Soarta Pădurii Codrişor se află în mâinile bistriţenilor

Asociaţia Bistriţa Civică, condusă de ing. Florin Chereji, a organizat o dezbatere publică cu tema „Pădurea Codrişor”, în prezenţa unor consilieri locali de la PNL şi PER, preşedintelui Organizaţiei Municipale PER – Marius Bălan, a numeroşi cetăţeni, din diferite categorii sociale şi ocupaţii, mass-media etc., subiectul dezbaterii fiind salvarea Pădurii Codrişor – Împreună putem salva oraşul nostru.
Organizată la Teatrul de Vară, dezbaterea publică a scos în evidenţă importanţa zonei de protecţie şi agrement Pădure – Parc Codrişor – Plămânul Bistriţei, care este vitală pentru a ozoniza aerul din municipiu şi a absorbi noxele industriale.
În deschidere, ing. Florin Chereji a prezentat o proiecţie cu principalele realizări şi amenajări a Bistriţei Civice în Pădurea Codrişor, cât şi demersuri şi perspective pentru păstrarea acesteia ca zonă de protecţie şi agrement, mulţumind mass-media pentru modul cum a fost mediatizată această problemă.
S-a scos în evidenţă faptul că PUZ Codrişor, aprobat în 2010, prevede transformarea acestei zone într-o pădure parc şi valorificarea potenţialului său turistic şi de agrement prin realizarea de diverse amenajări care vor găzdui numeroase activităţi, amenajarea falezei râului Bistriţa între Podul Jelnei şi podul Budacului, ca o axă a loisirului, în principal ca zonă de promenadă.
Salvarea Pădurii Codrişor a fost susţinută, cu argumente, şi de Marius Bălan, de la PER, cât şi în intervenţiile numeroase care le-au avut cetăţenii prezenţi la eveniment.
În acest sens, s-a declanşat strângerea de semnături de la alegători, pentru a iniţia un proiect de hotărâre a Consiliului Local privind planul iniţial de amenajare a CL pentru a fi actualizat şi implementat în folosul tuturor locuitorilor din Bistriţa şi pentru dezvoltarea turismului local, prevăzute în PUZ Codrişor.
O iniţiativă cetăţenească pe care locuitorii Bistriţei o vor decide.

Comentarii

27/05/15 12:44
Vizitator

Un vechi proverb spune ca “inteleptul invata din greselile altora, desteptul invata din greselile proprii, iar prostul nu invata niciodata.” In problema centurii ocolitoare a Bistritei, primarul insista prosteste pe o solutie care a mai fost declarata ilegala in baza unei hotarari judecatoresti. Si cu toate astea a mai 180.000 de lei cu un referendum care s-a dovedit un esec datorita prezentei extrem de reduse la vot.
In plus solutia cu centrura ocolitoare in varianta 2 Sud prin Padurea Codrisor este ilegala si sub aspectul prevederilor din din OG 43/1997 republicată:
Art.37. „Pentru descongestionarea traficului în localităţi, protecţia mediului şi sporirea siguranţei circulaţiei pe reţeaua de drumuri expres şi drumuri naţionale europene se realizează variante ocolitoare, situate în afara intravilanului localităţilor, pe baza studiilor de trafic.”
Art. 47. „Pentru evitarea congestionării traficului în afara localităţilor se interzice amplasarea oricăror construcţii care generează trafic suplimentar la o distanţă mai mică de 50,00 m de marginea îmbrăcămintei asfaltice în cazul autostrăzilor, al drumurilor expres şi al drumurilor naţionale europene, respectiv de 30,00 m pentru celelalte drumuri de interes naţional şi judeţean. Prin construcţii care generează trafic suplimentar se au în vedere unităţi productive, complexe comerciale, depozite angro, unităţi tip show-room, obiective turistice, cartiere rezidenţiale, parcuri industriale, precum şi orice alte obiective şi/sau construcţii asemănătoare în care se desfăşoară activităţi economice.”
Intre timp, in ultima varianta din Master Planul Transporturi pentru Bistrita figureaza o centura ocolitoare cu doua benzi pe sens, in lungime de 14,6 km si in valoare de 70 milioane euro. Asadar, nu se mai regaseste Centura 2 Sud prin Padurea Codrisor, care era prevazuta cu o banda pe sens si in valoare de 170 milioane euro. Si totusi Cretu ramane cu mintea blocata in centura (ne)ocolitoare.
Explicatia e una singura. Nu o data primarul Cretu a recunoscut că poseda teren în zona pe unde va trece centura 2-Sud. Iata ce declara acst individ inca in anul 2009: “Da, am acolo 45 de ari, cumpărați prin 2000-2001. Dacă va fi să îl vând la un preț bun, normal că îl vând. Soția l-a moștenit de la socrul meu, din câte știu sunt deja făcute actele de împroprietărire”. Cu alte cuvinte, in mintea primarului, prioritatea nu este rezolvarea traficului de tranzit prin centura ocolitoare, ci modul in care aceasta investitie poate sa contribuie la cresterea valorii terenului pe care il detine.
Din aceasta incapatanare primarului, orasul Bistrita a avut numai de pierdut. In primul rand, pentru faptul ca nu s-a ales o alternativa rezonabila de traseu orasul Bistrita a ramas fara centura ocolitoare. In al doilea rand au fost blocate proiecte mai vechi de amenajare a malurilor raului Bistrita si a Dealului Codrisor ca zona de agrement (vezi: P.U.Z. Bistrita ‘ Dealul Codrisor’ (Codrisor Hill) – Trans Form)

27/05/15 14:06
Cititor

Stimati domni, nu va faceti probleme, ca cine face parte din ”Bistrita Civica” ori simpatizeaza cu ”ei” nu-s nici 0,001% din populatia Bistritei. Putem si salva padurea Codrisoru, dar putem sa punem in practica si constructia acelui drum de ocolire, aleie, strada, poteca ( cum i-o zice ) adica acea artera rutiera care este strict necesara ptr descongestionarea traficului rutier. Cu ce impiedeca ”potecile veveritelor sau caprioarelor ” aceasta artera rutiera ? Poate se gandesc cei din ”Bistrita Civica” sa faca si o ”poteca a cio.rilor ”, daca tot au ca tinta ”Drumul Taberei” desi acum in zona respectiva, ”cio.rile” au cam ... ” zburat ” pe langa Raul Bistrita si stau prin bordeie, intr-o mizerie de nedescris . Este simpatic domnul Chereji si nu este dumnealui rau intentionat, dar putin cam ”interest” zic eu... impreuna cu toti cei din aceasta ”gramada ” ... sau ” adunatura” cum s-o numi ea si care nici chiar pentru ”podari” nu prea are vre-o importanta anume ... Sunt doar cativa, care vor sa-si protejeze proprietatile pe care le au acolo si cam atat. Pentru noi bistritenii, are importanta si aceasta padure, dar nu in variant propusa de dumnealor, unde pamantul systematic curge la vale, unde-s numai grohotisuri si gunoaie aruncate de ”conta.ranii ” nostri si unde actualmente se aciueaza numai ” colorati ” veniti de prin te miri unde .

29/05/15 12:02
Cititor

Mai, lasati vrajeala. Daca o anume artera rutiera se face pa bani europeni, este bine venita, apoi zica-i centura, zica-i strada, aleie ori poteca... n-are nici o importanta. Important este ca aceasta artera rutiera, mai descongestioneaza din traficul rutier foarte aglomerat de masini din Bistrita si voi, toti cei din aceasta ”asociatie civica ” sunteti nimic altceva decat un fel de Gica Contra. Lasati vrajeala, si nu va mai tot strofocati, ca acest drum se va face si vreti voi si ba. Interesul majoritar primeaza intotdeauna, ca daca ne luam dupa ”vocea strazii” niciodata nu se va putea face absolut nimic, ptr ca permanent vor fi voci de ”Gica Contra” .
Pe sub aceasta ”aleie” daca o sa-i zica asa, printr-un viaduct, se poate face si ”poteca veveritelor si a caprioarelor si a cio.rilor... ” daca vreti dvs.
Daca o sa-i intrebi, nici unul n-o sa vrea ca pe strada , ori in fata casei lui, sa aiba biserici unde bat clopotele, scoli, gradinite si crese unde urla, zbiara si se zbenguie copiii, statii de autobuze , gari ori autogari, unde se aduna tot felul de public numeros, galagios si care lasa mizerie peste tot... etc. etc.
Daca nu era regimul comunist, astazi fiti siguri ca nici vechea ”centura” nu exista, dar ”aia” au fost fermi si au zis ... ” pe aici ” , au taiat in linie dreapta si ” oile nu beau apa de unde si cand vrea sa zbiara magarul ” ... ci doar de acolo, atunci si cand hotaraste ” ciobanul ” si cu asta PUNCT si ”ciobanii” suntem noi toti ceilalti care in majoritate dorim constuirea acestui ”drum” si va place voua si ba .
Prin aceasta, se vor consolida si malurile Raului Bistrita si panta Padurii Codrisoru, care permanent curge la vale, se va asana zona , se vor face si aceste ” poteci” de care ziceti... si totul, dupa ce va fi terminat, va fi foarte frumos , necesar si util . Ce... aveti impresia ca in America, Franta ori Germania, daca este necesara construirea unei artere rutiere ori de cale ferata, toata ziua-bunaziua i se cere acordul cuiva anume ? Sa fim seriosi... si uitati ca astazi America si toate tarile puternic industrializate , ordonate, curate si civilizate, sunt unde sunt, pentru ca guvernarile au mana forte si nu asculta vocea catorva ... particulari cu interese infime interesului national general .

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5