Deplasări în teritoriu ale Serviciului Public Comunitar Local de Evidență a Persoanei – Năsăud, în comuna RUNCU SALVEI

Seria deplasărilor în teritoriu, cu stația mobilă din cadrul Serviciului Public Comunitar Local de Evidență a Persoanei – Năsăud va continua săptămâna viitoare cu o deplasare în comuna Runcu-Salvei, miercuri 2 Martie 2016, la sediul Primăriei.
Această acțiune vine în sprijinul cetățenilor din comunele arondate Serviciului Public Comunitar de Evidență a Persoanei – Năsăud. Cu această ocazie se vor prelua documente și imagini ale persoanelor care au expirate cărțile de identitate sau cărora urmează să le expire.
Acțiunea se adresează și copiilor care au împlinit vârsta de 14 ani și care vor avea pentru prima data carte de identitate.
Conform legii, cu cel mult 180 de zile înainte de expirarea termenului de valabilitate a actului de identitate, dar nu mai puțin de 15 zile, titularul sau reprezentantul legal al acestuia are obligația să solicite serviciului public comunitar de evidență a persoanelor eliberarea unei noi cărți de identitate.
În termen de 15 zile de la împlinirea vârstei de 14 ani, minorul are obligația să solicite serviciului public comunitar de evidență a persoanelor eliberarea actului de identitate.
Nerespectarea celor sus menționate constituie contravenție și se sancționează conform legii cu amendă de la 40 lei RON la 80lei RON.
Aceste acțiuni sunt derulate pentru a veni în sprijinul cetățenilor, în vederea punerii în legalitate cu eficacitate din punct de vedere a actelor de identitate. Drept urmare vă aducem la cunoștință documentele care sunt necesare pentru eliberarea actelor de identitate.
ACTE NECESARE PENTRU ELIBERAREA CĂRȚII DE IDENTITATE LA EXPIRAREA TERMENULUI DE VALABILITATE:
- cererea pentru eliberarea actului de identitate;
- actul de identitate şi cartea de alegător, dacă este cazul;
- certificatul de naştere şi certificatul de căsătorie, dacă este cazul, original şi copie;
- hotărârea de divorţ, definitivă şi irevocabilă, după caz, original şi copie;
- certificatul de deces al soţului/soţiei decedat/decedate, în cazul soţului supravieţuitor, original şi copie;
- certificatele de naştere ale copiilor cu vârsta mai mică de 14 ani, original şi copie;
- documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu şi, după caz, cel cu care se face dovada adresei de reşedinţă, original şi copie;
- chitanţa reprezentând contravaloarea cărţii de identitate;
- timbru fiscal sau chitanţa reprezentând contravaloarea taxei extrajudiciare de timbru.

Șef serviciu,
Seica Gabriela

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS]