Bugetul municipiului Bistriţa, rectificat

Întruniţi recent în şedinţă, consilierii municipiului Bistriţa au aprobat un proiect de hotărâre care vizează rectificarea bugetului local.

Astfel, bugetul general rectificat de venituri şi cheltuieli al municipiului Bistriţa pe anul 2013, se majoreaza cu suma de 2.280 mii lei, ajungând la suma de 172.793 mii lei.

Sumele stabilite pentru suplimentarea acestuia sunt direcţionate spre patru capitole: plata avansului pentru contractul de execuţie a lucrărilor, la obiectivul „Regenerare urbana a centrului istoric Bistriţa, Axa turistica 1, 2, 3”, finanţat din fonduri externe nerambursabile; repartizarea din trimestrul al IV-lea în trimestrul al III-lea a sumelor defalcate din TVA necesare plăţii drepturilor de personal în unităţile din învăţământul preuniversitar de stat; finanţarea referendumului local din 29 septembrie; încasarea sumelor din valorificarea unor bunuri, care potrivit legii finanţelor publice locale se cuprind în buget numai dupa încasarea efectivă a acestora.

Bugetul general de venituri şi cheltuieli al municipiului Bistriţa pe anul 2013 a fost aprobat în martie 2013 la nivelul sumei de 166.231 mii lei. În urma rectificării, bugetul a ajuns la suma de 172.793 mii lei, fiind făcute următoarele modificări:
1. LA VENITURI : - se suplimentează cu suma de 2.280 mii lei, astfel :
SECŢIUNEA DE FUNCTIONARE – rămâne nemodificată.
SECTIUNEA DE DEZVOLTARE – se suplimentează cu suma de 2.280 lei compusa din :
1.800 mii lei reprezentând sume din fonduri externe nerambursabile pentru proiectul „Regenerare urbana a centrului istoric Bistriţa, Axa turistica 1, 2, 3”;
480 mii lei reprezentand încasări din valorificarea unor bunuri, care potrivit legii finantelor publice locale se cuprind în buget numai dupa încasarea efectivă a acestora.

2. LA CHELTUIELI : - se suplimentează cu suma de 2.280 mii lei, astfel :
a. SECŢIUNEA DE FUNCŢIONARE – se modifica doar intre capitole astfel:
Fondul de rezervă se diminuează cu suma de 140 mii lei (cu destinaţia finanţării în regim de urgenţă a cheltuielilor necesare desfăşurării referendumului din 29.09.2013).
Tranzacţiile privind datoria publică şi împrumuturi se diminuează cu suma de 40 mii lei (economii rezultate din diminuarea dobânzii la împrumut).
cap. „Alte servicii publice generale” se majorează cu suma de 180 mii lei (140 mii lei+40 mii lei), necesare desfăşurării referendumului din data de 29.09.2013.

b. SECTIUNEA DE DEZVOLTARE – se suplimentează cu suma de 2.280 mii lei, respectiv cap. ”Locuinte, servicii si dezvoltare publica”, pentru plata avansului la obiectivul „Regenerare urbana a centrului istoric Bistriţa, Axa turistica 1, 2, 3”, finanţat din fonduri externe nerambursabile.

Drept înainte, fără variante ocolitoare

Şedinţa extraordinară de luni s-a desfăşurat într-o armonie deplină a USL. Niciodată liberalii şi social-democraţii nu au fost mai înţeleşi ca acum. Ispăşiţi sau nu, votul USL a funcţionat ca la carte, de data asta fără ocolişuri. Democrat-liberali şi-au jucat rolul de opozanţi, dar s-au văzut înfrânţi la vot. Alocarea a 180.000 de lei pentru organizarea referendumului a fost capitolul ce a reaprins spiritele...

Fiecare este responsabil pentru votul lui
Gheorghe Tuţă, consilier municipal PDL: Am aprobat referendumul, nu am avut bani pentru el, nu am avut prevedere bugetară, venim acum ca să acoperim cu o decizie ulterioară, fapt ce încarcă bineînţeles legea finanţelor publice care spune fără echivoc că nu poţi angaja proiecte care nu au prevedere bugetară. Practic, ce facem noi, consilierii, acum: validăm o ilegalitate pe care domnul primar, sigur cu un vot scos cu forcepsul, a aprobat un referendum, dar acest referendum nu avea susţinerea financiară necesară, nu avea nicio prevedere bugetară în capitolul cheltuieli pentru a se realiza acest proiect. (...) Dar sigur, fiecare este responsabil pentru votul lui. E limpede că noi nu o să votăm alocarea de fonduri pentru un proiect care nu avea la momentul aprobării lui aceste prevederi bugetare. Ca urmare, eu propun eliminarea capitolului ce prevede alocarea de 180 mii lei pentru referendum şi această sumă să rămână să în fondul de rezervă.

Aţi încercat orice, doar să nu se facă varianta ocolitoare
Ovidiu Creţu, primarul municipiului Bistriţa: Sigur că acest proiect de realizare a unei variante ocolitoare a municipiului Bistriţa ar fi fost bun, dacă ar fi fost numai după opinia şi părerea domnului consilier Tuţă. A încercat din răsputeri în 4 ani să îl omoare. Din fericire nu a reuşit şi proiectul se va putea desfăşura cu finanţare, probabil, din exerciţiul bugetar viitor, pentru că anul acesta am pierdut-o din cauza intervenţiei dvs şi a altor colegi de-ai dvs din PDL, inclusiv la foştii miniştri ai Transporturilor. Aţi încercat orice, doar să nu se facă varianta ocolitoare. (...) Ceea ce încercaţi acum dvs din răsputeri este practic o tentativă de dictatură, pentru că a impune la 80.000 de bistriţeni voinţa a 300 sau a 1.500, de fapt se numeşte dictatură. Eu cred că dvs. ar trebui să fiţi primul care susţineţi un astfel de referendum prin care să lămuriţi populaţia să voteze aşa cum doriţi dumneavoastră. Dar dvs încercaţi să băgaţi pumnul în gură celor 80.000 de bistriţeni pentru că această centură vă afectează personal pe dvs. şi pe alţii şi încercaţi prin toate metodele a o bloca. Nu cea normală, metoda democratică, prin votul cetăţenilor. Am fi putut să facem o rectificare de buget şi la şedinţa extraordinară de la începutul lunii când s-a aprobat referendumul, dar acea rectificare de buget nu ar fi prins şi repartizarea sumelor necesare plăţilor drepturilor de personal în unităţile de învăţământ, pentru că adresa de la administraţia judeţeană a Finanţelor Publice ne-a venit după acea şedinţă.
De asemenea, nu am fi ştiut avansul pe care trebuie să îl dăm pentru proiectul de reabilitare a axelor, fiindcă firma care a câştigat la licitaţie execuţia nu avea şi nu ştia valoarea scrisorii de garanţie care poate să ne-o dea contra avansului, fiind vorba de o sumă foarte mare Aşa că ştiind că vom face o rectificare de buget pentru alte obiective, nu am făcut odată cu aprobarea referendumului şi un alt proiect de hotărâre de rectificare a bugetului. Aş vrea să mai spun că până acum nu am făcut nicio cheltuială legată de referendum, deci respectăm legislaţia din România. Şi aş vrea să vă reamintesc şi de referendumul de anul trecut pentru care nu am avut prins niciun ban în buget, pentru că nu ştiam că o să se facă. După ce s-a aprobat referendumul, am alocat şi noi bani pentru finanţarea părţii noastre.
Deci, argumentele dumneavoastră care ies în afara proiectului de hotărâre supus votului primesc un răspuns cât se poate de limpede că această şedinţă de Consiliu Local era necesară în regim de urgenţă pentru rectificare, şi bineînţeles, şi rectificarea pentru referendum.

Proiectul de rectificare a bugetului a fost adoptat în forma iniţială cu 12 voturi pentru, 7 abţineri.

Comentarii

18/09/13 00:13
NU 1 Nord

Suntem impotriva constuirii Variantei Ocolitoare 1 Nord prin mijlocul orasului Bistrita si prin mijlocul cartierelor Unirea si Viisoara.

18/09/13 08:21
Vizitator

Subiectul legat de centura ocolitoare a Bistritei a devenit un nesfarsit razboi al surzilor din care nimeni nu mai intelege nimic. Toata lumea este de acord ca Bistrita are nevoie de o centura ocolitoare care sa scoata traficul greu si de tranzit inafara orasului. Numai ca varianta 2Sud sustinuta prosteste de primarul Cretu nu indeplineste cerintele de centura ocolitoare, ci dimpotriva introduce in oras poluarea generata de traficul greu si cel de tranzit. Si ca si cum asta nu ar fi destul mai presupune si defrisarea padurii Codrisor pentru ca poluarea sa fie maxima. Faptul ca mai sunt si alte orase la care traficul de tranzit trece prin localitate e un argument idiot. Pai si Bistrita are vechea centura prin oras si atunci de ce mai facem una daca e bine si asa? De altfel varianta 2Sud a fost respinsa in instanta printr-o hotarare judecatoreasca definitiva si irevocabila. Acum se solicita referendum practic pe o solutie ilegala. Chiar daca primarul a facut o mica excrocherie modificand usor traseul la iesirea spre Unirea, contestatia a fost legata de distrugerea padurii Codrisor. In plus, Dealul Codrisor este predispus fenomenului de alunecare de teren, fapt pentru care aproape jumatate din suma alocata este prevazuta pentru consolidari la care se mai adauga aproape tot atata sume alocate pentru expropieri. De altfel aceasta este miza celor care sustin proiectul cu atata incapatanare. Avand in vedere ca ponderea traficului greu vine dinspre nord (Cluj, Oradea, Baia Mare) nu este rational sa inghesui tot tranzitul prin sudul orasului. De aceea in mod logic centura ocolitoare trebuie facuta pe la nord, aceasta avand avantajul de a prelua si traficul de pe DN 17C inainte ca acesta sa ajunga in oras. Evident, nu este vorba de actuala centura 1Nord, care este la fel de proasta ca si varianta 2Sud. Trebuie analizate si alte variante de centura ocolitoare prin nord care sa scoata traficul de tranzit in afara localitatilor si care sa descarce in totalitate traficul de pe drumurile importante care converg spre oras.
La fel de adevarat este ca Bistrita are nevoie de o artera de circulatie si in partea de sud, care sa mai descongestioneze traficul din interiorul orasului.Apoi trebuie tinut cont de faptul ca pentru sudul orasului “piesa de rezistenta” ramane raul Bistrita. Prin urmare ar putea fi luat in considerare un proiect complex de regularizare a cursului raului Bistrita de la intrarea in Unirea si pana la iesirea din Sarata. Acest proiect ar trebui sa aiba drept prioritate un lac penrtu decantarea apei in amonte de Unirea, astfel incat orasul sa fie strabatut din nou de o apa limpede. De asemenea, amenajarea malurilor raului ar putea include o artera de circulatie de tip splai pe malul stang al apei.
Asadar, cu mai multa gandire si mai putina inversunare, din partea primarului, orasul Bistrita poate avea atat centura ocolitoare prin nord cat si o artera de circulatie de tip splai la sud, pe malul stang al raului, care sa faca legatura intre Unirea la Viisoara, ambele obiective (atat centura cat si splaiul) putand fi realizate cu fonduri europene din programe operative sectoriale (POS) diferite. In acest sens exista un proiect mai vechi pentru portiunea dintre podul Jelnii si podul Budacului de amenajare a malurilor râului Bistrita pe la poalele padurii Codrisor (vezi pe internet : P.U.Z. Bistrita ‘ Dealul Codrisor’ (Codrisor Hill). In acelasi mod ar putea fi intocmite proiecte pentru alte portiuni ale malurilor râului, fiecare cu particularitatile sale. Functia de baza pentru calea rutiera splai trebuie sa ramana legatura intre principalele locuri de agrement, avand in vedere ca râul trece pe langa parcul municipal, parcul tineretului si lacul MHC. In acelasi timp, odata cu amenajarea malurilor râului, chiar si pe malul drept al apei ar putea sa rezulte o artera de circulatie continua de tip splai care sa includa cel putin o pista de biciclete si care sa lege zonele de agrement de la Unirea la Viisoara.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5