Drumul expres Bistriţa-Suceava, în stânga DN 17, prin munţi! Posibil traseu pentru varianta ocolitoare a Bistriţei!

Preşedintele Consiliului Judeţean Bistriţa-Năsăud, Emil Radu Moldovan, consideră că sunt veşti bune pentru proiectul drumului expres Satu Mare – Baia Mare  Bistriţa – Vatra Dornei – Suceava. „S-a dat drumul la licitaţie, pentru Bistriţa – Vatra Dornei şi Vatra Dornei-Suceava sunt contracte, pentru Baia Mare-Bistriţa e contestată licitaţia. Am avut o întâlnire cu CNAIR şi cu cei de la Explan şi colegii primari şi s-a ales traseul de principiu, în stânga DN 17, undeva prin munţi, între Lunca Ilvei şi Piatra Fântânele va traversa, va fi un tunel de 2,5 km care va traversa muntele. Oamenii trebuie să ştie că va fi în afara localităţilor, în extravilan. A început vizita în teren, cu fiecare primar. Punctul de plecare este de la ieşirea din Livezile, între Livezile şi Rusu Bârgăului.

Am avut o discuţie cu dl. primar Turc care a semnat un acord cu CNAIR pentru centura ocolitoare a municipiului Bistriţa. Să vedem dacă dl. primar acceptă varianta pe care am propus-o CNAIR-ului, Sărata – Monariu-Budacu de Jos – Jelna –Livezile. Avem şi traseul desenat, dacă acceptă dl. primar, şi cu Baia Mare – Bistriţa să venim undeva din Şintereag – Blăjeni – Dumitra şi să ieşim în zona asta. Tot traficul greu să fie scos din municipiu, şi cel care merge spre Bucureşti, la nodul care va fi între Livezile şi Rusu Bârgăului, o va lua spre Jelna-Monariu, ceilalţi, care merg spre nord, spre Dumitra-Blăjeni”, a explicat preşedintele Radu Moldovan.

Preşedintele Consiliului Judeţean Bistriţa-Năsăud susţine că sunt şanse foarte mici ca drumul expres Cluj-Dej-Bistriţa să fie finanţat prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, mai ales că a fost pus pe lista de rezervă.

„Şansele de a se face prin PNRR sunt foarte mici pentru că am văzut că e exclus. În schimb, demersurile făcute de mine şi de Consiliul Judeţean, împreună cu dl. Turc şi Primăria Bistriţa, cu dl. Tişe şi Consiliul Judeţean Cluj – domnul Boc a avut nişte rezerve iniţial, vom vedea dacă va veni în asociere sau nu – vor continua. S-au dat hotărâri de consiliu de către cele 3 unităţi administrativ-teritorioale. Am avut o discuţie cu colegii mei ca să discute la nivel tehnic cu cele 3 administraţii, urmează să am săptămâna viitoare o discuţie cu dl. preşedinte Tişe, cu dl. Turc am avut mai multe, să începem să facem asocierea, să mergem la CNAIR şi cred că este mai fezabilă varianta cu viitorul Program Operaţional Infrastructură Mare, dar va trebui să facem un efort financiar comun, să pregătim documentaţia, pe modelul primarului Nicolae Moldovan cu centura la Beclean. Vom face un efort cele 3 UAT-uri, pentru că e un drum vital pentru noi”, a explicat preşedintele Radu Moldovan.

***

Între timp, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a lansat licitația pentru elaborarea studiului de fezabilitate necesar construirii Drumului Expres Cluj - Dej. Valoarea estimată a contractului este de până la 26 milioane de lei. Durata contractului este de 18 luni de la data de începere a contractului (din care 14 de luni – Studiul de Fezabilitate). Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 28 iulie, potrivit informațiilor din Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP).

 

Comentarii

19/06/21 12:10
Din cartiere

Stati linistiti ca " licitatia " se va desfasura mai intai ptr proiect , cam un an de zile, apoi contestatiile la judecatorie inca vre-o 5 ani cel putin, apoi licitatiile pe executie alti si alti ani... si contestatii... apoi contestatii la contestatii... ca asa-s legile la noi cu licitatiile astea publice de c*cat, de VOR VEDEA ACEASTA " AUTOSTRADA " ... eventual stranepotii notri !
Da io cred ca tocmai asta vor, adica " ceea ce vreti voi sa faceti astazi... mai bine o lasati pe maine, ca poate nu mai trebe facut " ! In viitor, o sa " zburam " prin aer ( daca mai ramane aer... ) si nu mai este nevoie de " drumuri betonate " .
Efectiv nu pricepem , de ce nu face statul o societate comerciala de constructii drumuri si cai ferate, A STATULUI si care sa execute, fara nici o licitatie, toate aceste lucrari publice si de interes national ,iar particularii sa mearga si sa faca lucrari exclusiv de interes privat, particular, unde nu mai este nevoie de nici o licitatie . Asa, toate " PROIECTELE " AR FI IMPLEMENTATE DEINDATA ... si in nici un caz dupa regulile de tip " Johannis " ... !

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5