Drumul “Poarta Transilvaniei”, prioritate pentru Consiliul Judeţean
Preşedintele Consiliului Judeţean, Emil Radu Moldovan, a anunţat în plen că principala investiţie pe care administraţia judeţeană îşi propune să o acceseze prin Programul Operaţional Regional 2014-2020 este reabilitarea Drumului “Poarta Transilvaniei”, în fapt mai multe sectoare de drum judeţean.
“Îmi doresc foarte mult ca pentru una dintre cele mai mari probleme ale judeţului Bistriţa-Năsăud, cu care suntem cu toţii de acord, problema infrastructurii rutiere, să putem accesa, în viitorul exerciţiu financiar, un proiect de reabilitare a unui drum la fel de important ca DJ 151.
Ca prioritate zero propusă de noi în cadrul Consiliului de la Agenţia de Dezvoltare Regională Nord-Vest, unde am fost reprezentanţi de vicepreşedintele Alexandru Pugna, e vorba despre drumul denumit Poarta Transilvaniei, care traversează mai multe judeţe. La noi, intră prin comuna Chiochiş, trece pe drumul judeţean la Matei, ajunge în DN 15 A, pe urmă din Prundu Bârgăului, prin Bistriţa Bârgăului, merge în Colibiţa- Miţa şi se întoarce pe Drumulul Blajului în DN 17. De aici, traseul vine pe DN 17 până la Josenii Bârgăului, trece peste Strâmba, la Ilva Mică, Lunca Ilvei, iar de aici spre Coşna (judeţul Suceava), în condiţiile în care vom avea asigurarea că vom obţine avizul de mediu de la Comisia Europeană pentru zona de turbărie de la Lunca. Dacă nu, se va finaliza undeva la ieşirea din comuna Lunca Ilvei”, a explicat preşedintele Moldovan.
Potrivit acestuia, o a doua prioritate este DJ 171, Uriu (DN 17) – Târlişua – Suciu de Sus, “cu un apendice de la Breaza, la Petru Rareş”.
“Sunt cele două tronsoane de drumuri judeţene propuse de noi la ADR Nord-Vest şi vom vedea în etapa următoare care dintre ele vor putea fi impuse la finanţare cu fonduri europene, cu menţiunea că dacă nu vom reuşi să le impunem pe amândouă, vom face demersurile necesare ca cel care nu va obţine finanţare europeană să fie introdus în Planul Naţional de Dezvoltare Locală, pe Ordonanţa 28/2013, pentru fonduri guvernamentale”, a adăugat Radu Moldovan.
***
Proiectul care vizează modernizarea sectoarelor DJ 173 D (Mureşenii Bârgăului – DJ 173 A), cunoscut ca Drumul Blajului; DJ 173 A, Prundu Bârgăului-Colibiţa; DJ 172 C, Josenii Bârgăului-Ilva Mică, drumul peste Strâmba, şi DJ 172 D, Ilva Mică-limită judeţ Suceava, pe o lungime de 87 kilometri, are o valoare estimată la 400 milioane lei (circa 100 milioane euro). Modernizarea DJ 172 A (limită judeţ Cluj-Strugureni), DJ 172 E Strugureni- Matei-Lechinţa, plus DJ 172 G Sărăţel-Chiraleş este estimată la o valoare de 76 milioane lei (circa 19 milioane euro).
Pentru proiectul care include DJ 170, şi anume de la Reteag (DN 17) la Breaza, la care se adaugă DJ 171, de la Uriu (DN 17) la limită cu judeţul Maramureş, pe Valea Ţibleşului, şi anume modernizarea a 64 kilometri, costurile sunt aproximate la 173 milioane lei (40 milioane euro).
***
Declaraţiile preşedintelui au venit în urma interpelării formulate de Monica Săsărman (PDL), care a solicitat prezentarea de către executiv a unor proiecte care vor fi propuse pentru accesarea de finanţări europene, asta în contextul în care din bugetul propriu al CJ BN au fost alocate peste 2 milioane lei pentru programe de dezvoltare regională şi socială.
..............................
Citiţi ediţia print de mâine.
Citiţi şi:
- Patru proiecte prioritare în infrastructura rutieră a judeţului, incluse în reţeaua de drumuri regionale
- Modernizarea DJ 172 D – Colibiţa, Strâmba, Valea Ilvelor- estimată la 114 milioane euro
- Documentaţiile de avizare a lucrărilor pentru drumul „Poarta Transilvaniei” şi Punctul Salvamont din Colibiţa au fost aprobate
- Drumul “Poarta Transilvaniei” sau al Bistriţei rămâne prioritar pentru POR 2014-2020
- Întreţinerea drumurilor judeţene pentru perioada 2013-2016, estimată la peste 29 milioane lei
Adaugă comentariu nou