Senatorul Ovidiu Florean: Nu a existat niciodată un drum expres Bistriţa-Cluj! Porţiunea Dej-Cluj va fi terminată mai repede ca Autostrada Nordului!
Senatorul liberal Ovidiu Florean susţine că tema nefinanţării unui drum expres Bistriţa-Cluj-Napoca este una falsă, deoarece un astfel de proiect nu ar fi existat, ci doar tronsonul Bistriţa-Dej care face parte deja din Autostrada Nordului şi care este în implementare. Potrivit acestuia, tronsonul Dej-Cluj va fi realizat într-un termen mai scurt decât Autostrada Nordului, asta pentru că judeţul Cluj are un potenţial economic foarte mare şi este interesat să se contecteze la acest drum de mare viteză Satu Mare-Suceava.
„Nu a existat niciodată un drum expres Bistriţa-Cluj. Există Autostrada Nordului sau un drum de mare viteză, cum l-am definit noi, care face legătura de la vama Satu Mare – Baia Mare – Dej – Bistriţa -Vatra Dornei - Suceava, care nu are nicio legătură cu Dej - Cluj-Napoca. Dacă ne uităm pe hartă, vedem că niciodată nu s-a pus în discuţie drumul de la Dej la Cluj-Napoca. Evident că din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă se vor acorda toţi banii pentru relaţia Satu Mare-Baia Mare -Dej – Bistriţa - Suceava, va fi un proiect care va trebui să se termine în 5 ani de zile, până în 2026, astea sunt regulile Comisiei Europene.
În aceşti 5 ani de zile, clujenii, vecinii noştri, vor trebui să găsească o soluţie pentru varianta Cluj - Dej, pentru că e şi în interesul Clujului să se contecteze la Autostrada Nordului şi al tuturor judeţelor pe care le-am amintit. Sunt 6-7 judeţe care au acelaşi interes. Nu a existat niciun proiect de drum expres Bistriţa-Cluj-Napoca. Porţiunea din Autostrada Nordului care ne apropie de Cluj este Bistriţa - Dej. E o ţintă falsă ceea ce face cei de la PSD, pentru că invocă nişte porţiuni de autostradă care nici măcar nu s-au pus vreodată in discuţie.
Eu am convingerea şi certitudinea că ai noştri colegi de la Cluj, dl. preşedinte al Consiliului Judeţean Cluj, Alin Tişe, dl. primar Emil Boc, dl. ministru Oros, dl. europarlamentar Daniel Buda vor găsi soluţii şi vor termina mai repede varianta de Cluj - Dej decât Autostrada Nordului, pentru că potenţialul economic al Clujului este extraordinar, Clujul este de 10 ori cât judeţul nostru, din punct de vedere economic. Ei o să termine porţiunea aia mai repede decât vom termina noi autostrada. Nu se pune problema că Bistriţa-Năsăud a rămas în aer şi că suntem un judeţ izolat”, a declarat senatorul Florean, într-un interviu postat pe pagia sa de facebook.
Citiţi şi:
- Acord de colaborare între Consiliul Judeţean Bistriţa-Năsăud, Consiliul Judeţean Cluj, Primăria Bistriţa şi CNAIR pentru realizarea Drumului expres Cluj-Dej-Bistriţa
- Drumul expres Bistriţa-Dej, din 2028 încolo! Trans Regio Rodna, din 2022! Vezi când e programată centura Bistriţei!
- Preşedintele CJ, Radu Moldovan: Bistriţa-Năsăud nu descarcă trafic de autostradă. Susţin variantele idealiste, dar sunt realist
- Ionuţ Simionca (PMP BN): Autostrada Nordului se construiește!
- PNL BN: Vrem Autostrada Nordului!
Comentarii
Parafrazându-l pe Ion Luca Caragiale, Proiectul pentru drumul expres Bistrița – Cluj-Napoca, "e admirabil, e sublim, putem zice, dar lipseşte cu desăvârşire”. Cu toate astea, Radu Moldovan-Presedintele Consiliului Județean Bistrița-Năsăud impreună cu alti PSD-isti din judet au adresat Guvernului României o scrisoare deschisă prin care solicita includerea in Planul Național de Redresare și Reziliență a drumului expres Bistrița – Cluj-Napoca. (Vezi: https://rasunetul.ro/scrisoare-deschisa-adresata-guvernantilor-de-presed...)
Răducu face pe naivul, ori chiar nu stie că există in schimb proiectele aprobate pentru „Autostrada Nordului” și „Drumul Someș Expres”.
După cum se stie in noiembrie, 2020 preşedintele Klaus Iohannis a promulgat legea pentru construirea Autostrăzii Nordului, care prevede demararea lucrărilor pentru drumul de mare viteză pe traseul Vama Petea , Satu Mare, Baia Mare, Dej, Bistrița, Vatra Dornei și Suceava. Această autostradă include și șoseaua de centură a orasului Beclean si a municipiului Bistrița.
Termenul de execuție al obiectivului este de 4 ani de la data intrării în vigoare a legii, ceea ce ar însemna anul 2024. În lege se mai arată că obiectivul se finanţează de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, din credite externe şi din fonduri europene.
În acest sens, pe data de 10 martie, 2021, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunţă că a semnat contractele având ca obiectiv „Elaborare studiu de fezabilitate drum de mare viteză Baia Mare – Suceava: Lot 2, Bistriţa – Vatra Dornei şi Lot 3, Vatra Dornei – Suceava”.
De asemenea, pe data de 31 mrtie, 2021 , Ioan Turc- primarul municipiului Bistriţa a parafat, împreună cu directorul general Mariana Ioniță, la București, acordul de colaborare cu Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A., pentru realizarea proiectului „Varianta de ocolire Bistriţa”, ca parte a interconectării aliniamentului Autostrăzii Nordului.
Pe de altă parte, în cadrul planurilor naționale de redresare și reziliență conditia este ca investițiile pe care le vor realiza țările din UE să fie finalizate până la sfârsitul anului 2026. Prin urmare proiectele din PNRR nu se pot extinde după finalul anului 2026 și nici nu pot fi fazate. De aceea, au fost incluse în PNRR autostrăzile sau drumurile expres pentru care proiectele sunt în faza avansată si pot fi finalizate în termenul cerut de UE.
Cât priveste Drumul Someş Expres, ar urma să facă legătura dintre Autostrada „Nordului” şi vestul Europei, acesta nu trece pe teritoriul judetului Bistrița-Năsăud. Totusi, Drumul de mare viteză Someş Expres (380 km) va deveni una dintre şoselele de importanţă majoră pentru fluidizarea traficului în regiunea Transilvania, urmând a fi construită pe traseul Turda – Dej – Baia Mare – Satu Mare – Halmeu, cu extensia Satu Mare – graniţa cu Ungaria. Se estimează că investiţia va avea un cost total de aproximativ de 2 miliarde de euro. Drumul va asigura şi legătura dintre Autostrada Transilvania (A3) şi Varianta de Ocolire Cluj-Est, urmând să includă centura orasului Dej de unde se interconectează tronsonul Baia Mare- Bistrita- Vatra Dornei al Autostrăzii Nordului.
Adaugă comentariu nou