Ce traseu ar putea avea varianta ocolitoare a Bistriţei! Pentru Lotul 1 din Autostrada Nordului, Baia Mare-Bistriţa, s-a reluat licitaţia!

Preşedintele Consiliului Judeţean, Emil Radu Moldovan, a anunţat că procedura de achiziţie publică pentru studiul de fezabilitate al Lotului 3 din Autostrada Noedului, Baia Mare-Bistriţa, va fi reluată, dar că îşi doreşte ca, împreună cu Primăria Bistriţa, să obţină mutarea variantei ocolitoare a municipiului în Lotul 1.

         „Aştept să vedem când se semnează contractul pentru proiectare şi execuţie la Autostrada Nordului, tronsonul Bistriţa – Vatra Dornei, pentru care se lucrează la studiul de fezabilitate. Din păcate, pe Lotul 1, Baia Mare – Bistriţa am fost ghinionişti, licitaţia a fost anulată în urma contestaţiilor. Am înţeles că în 25 octombrie are loc redepunerea ofertelor. În urma analizelor care se fac la Ministerul Transporturilor, vom vedea cum reuşim – şi eu şi domnul primar Turc – să ducem centura Bistriţei din Lotul 1 în Lotul 2, care e deja în lucru. Urmează să vedem dacă vom primi aprobările de la minister, să putem muta centura care este independentă de acolo de unde a fost prinsă iniţial, în Lotul 1, în Lotul 2. Am avut o discuţie şi cu cei doi primari, de la Budaci de Jos şi de la Livezile, avem un traseu care nu ridică potenţiale conflicte - din Sărata, prin Monariu, Budacu de Jos, Jelna, la Livezile  - şi să ieşim exact la nodul rutier care este exact dintre Livezile şi Rusu Bârgăului, acolo unde pleacă de fapt Lotul 2, Bistriţa-Vatra Dornei.

         Mai trebuie să stabilim cu cei de la Minister, de la CNAIR, care va fi varianta optimă pentru Drumul Expres Bistriţa-Cluj, acolo există o asociere între Consiliul Judeţean Bistriţa-Năsăud, Consiliul Judeţean Cluj şi Primăria municipiului Bistriţa şi vom face şi noi, în următoarea perioadă, demersurile necesare pentru a face paşi concreţi pentru implementarea acestor proiecte”, a declarat preşedintele Radu Moldovan.

         Preşedintele CJ BN a punctat faptul că toate instituţiile din judeţ conlucrează pentru proiectele de dezvoltare a comunităţilor.  „E un lucru foarte bun că la absolut toate instituţiile publice din acest judeţ, indiferent de simpatiile noastre politice, atunci când a fost vorba despre proiecte pentru dezvoltarea comunităţilor nu am pus niciodată interesele noastre politice înaintea proiectelor şi acesta este un lucru important. Din păcate, sunt alte judeţe în care astfel de lucruri se întâmplă”, a mai spus preşedintele Radu Moldovan.

 

 

Comentarii

14/10/21 17:02
Paul

Copilul cu prea multe moaşe rămâne cu buricul netăiat. Răducu ar face mai bune să nu-si mai bage nasul pentru ca a fost si el părtas la gândirea inteleaptă a colegului său de partid , Ovidiu Cretu, fiind impreuna sustinători inversunati ai variantei (ne)ocolitoare 2-Sud prin padurea Codrisor. Acum din nou se bagă ca musca-n lapte desi primarul Ioan Turc spunea in luna iulie imediat după anularea licitatiei că Centura ocolitoare a Bistriței nu are legătură cu lotul contestat. Varianta ocolitoare a municipiului Bistrița este parte componentă a Lotului 2 din Autostrada Nordului, Bistrița – Vatra Dornei, pentru care în 10 martie s-a semnat contractul de elaborare a studiului de fezabilitate.
Ofertantul declarat câştigător pentru elaborarea studiului de fezabilitate aferent Lotului 2, Bistriţa – Vatra Dornei, este SC Explan SRL din Cluj-Napoca, valoarea contractului fiind de 15.793.026,12 lei fără TVA.
Primăria Bistrița a semnat cu CNAIR un acord de colaborare pentru realizarea proiectului ”Varianta de ocolire Bistriţa”.
Asadar, există sanse ca după finalizarea studiilor de fezabilitate să poată fi demarate mai repede lucrarile la centura Bistriței pe traseul: DN17 – Sărățel – Monariu – Budacu de Jos – Jelna – Ghinda –Livezile.

15/10/21 10:28
Din cartiere

O prostie si o magarie nationala !
Trebia statul roman, sa isi faca propriile firme de constructii, ptr toate lucrarile de arta si sa treaca deindata la contruirea a tot ceea ce se proiecteaza si se dispune, fara nici o licitatie publica, ptr ca-i in interesul nostru general, adica al statului . Firmele private, sa isi contracteze lucrari de arta din domeniul privat si cu asta basta !
In acest mod, nu s-ar mai sifona o gramada de bani publici la tot soiul de smecheri si acoliti ai sistemelor indelungul timpului... si lucrarile de arta s-ar construi IMEDIAT ... nu " deindata " cum zice onor dom' presedinte Johannis al nostru ... !
MAAAAA... TREZITI-VA ODATA DIN ADORMIREA SI DIN AMORTEALA ASTA NATIONALA !

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5