Anul viitor, Consiliul Judeţean va face maxim 24 de angajări

Conform noului plan de ocupare a funcţiilor publice, Consiliul Judeţean intenţionează să limiteze numărul angajărilor în structurile aflate in subordine.

Încă de pe acum s-a stabilit ca numărul funcţiilor pentru care se vor putea face în 2010 recrutări de personal să fie de doar 24, pentru toate serviciile din cadrul aparatului propriu.

Decizia se încadrează în prevederile Guvernului privind reducerea cheltuielilor publice. Numărul maxim de recrutări stabilit nu înseamnă însă că tot atâtea persoane vor fi si angajate. Este posibil ca, din cauza unor constrângeri viitoare, multe din cele 24 de posturi să fie păstrate vacante.

Structura planului de ocupare a funcţiilor publice pentru anul 2010 a Consiliului Judeţean Bistriţa-Năsăud cuprinde un număr maxim de 94 de funcţii publice, din care 67 sunt funcţii publice ocupate şi 27 de funcţii publice vacante, adică acelaşi număr de posturi din planul de ocupare pe anul 2009.

Planul pe 2010 are o singură modificare: promovarea a 18 funcţionari publici în funcţii de nivel superior, măsură care va duce la reorganizarea a 18 funcţii publice, pentru funcţionarii publici care îndeplinesc condiţiile legale de a se înscrie, în cursul anului viitor, într-o procedură de promovare, într-o funcţie publică superioară.

Reorganizarea acestor funcţii presupune automat înfiinţarea unui număr egal de funcţii publice de nivel superior, rezervate promovării, dar şi un fond de salarii pe măsură. În condiţiile actualei crize economice, cei 18 care ţintesc un post mai bun riscă să rămână doar cu titlul, foarte mulţi angajaţi din instituţiile statului fiind puşi în situaţia de a li se tăia din salarii şi sporurile de conducere pentru a-şi păstra locurile de muncă.

Consilierii judeţeni au aprobat în cadrul şedinţei CJ, din data de 30 noiembrie, planul de ocupare al funcţiilor publice din cadrul aparatului propriu şi al celor două direcţii din subordine: Serviciul Public Comunitar de Evidenţa Persoanelor şi Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului (DGASPC), pentru anul 2010.

,,Capii" celor trei instituţii şi-au pus pe hârtie toate posturile ocupate şi vacante, dar şi un număr rezervat ,,cazurilor speciale" în speranţa că, în 2010, lucrurile vor evolua mult mai bine şi criza va trece fără mult anunţatele disponibilizări în rândul personalului.

Organigrame

DGASPC are 150 de funcţii publice de execuţie, din care 67 sunt ocupate şi 83 sunt vacante. 11 dintre cei care ocupă funcţii de consilieri şi inspectori figurează pe lista de promovare în funcţie. Numărul maxim de funcţii publice care pot fi ocupate prin recrutare, la categoria funcţiilor publice, este de 83 de persoane. DGASPC are cele mai multe posturi vacante şi cu toate că instituţia are nevoie urgentă de personal, ordonanţa Guvernului Boc 1, de blocare a posturilor din administraţie, face imposibilă completarea organigramei.

Serviciul Public Comunitar de Evidenţa Persoanelor Bistriţa-Năsăud are în organigramă 30 de funcţii publice, din care 12 sunt ocupate şi 18 sunt vacante.

Rămâne de văzut dacă după alegerile din decembrie CJ îşi va păstra numărul de angajaţi şi dacă şi-l va păstra, care va fi cuantumul salariilor.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5