TeraPlast aniversează 125 de ani de evoluție
Grupul TeraPlast aniversează 125 de ani de tradiție și antreprenoriat prin campania Evoluția ne definește de 125 de ani. După un an 2020 al readaptării strategiei, în 2021, anul aniversar, grupul are în implementare investiții de peste 32 milioane de euro.
„Avem un istoric care atinge trei secole diferite. Prin această campanie aniversăm 125 de ani de antreprenoriat dus la cel mai înalt nivel. Aniversăm, totodată, viziunea și determinarea care ne-au ajutat să ne dezvoltăm și ne definesc. Studiile arată că durata medie de viață a unei firme în România e de circa 10 ani. Noi facem parte dintre cei care cresc puternic media. De-a lungul timpului am arătat că inovăm, deschidem fabrici chiar și în străinătate, ne aducem contribuția la economia națională, marcăm performanțe pe piața de capital și aducem valoare acționarilor noștri. Modelul nostru de business este mai rar întâlnit în România, și cel puțin în cazul nostru, și-a arătat eficiența. Ne-am dori ca la aniversarea de 130 de ani să avem mai multe modele de succes în jurul nostru, iar România să fie ca dezvoltare și strategie mai aproape de țările din vestul Europei pe care le admirăm” a declarat Alexandru Stânean, CEO TeraPlast.
Tradiția TeraPlast își are originea în 1896 în Bistrița, unde un meșter sas a deschis un atelier de prelucrare a plăcilor ceramice. Acest atelier a trecut prin multiple transformări în evoluția sa, devenind secția de teracotă în cadrul Întreprinderii de Materiale de Construcții Bistrița. În urma divizării acesteia din urmă, în 1990 a fost integrată în TeraPlast SA alături de secția de prelucrare a maselor plastice. La acel moment, TeraPlast SA avea 396 de angajați, din care 123 în secția de mase plastice, 194 în secția de teracotă și 98 personal administrativ și în ateliere.
Deși astăzi portofoliul TeraPlast nu mai include teracota, tradiția industrială se continuă prin evoluția portofoliului de mase plastice, prin cultivarea inițiativei private românești și a excelenței ca valori care susțin dezvoltarea afacerilor.
Aniversarea va fi marcată printr-o serie de acțiuni sub umbrela Evoluția ne definește de 125 de ani, orientate spre responsabilitate socială și dezvoltare sustenabilă. Printre acestea se numără un concurs intern pentru îmbunătățirea proceselor, susținerea generațiilor viitoare prin acordarea de premii de performanță liceenilor și studenților, dar și acțiuni de mediu, în linie cu politica Grupului de reducere a amprentei de carbon. Tot în contextul aniversării a fost lansată și noua versiune a site-ului teraplast.ro – o versiune îmbunătățită, optimizată.
TeraPlast a adus soluții în premieră în România, cum este țeava din polietilenă pentru apă și gaze naturale. De asemenea, este singurul producător român care deține brevet pentru utilizarea materialului reciclat în producția de țevi PVC pentru canalizări exterioare și singurul producător de granule HFFR (fără halogen, rezistente la foc) din România.
Producția a fost susținută de-a lungul timpului de o dezvoltare permanentă prin investiții. Ultimii cinci ani au însemnat investiții de peste 390 de milioane de lei în dețineri și capacități de producție. În aceeași perioadă, capitalizarea bursieră a companiei a crescut de aproape 6 ori, depășind 1,4 miliarde de lei în 2021.
Raportate la cifra de afaceri bugetată, investițiile Grupului din 2021 reprezintă 25% și o parte dintre ele sunt cofinanțate prin schema de ajutor de stat. Asta înseamnă că în decurs de 5 ani, Grupul va contribui la bugetul de stat cu taxe și impozite din business-urile noi în cuantum egal cu ajutorul de stat primit, adică 14 milioane de euro.
Despre Grupul TeraPlast
Grupul este compus din companiile: TeraPlast, TeraGlass, TeraPlast Recycling, TeraBio Pack și Somplast. Începând cu 2 iulie 2008, TeraPlast SA este listată la Bursa de Valori București sub simbolul TRP. Acțiunile companiei sunt incluse în indicele de referință BET al Bursei de Valori București și, din septembrie 2020, în indicii TotalCap și MicroCap ai FTSE Russell. În cadrul evaluării Vektor în baza a 15 criterii de comunicare în relația cu investitorii, efectuată de ARIR, TeraPlast a obținut nota maximă, 10, pentru al doilea an consecutiv.
Citiţi şi:
- TeraPlast a încasat 373 milioane de lei din vânzarea diviziei Steel și va acorda dividend special
- Grupul TeraPlast prelungește mandatul directorului general – Alexandru Stânean – pentru o perioadă de 4 ani
- TeraPlast – singura companie românească parte din Asociația Europeană a Producătorilor de Țevi și Fittinguri din Mase Plastice (TEPPFA)
- AJOFM BN a mediat o selecţie de personal pentru şase firme. 48 persoane vor susţine proba de lucru
- Grupul TeraPlast a primit acordul de finantare pentru proiectul „Infiintare unitate noua de productie pentru TeraPlast Folii Biodegradabile SRL”
Adaugă comentariu nou