu oferă condiţii tehnice de conectare la bazele de date naţionale. Spaţiul oferă condiţii de microclimat pentru păstrarea în condiţii optime a arhivei de stare civilă, despre care se ştie că se păstrează 100 de ani la nivelul judeţului”, a concluzionat comisarul Liliana Cotfas.  

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5