Tiberiu Băican: De ce am ales să fiu olimpic!

Bună! Mă numesc Octavian-Tiberiu și sunt .... olimpic. De ce am ales să fiu olimpic? Chiar dacă, încă din clasa pregătitoare mi-au plăcut competițiile școlare și să fiu apreciat pentru munca mea, un rol decisiv în parcursul meu școlar l-a avut destinul. Totul a început la finalul clasei a III-a cu un pariu, miza fiind admiterea la cursurile Centrului de Excelență Bistrița. Am câștigat atunci nu doar recompensa pusă în joc, ci un mod de viață cu totul nou pentru mine.
La CJEX am întâlnit doamne învățătoare extraordinare, dedicate, care m-au ajutat să acumulez cunoștințele necesare pentru rezolvarea problemelor de matematică. Cu sprijinul acestora și cu susținerea totală și necondiționată a doamnei mele învățătoare Bunea-Domșa Maria am pornit pe un nou drum în viață: cel al performanței.
În clasa a IV-a am participat și am realizat punctaj maxim la faza județeană a olimpiadei de matematică „Vreau și eu la olimpiadă”, dar adevărata mea performanță a avut loc la Olimpiada Satelor, unde am obținut premiul I la Olimpiada Satelor din Transilvania și, cel mai important, premiul întâi cu punctaj maxim la faza națională a Olimpiadei Satelor din România. Atunci, pentru prima dată în viața mea, m-am simțit cu adevărat împlinit și răsplătit pentru munca mea.
Toată lumea își imaginează că aceste rezultate vin după o muncă covârșitoare. În cazul meu, nu e chiar așa. Cam 3 ore de studiu constant, zilnic, pe mine m-au dus, m-au menținut și încă mă mențin pe drumul performanței școlare, drum pe care mă însoțesc zilnic profesorii și părinții mei.
Performanța, cel puțin pentru mine, nu este, așadar, o activitate extrașcolară sau un hobby, ci a devenit un mod de viață. Totuși, pentru a face performanță la un nivel cât mai înalt, pe lângă pasiune și ambiție, bineînțeles, un rol esențial îl au profesorii, care să îți ofere doza de cunoștințe la nivel avansat și să te învețe cum să gândești problemele limpede și cum să le redactezi în mod clar. Acesta este motivul principal pentru care particip la cursurile CJEx.
Chiar dacă am început în clasa a IV-a cu matematica, în prezent frecventez și cursurile de fizică și informatică din cadrul CJEx. Fiecare curs este cu adevărat foarte educativ, lucrând probleme spre a învăța esența gândirii metodei de rezolvare. Consider că a învăța să înveți ar trebui să reprezinte principalul scop al demersului școlar al fiecărui elev.
CJEx mă ajută să acumulez cunoștințele necesare pentru a rezolva problemele date la competițiile și olimpiadele școlare, dar îmi și facilitează întâlnirea cu alți elevi din județ, elevi pasionați și ei de științele exacte.
De ce am ales CJEx? Răspunsul e simplu. După terminarea unei ședințe de curs sunt cel puțin la fel de bun ca atunci când am intrat în sală (fizic sau virtual) și eu cred că acesta este adevăratul sens al performanței: tu, cel de astăzi, mereu trebuie să fii cel puțin la fel de bun ca tu, cel de ieri.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5