Licitaţie pentru studiul de fezabilitate al variantei ocolitoare a Bistriţei. Autorităţile propun să treacă prin Monariu şi Livezile
Preşedintele Consiliului Judeţean Bistriţa-Năsăud, Emil Radu Moldovan, a anunţat, în cadrul unei conferinţe de presă, că este în derulare procedura de achiziţie publică pentru elaborarea studiului de fezabilitate pentru varianta ocilitoare a municipiului Bistriţa. Potrivit acestuia, traseul care va fi propus porneşte de la Sărata, prin Monariu, cu ieşire în comuna Livezile.
„Domnul viceprimar Niculae cu domnul Toniuc, cu arhitectul şef Radu Săplăcan au parcurs pe jos, cu cei doi primari de la Budacu de Jos şi de la Livezile, un potenţial viitor traseu care să nu mai nască atâtea dezbateri şi conflicte în ceea ce priveşte centura ocolitoare a municipiului Bistriţa. Vestea bună este că suntem prinşi în finanţare, licitaţia este în derulare pentru studiul de fezabilitate la centură şi că putem promova un nou proiect, nu suntem obligaţi să ţinem cont de documentaţiile vechi. Bistriţa, într-un termen scurt, de 3-5 ani, va arăta vizibil schimbat în bine”, a declarat preşedintele Radu Moldovan.
Potrivit acestuia, finanţarea pentru varianta ocolitoare ar putea fi fondurile europene, prin Programul Operaţional Infrastructură Mare.
Preşedintele Consiliului Judeţean a precizat că a discutat în permanenţă cu cei de la CNAIR şi despre Autostrada Nordului, şi ultimele două tronsoane de drum naţional rămase de executat , mai exact din Rodna până la Valea Mare , pe DN 17 D, şi din Telciu până la Dealul Ştefăniţei, pe DN 17C. „Sunt în fază finală documentaţiile şi începe lucrul anul acesta. Am discutat în permenenţă despre cele trei dealuri, Dealul Dumitrei, Dealul Ştefăniţei şi Pasul Rotunda. Sperăm ca anul acesta să se facă achiziţia publică şi pentru proiectarea şi execuţia acestor tronsoane de drumuri”, a mai spus preşedintele Moldovan.
Nu în ultimul rând, preşedintele a menţionat că proiectul de investiţii în Complexul Sportiv Polivalent a trecut Consiliul Tehnico-Economic interministerial, urmând ca într-o săptămână- două să fie promovată Hotărârea de Guvern pentru aprobarea investiţiei şi a indicatorilor tehnico-economici, pentru ca ulterior să demareze licitaţia pentru proiectare şi execuţie.
Citiţi şi:
- Ce traseu ar putea avea varianta ocolitoare a Bistriţei! Pentru Lotul 1 din Autostrada Nordului, Baia Mare-Bistriţa, s-a reluat licitaţia!
- Preşedintele Radu Moldovan: Varianta ocolitoare a Bistriţei, pe traseul Monariu- Budacu de Jos- Jelna-Livezile!
- Drumul expres Bistriţa-Suceava, în stânga DN 17, prin munţi! Posibil traseu pentru varianta ocolitoare a Bistriţei!
- Prim-vicepreşedintele PNL B-N, Stelian Dolha: Județul se dezvoltă pe hârtie, din pixul liderului PSD
- Primarul Ioan Turc: Pentru varianta ocolitoare, aşteptăm finalizarea licitaţiei pentru studiul de fezabilitate! Ne punem de acord cu Consiliul Judeţean şi comunele Budacu de Jos şi Livezile
Comentarii
O sa fie o finantzare fara rost, pentru ca nu va merge pe acest traseu aproape nimeni, infara localnicilor din Budac...
Moldovenii prefera centura existenta Unirea-Drumul cetatii-Blajeni... in drumul lor inspre Cluj si invers . Nimeni n-o sa mearga pe la Monariu, sa inconjoare ... decat daca merg inspre Tg. Mures ( dar moldovenii n-au drumuri pe acolo... si daca se duc, se duc pe la Toplitza in acea directie ) .
Varianta pe la Monariu, nu este menita sa descongestioneze Bistrita in nici un fel , ptr ca aglomeratia stradala este cu masinile care afluiesc din Bargau si care tranziteaza aceasta zona .
Repet: VA FI O INVESTIEIE FARA EFICIENTA LA CARE VISEAZA mai ales " Gica Contra " de Bistrita si cei care nu se pricep la traficul rutier .
Altceva era insa, daca se alegea varianta Livezile-Valea Lunga ( inspre livezile comunei )-Peste deal la Dumitra- si varianta prin Tarpiu, spre Sintegreag...sau varianta inspre Mocod ... care ar fi cea mai optima pentru toti moldovenii si nu numai , prin acel loc scurtandu-se traseul cu cel putin 15 - 20 Km decat varianta Jelna-Monariu...Saratel ...
Stau si ma intreb, de ce nu se face mai intai un studiu de circulatie rutiera, sa se investigheze si afle cine are trebuintza de aceasta " centura " ocolitoare , care vor fi utilizatorii ei si care traseu este mai ieftin pentru municipalitate ( sau judetz ) .
S-a renuntzat , sau mai bine zis din cauza lui " Gica Contra " s-a PIERDUT
ACEASTA INVESTITIE PE BANI AGIABA DE LA UE ... la Centura Bistrita-Sud ( care era cat de cat benefica ptr ca era inca o artera de circulatie moderna prin Bistrita ... indiferent cum i-ar fi spus... utila si bistritenilor nu numai celor din tranzit pe la noi ) si se baga bani aiurea, pe un traseu " fluturistic " ... !
Nu va suparati dar va intreb ... daca nu cumva... sunteti oameni specializati in a azvarli cu bani aiurea !
Domnilor, io-s sofer profesionist de TIR si n-o sa ma duc cu masina pe la Monariu , sa ocolesc nici daca ma impuscati . Io tot pe Centrua veche si pe la Sigmir o sa ma duc, pentru ca este mai pe direct si nu ma bag prin oras , iar daca ies cu TIRul la Sintereag, drumul meu este mai scurt cu 10 km .
Adaugă comentariu nou