Ziua Mondială a Contracepţiei, marcată printr-o campanie de informare

Direcţia de Sănătate Publică Bistrița-Năsăud, în parteneriat cu  Inspectoratul Școlar Bistrița-Năsăud și Centrul de Prevenire, Evaluare si Consiliere Antidrog Bistrita-Nasaud,  celebrează în perioada 26 septembrie – 15 octombrie campania Ziua Mondială a Contracepţiei, o campanie de informare a populaţiei privind contracepţia, în perioada 26 septembrie – 15 octombrie 2016, avand sloganul “CONTRACEPŢIA: ESTE VIAŢA TA; ESTE RESPONSABILITATEA TA!"

În 2015, 225 de milioane de femei nu au avut acces la contracepție la nivel global, rezultând 74 de milioane de sarcini neplanificate  şi peste 500.000 de decese materne. În ianuarie 2016, OMS a dezvoltat un nou instrument digital, pentru a facilita accesul femeilor la opțiuni contraceptive sigure.

In SUA, aproximativ 43% dintre adolescentele cu vârste între 15-19 ani, au avut relații sexuale. 86% dintre ele au folosit metode contraceptive.

În România, numărul încă mare al sarcinilor nedorite care se soldează cu avort, ponderea destul de mare a avorturilor la fetele sub 19 ani, dar şi creşterea  numărului nou-născuţilor abandonaţi in maternităţi, confirmă nevoia încă neacoperită de servicii de planificare familială, mai ales la femeile dezavantajate sau vulnerabile.

România se numără printre țările cu cea mai mică rată de acoperire/acces la contraceptivele moderne,, dintre țările cuprinse în raportul  Federaţiei Internaţionale de Planificare Familială, publicat în 2015 (15,6%).

Scopul campaniei este de a atrage atenţia asupra importanţei sănătăţii reproducerii şi a planificării familiale,  şi de informare şi  de creştere a interesului populaţiei generale, mai ales a adolescenţilor şi tinerilor, cu privire la importanţa utilizării metodelor contraceptive, cunoaşterea tuturor opţiunilor, pentru prevenirea sarcinilor nedorite.

Obiectivele campaniei sunt:

·                                 creşterea numărului de femei, în special adolescente şi tinere, informate corect asupra metodelor contraceptive;

·                                 creşterea interesului femeilor faţă de contracepţie;

·                                 creşterea numărului de femei informate asupra serviciilor de sănătate corespunzătoare.

·                                 scăderea numărului de sarcini nedorite;

·                                 reducerea numărului de avorturi la tinere, în special.

 

Acţiunile de informare, educare şi comunicare planificate se concentrează asupra metodelor contraceptive, care pot fi utilizate în planificarea familială.  Acțiunile Direcției de Sănătate Publică Bistrița-Năsăud includ activitate de informare luni 26 septembrie în zona pietonală, Str.Liviu rebreanu nr.9 ora 12.00;  marți 27 septembrie activitate de informare la Policlinica Bistrița, ora 12.00, zona de intrare în policlinică; miercuri  28 septembrie activitate de informare la Spitalul Judetean de Urgenta Bistrita-Nasaud, joi 29 septembrie activitate de informare la Policlinica cu Plata Bistrita.

Ministerul Sănătăţii şi Institutul Naţional de Sănătate Publică asigura finanţarea, coordonarea, analiză şi evaluarea rezultatelor campaniei.

Director Adj. de Sănătate Publică

            Dr. Doina Petri

 

 

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5