Automobil Clubul Român împlineşte 112 ani de existenţă. La Bistriţa, expoziţie de maşini sport şi karturi, pe Bulevardul Decebal

Virgiliu Orza, director Sucursala ACR B-N

În ziua de 5 aprilie 2016, Automobil Clubul Român, asociaţia automobiliştilor din România, aniversează 112 ani de existenţă. Înfiinţat la începutul secolului XX, de către Prinţul George Valentin Bibescu, în Bucureşti, la Grand Hotel Boulevard, Automobil Clubul Român s-a înscris, în istoria automobilismului mondial, printre primele 10 cluburi auto din Europa şi printre primele 14 din lume. În ianuarie 1909, Monitorul Oficial publica Legea cu articol unic „Se recunoaşte Societăţii Automobil Club Român din Bucureşti, calitatea de persoană morală”, semnată de Regele Carol I, în conformitate cu hotărârea Camerei Deputaţilor din 22 ianuarie 1909 şi a Senatului din 19 februarie acelaşi an. În anul 1914, Automobil Clubul Român îşi schimbă statutul în Automobil Club Regal Român (ACRR), noul statut precizând că Regii României vor deţine funcţia de preşedinţi de onoare ai ACRR.

De-a lungul anilor, Automobil Clubul Român a primit mai multe denumiri, în funcţie de prevederile constituţionale: în 1 ianuarie 1948, ACRR primeşte denumirea de Automobil Clubul Republicii Populare Române (ACRPR); în anul 1958, în urma transformărilor politice ale ţării, asociaţia noastră a fost reorganizată într-o nouă concepţie, sub denumirea de Asociaţia Automobiliştilor din România (AAR); în anul 1967, la împlinirea a 63 de ani de existenţă, Asociaţia Automobiliştilor din ţara noastră a revenit la numele ei iniţial – Automobil Clubul Român. Însă odiseea transformărilor statutare ale Automobil Clubului Român nu s-au oprit, astfel încât ACR a trăit momentul critic, în 1985, când regimul dictatorial existent în România l-a reorganizat sub forma unei federaţii (Federaţia Automobil Clubul Român – FACR). Totuşi, prin abilitatea conducerii FACR s-a menţinut solidaritatea membrilor, a fidelităţii faţă de valorile tradiţionale ale asociaţiei. Sub impactul politic şi istoric firesc al Revoluţiei decembriste, Automobil Clubului Român, prin Decretul nr. 85 din 1 februarie 1990, i s-a restabilit Regimul de funcţionare potrivit statutului aprobat la înfiinţarea sa din 5 aprilie 1904, iar în iunie 1990, prin Hotărârea de Guvern nr. 737, i s-a conferit o nouă activitate organizatorică, financiar-economică şi valutară şi, pe planul consecinţelor, ACR şi-a recuperat, în mare parte patrimoniul naţional confiscat abuziv în 1985.

În existenţa sa de 112 ani, Automobil Clubul Român şi-a păstrat verticalitatea sa şi funcţia fundamentală de asociaţie a automobiliştilor din România, precum „Coloana Infinită” a lui Brâncuşi, a continuat să fie formatorul de opinie al automobilismului din ţara noastră, al apărării intereselor majore ale automobiliştilor, pe arterele de circulaţie din ţară şi străinătate, al siguranţei şi educaţiei rutiere, în parteneriat cu cele peste 200 de asociaţii titulare ale Federaţiei Internaţionale a Automobilului.

Automobil Clubul Român a fost onorat de prezenţa ca oaspeţi a numeroase personalităţi naţionale şi internaţionale: în 1994, cu prilejul împlinirii a 90 de ani de existenţă, a primit vizita Primului Ministru al României, a Preşedintelui Federaţiei Internaţionale a Automobilului, Max Mosley, a Preşedintelui Alianţei Internaţionale de Turism, Paul Nouwen. În 5 aprilie 2003, Majestatea Sa Regele Mihai I, fost preşedinte de onoare al ACR, a vizitat Automobil Clubul Român, cu prilejul sărbătoririi a 99 de ani de existenţă. În aprilie 2004, cu prilejul sărbătoririi Centenarului ACR, clubul nostru a fost onorat de prezenţa Preşedintelui României, dl. Ion Iliescu, a Preşedintelui Senatului României, Nicolae Văcăroiu, precum şi a Preşedintelui FIA, din nou, Max Mosley, ca şi de preşedinţii celor mai mari autocluburi naţionale din Europa. De asemenea, în mai 2011, ACR a fost vizitat de Preşedintele FIA, dl. Jean Todt, însoţit de Ambasadorul Global al Siguranţei Rutiere. Cu acest prilej Preşedintele FIA a lansat în România „Deceniul Mondial al Siguranţei Rutiere 2011 – 2020”, iniţiat de Organizaţia Naţiunilor Unite, când, pentru prima dată în istorie, siguranţa rutieră a primit dimensiuni planetare.

ACR a participat în 2014 la realizarea Programului EURORAP SENSOR de evaluare a drumurilor din România în perspectiva siguranţei rutiere, a lansat de-a lungul anilor  mai multe campanii: campania naţională „#seatbelt b00bing”, consacrată promovării centurii de siguranţă; campania internaţională „Think Bikes” destinată protecţiei în trafic a bicicliştilor, scuteriştilor şi motocicliştilor; campania „Carte de Salvare la Bord”; campania „Street View Test”,  acţiuni majore pentru care ACR a obţinut „Premiul FIA pentru Inovaţie în Siguranţa Rutieră”,  „Premiul de Excelenţă în Siguranţa Rutieră” al Comisiei Europene, „Trofeul Leul de Bronz” la Festivalul „Cannes Lions” din 2015, precum şi alte trofee din aur şi argint la alte festivaluri de profil. De asemenea, Automobil Clubul Român a primit distincţia „Cel mai Creativ client al anului 2015”, la recentul Festival „Internetics” de publicitate online, marketing şi branding.

Ca o profesiune de credinţă, Automobil Clubul Român îşi aduce o contribuţie de înaltă performanţă în perfecţionarea şi realizarea sistemului asistenţei rutiere din România, menţinându-şi poziţia de lider de piaţă pentru automobiliştii autohtoni şi străini, prin amplificarea şi modernizarea logisticii proprii de intervenţie calificată, nonstop, pe întregul teritoriu naţional precum şi în străinătate, în parteneriat cu cluburile membre ale FIA. Poziţia de lider de piaţă în siguranţa rutieră este realizată de ACR şi prin optimizarea Comunicării cu automobiliştii prin spaţiul virtual (Facebook, Google +, YouTube, etc.), cu informaţii, la zi, despre trafic, legislaţie, combustibili auto, documente internaţionale etc., în colaborare cu cele peste 200 cluburi auto din FIA.

De-a lungul celor 112 ani, ACR a organizat mii de competiţii automobilistice, iar piloţii automobilişti români au participat cu succes la importante concursuri şi nu putem să ignorăm câştigarea celui mai prestigios concurs al vremii, Raliul Monte Carlo, ediţia 1936, de către marele Petre Cristea, iar în ultimii ani Bucureştiul a găzduit Bucharest Ring, etapă a Campionatului Mondial GT în anii 2007 şi 2008, cel mai mare eveniment automobilistic din istoria ţării noastre.

Kartingul românesc a contribuit în ultimii 40 – 50 de ani la formarea tehnică a tineretului nostru.

De asemenea, prin Automobil Clubul Român zeci de mii de automobilişti au vizitat diverse ţări, îndeosebi ale Europei, iar numeroşi membri ai Asociaţiei noastre se mândresc cu carnetul de şofer obţinut prin Şcoala de Şoferi a ACR.

Sucursalele judeţene ale ACR, Fundaţia Civilizaţia Rutieră, SC ACR Auto Turism SRL şi atelierele proprii stau la dispoziţia automobiliştilor pentru a le oferi atât serviciile necesare cât şi sprijinul în întreaga problematică rutieră.

Cu ocazia Zilei de 5 aprilie 2016, Ziua Automobilistului, Automobil Clubul Român adresează tuturor automobiliştilor cele mai călduroase felicitări, urări de sănătate şi fericire şi dorinţa de a avea parte de călătorii în deplină siguranţă şi confort pe artere de circulaţie din ţară şi străinătate!

Împreună să stopăm accidentele rutiere!

LA MULŢI ANI !

***

La Bistrita,  la sediul de pe Bulevardul Decebal nr 1-3, sunteţi aşteptaţi să vă întâlniţi cu membrii, la oar 12, urmând să fie expuse karturi, automobile sport, şcoala de şoferi şi intervenţie rutieră. Cu aceasta ocazie, se vor acorda reduceri pentru toate categoriile de membri. 

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5