Elevi şi profesori din Spania, Grecia şi Italia, oaspeţi la CN Andrei Mureşanu, în cadrul proiectului Erasmus + ”Harry Potter and the case of the sick Earth”

prof. înv. primar Livia Matei, prof. înv. primar Sorina Pop

Colegiul Naţional „Andrei Mureşanu” este gazdă pentru 7 profesori şi 14 elevi din  Spania, Grecia şi Italia, în cadrul celei de a treia mobilităţi din cadrul proiectului Erasmus+ 2020-1-ES01-KA229-081824  ”Harry Potter and the case of the sick Earth”, care are loc în perioada 9 -13 mai 2022.

Parteneri în acest proiect, alături de CN Andrei Mureşanu, sunt CEIP "La Gaviota" of Torrejón de Ardoz (Spania), Şcoala primară Circolo de Korydallos (Grecia) şi I.C. Capol D.D. Sf. Nicolae Strada (Italia). 

Echipa de proiect din România este formată din dir. Monica Buboly şi cadrele didactice Venera Roth-Gross, Irina Matei, Dorina Podină, Crina Peter, Sorina Pop și Livia Matei, bibliotecara Nicoleta Butuza.

Luni, oaspeţii au fost primiţi tradiţional, cu pâine şi sare, festivitatea de deschidere fiind deschisă de prof. Venera Roth-Gross, care a prezentat echipele partenere din celelalte ţări, un mesaj de bun venit fiind transmis de directorul Monica Buboly. Dansurile populare românești și maghiare i-au încântat pe elevi şi profesori deopotrivă. Elevii claselor implicate în proiect, a IV-a C - coordonați de prof. Livia Matei și prof. Sorina Pop și a VI-a C – coordonați de prof. Crina Peter, au cântat cântece în limba spaniolă (Hacer Amigos), greacă (Kalimera) și în italiană (Alla Gioia). Turul liceului, vizita la Centrul de Documentare şi Informare au fost incluse în program.

La Primăria Bistriţa, oaspeţii au fost primiţi de viceprimarul Călin Stan și consilierul local Doina Macarie, inspector Proiecte educaționale din partea ISJ. Partenerii au făcut turul orașului cu ghid, descoperind cultura, tradiţiile şi frumuseţea acestui burg transilvan, fiind încântaţi de o primă zi care clădea deja prietenii puternice.

Marţi, a fost o zi rezervată pentru o experienţă unică în Pădurea Pedagogică de la „Tășuleasa Socială”, unde au fost organizate activităţi în natură, jocuri, pentru a înţelege cum putem menţine echilibrul între om şi natură. Elevii şi cadrele didactice au vizionat un film documentar despre schimbările climatice, una dintre cele mai mari ameninţări asupra mediului, cadrului social şi economic.

Vizita de la Pepiniera Sărata şi activitatea de plantare a unor arbori, dar şi cea de la la Complexul Muzeal Bistriţa-Năsăud au constituit agenda celei de a treia zi a mobilităţii.

Ziua de joi a însemnat o Vânătoare de comori - specii de floră și faună – prin Parcul Regele Mihai I, dar şi o vizită la Tihuţa şi la barajul de acumulare de la Colibiţa, pentru a observa modul de intervenţie al omului în natură.

Ultima zi a mobilităţii cuprinde jocuri Kahoot, ateliere pentru formularea concluziilor şi a reperelor viitoarelor întâlniri, dar şi ceremonia de închidere a unei mobilităţi care şi-a atins obiectivele propuse.

 

 

 

 

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5