„Bistriţa Nord” – o gară europeană, cu un grad înalt de confort şi funcţionalitate
Un obiectiv care reprezintă o emblemă pentru judeţul nostru, şi nu numai, constă în finalizarea lucrărilor la Gara Bistriţa Nord, care a fost complet reabilitată, modernizată, după ultimele standarde europene, o construcţie cu o linie arhitecturală deosebită, care face cinste municipiului şi credem că va reprezenta un punct de reper pentru cei care vizitează aceste minunate meleaguri.
Zilele trecute s-au finalizat lucrările la acest frumos şi elegant obiectiv şi din fosta „gară” n-a mai rămas aproape nimic, peroanele moderne şi practice, trecerea pe sub pasaj la accesul pentru linia 1 sau 2, mobilier deosebit, sală de aşteptare cu un ambient ademenitor, noutăţi electronice şi de I.T. pentru informaţii etc. au luat locul acelei vechi şi neprimitoare gări, cu mirosul şi cerşetorii ei specifici.
Astfel, serviciile oferite de CFR Călători sper să fie pe măsura obiectivului realizat, calitatea vagoanelor şi transportul călătorilor să fie şi ele la standarde de civilizaţie europene.
Această modernă, europeană gară, cu un înalt grad de confort şi funcţionalitate va fi inaugurată, la sfârşitul lunii august, începutul lunii septembrie, de către primul-ministrul Victor Ponta şi credem că vor exista idei să facem legătura cu Moldova prin prelungirea căii ferate existente pe Valea Bârgăului sau cel puţin o joncţiune la Ilva Mică.
Felicităm executanţii, beneficiarii şi lăsăm fotografiile „să vorbească”.
Citiţi şi:
- Cada freestanding- eleganță și funcționalitate în baia ta
- O nouă funcționalitate a portalului de autorizări
- Două firme bistriţene îşi expun mobila la Moscova
- Gara Bistriţa Nord, inaugurată oficial în prezenţa premierului Victor Ponta
- Lansarea noii generaţii Toyota Corolla – cea mai bine vândută maşină din lume
Comentarii
Guvernantii de astazi sunt niste panglicari. Obsesia lor principala a devenit taierea de panglici. Exact cum spunea Eminescu: “Panglicari în ale ţării, care joacă ca pe funii,/ Măşti cu toate de renume din comedia minciunii”. Daca e sa respecte adevarul, atunci trebuie spus ca lucrarile de modernizare la gara Bistrita in martie 2012. Prin urmare, intocmirea proiectelor, atragerea fondurilor, incheierea contractelor de executie si demararea lucrarilor s-a facut de guvernele anterioare. Acestia de acum au venit la totul de-a gata. Pana la urma bine ca s-au finalizat lucrarile. Insa e bine sa nu se impauneze singuri cu munca altora. Pana la urma Ponta care nu are nici un merit in reabilitarea garii vine la Bistrita sa se dea mare in gara mica. Fiinca gara Bistrita, chiar si dupa reabilitare, ramane o gara mica.
Chiar ca arata bine...fata de cocina care era inainte...se putea ca acele placute cu "bistrita nord" sa fie ceva mai expresive, sa zic asa, ptr. ca arata prea banale si parca in neconcordanta cu noul look al garii...dar oricum, in mare, chiar arata bine!!
Nu doar gara trebuie sa aiba un grad inalt de confort si functionalitate, ci mai curand trenurile si infrastructura feroviara de care "beneficiaza" calatorii. La cate trenuri si ce fel de trenuri vin sau pleaca din Bistrita, modernizarea garii este ca in proverbul : "Ce-i trebuie chelului tichie de margaritar". Poate era mai bine daca se facea modernizarea garii Saratel care se afla pe magistrala feroviara Bucuresti-Baia Mare, si care sa deserveasca si orasul Bistrita. Gara Saratel putea fi legata de oras prin linie de troleibuz, tramvai sau chiar monorail suspendat deasupra raului Bistrita dupa modelul celui din Wuppertal (Germania).
Adaugă comentariu nou