11 FEBRUARIE - ZIUA EUROPEANĂ 112

Peste 20.000 de apeluri prin 112 pentru Poliţia bistriţeană

Numărul unic de urgență 112 se apelează atunci când este necesară intervenţia agențiilor specializate pentru asigurarea asistenţei imediate, în situaţii în care este periclitată viaţa, integritatea ori sănătatea cetăţeanului, ordinea publică, proprietatea publică sau privată ori mediul, conform OUG nr. 34/2008.
Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă (SNUAU) reprezintã o componentă importantă a obligaţiilor serviciului universal, fiind prevăzut şi în una din Directivele semnificative pentru politicile sectorului de telecomunicaţii din acquis-ul UE. Apelarea numărului 112 reprezintă o cale rapidă de a comunica cu dispeceratele de urgenţă (Poliţie, Pompieri, Ambulanţă) în timpul unei situaţii de urgenţă.
Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă este constituit în scopul furnizarii către cetăţeni a Serviciului de urgenţă 112 şi asigură preluarea apelurilor de urgenţă de la cetăţeni şi, după caz, transmiterea acestora către agenţiile specializate de intervenţie, sau al prelucrării lor şi alertării directe a echipajelor de intervenţie în vederea asigurării unei reacţii imediate, uniforme şi unitare pentru soluţionarea urgenţelor. Pentru furnizarea Serviciului de urgenţă 112, SNUAU este compus din centrele unice pentru apeluri de urgenţă, dispeceratele de urgenţă şi dispeceratele integrate de urgenţă, organizate la nivel de reşedinţă de judeţ, la nivelul municipiului Bucureşti şi la nivelul municipiilor şi oraşelor sau acolo unde este necesar.
Personalul Centrelor de preluare a apelurilor de urgenţă 112 este compus din personal specializat care răspunde la apelurile de urgenţă 24 din 24 de ore. Ei sunt instruiţi pentru a asista apelanţii în cazuri de urgenţă şi a-i ajuta în cel mai scurt timp posibil.
Atenţie! Apelarea abuzivă a numărului unic de urgență 112 determină blocarea unor resurse umane și financiare care ar fi necesare pentru asistența unor urgențe reale și cheltuirea neeficientă a banului public.
*****
Poliţiştii vă reamintesc că în cazul unui accident în urma căruia o persoană a suferit leziuni corporale ușoare, persoanele implicate în accident au obligația de a sesiza Poliția de îndată.
Astfel, un echipaj de poliţie se va deplasa la fața locului pentru a lua măsurile ce se impun conform atribuţiilor conferite prin lege. Sesizarea ulterioară, după trecerea unei perioade considerabile de timp (de la câteva ore până la zile) de la producerea accidentului rutier, îngreunează cercetările.
De asemenea, precizăm că înțelegerea amiabilă în cazul unui accident rutier nu este posibilă când din accidentul respectiv au rezultat victime, ci doar atunci când s-au produs numai pagube materiale.

Peste 20.000 de apeluri prin 112 pentru Poliţia bistriţeană

În anul 2012, în Bistriţa-Năsăud, intervenţia echipajelor a fost solicitată în cadrul a 20.353 apeluri (+1.583 faţă de anul 2011), din care 18.060 (+2.697) apeluri de urgenţă.
În mediul urban au fost 8.687 apeluri (+623) şi în mediul rural 9.373 apeluri (+2.074), iar 2.034 au constituit reveniri (+462).

În anul 2012 situaţia intervenţiilor la solicitarea cetăţenilor se prezintă astfel: până la 10 minute 15.427 (86,42%), între 10 şi 15 minute 1.525 (8,71%), între 15 şi 20 minute 877 (4,86%), peste 20 minute – 231 (0,01%).
Din totalul celor 18.060 apeluri de urgenţă, un număr de 1.023 apeluri (5,66%) nu s-au confirmat, în 4.373 de cazuri (24,21%) au fost aplicate sancţiuni contravenţionale, iar în 1.310 cazuri (5,66%) s-au întocmit dosare penale.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5