ACR Bistriţa lansează prima ediţie a Retro Parada Toamnei

Primele dovezi ale deplasării cu vehicole în Bistriţa-Năsăud sunt de aproape 3000 de ani, din perioada tracică din Epoca Bronzului, astfel în vremea împărătesei Maria Tereza se găsesc două roţi de bronz la Arcalia, în prezent rotile se afla la Muzeul de Istorie din Budapesta. Automobilele în Bistriţa apar în perioada interbelică, existând două Garaje în oraş, prin care se înţelegea în fapt, două ateliere auto. ACR-Automobil Clubul Romanin Bistriţa începe activitatea în 1973.

Sâmbătă, 22 septembrie 2018, la Bistriţa,  va avea loc cursa Omagială Bucureşti – Giurgiu, “Cursa auto din 1904” a 6-a din lume, dedicată  împlinirii a 114 ani de la prima competiţie  automobilistică din România, din 22 septembrie 1904, organizată de ACR-Automobil Clubul Roman.În acest sens ACR Bistriţa lansează prima ediţie a Retro Parada Toamnei, în spaţiul generos de la supermarket SELGROS, unde vor fi expuse automobile de epoca ale membrilor  cluburilor  Classic Car Club, Retromobil Club România, Clubul Vehiculelor de Epocă, ACR BISTRIŢA  şi contemporane  ale reprezentantelor  auto din Bistriţa  Automobile Service Dacia, Central Motors, Comautosport, Comsig Group, Rubin  etc. pentru a fi admirate de publicul bistriţean. În cadrul evenimentului se v-a organiza o paradă a maşinilor de epocă pe marile bulevarde ale Bistriţei care vor fi însoţite de automobile de ajutor rutier şi Şcoala de Şoferi  aparţinând flotei noi a Automobil Clubul Roman. Un alt moment cu profunde reverberaţii îl constituie turismul automobilistic  şi sportiv  ACR Bistriţa prin debutul primului Raliul  intitulat “Prima Cursă 1904”  Bistriţa –Pasul Tihuţa, sub egida Deceniului Mondial al Siguranţei Rutiere 2011-2020 lansat sub auspiciile Organizaţiei Naţiunilor Unite şi Federaţiei Internaţionale a Automobilului. Activitatea sportivă auto din lume se desfăşoară având la baza Codul Sportiv Internaţional şi anexele sale elaborate de Federaţia Internaţională a Automobilului (FIA).Clasificarea evenimentului nu se bazează pe viteză  maximă  sau timpii cei mai scurţi , dar se bazează pe respectarea de către fiecare echipaj a vitezei medii dată de Codul Rutier. Participanţii sunt deţinători de permis de conducere şi autoturismele posed ITP şi RCA valabil.La acest eveniment şi-au adus o contribuţie deosebită Primăria Bistriţă, Livezile , Prundu Bârgăului, Poliţia Rutieră Judeţeana, Poliţia locală, Jandarmeria, SAJ şi ISU şi Selgros Bistriţa.

Acest moment  de istorie ,cultura şi civilizaţie contemporană se va finaliza cu un cocktail şi decernarea de diplome, cupe pentru automobile istorice clasament general, Trofeul Dacia, premiul pentru cea mai veche maşina, cea mai mare distanţa parcursă,  echipaj feminin.  

    Alexandru Emil Iustian

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5