Împreună cu copiii pentru un debut şcolar de calitate

Prof. înv. primar Pojar Camelia

Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului implementează din noiembrie 2010 , proiectul „ Împreună cu copiii pentru un debut şcolar de calitate”.
Proiectul a primit finanţare nerambursabilă din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane, conform contractului de finanţare-POSDRU /91/2.2/S/63126, şi are ca obiectiv general creşterea adaptabilităţii şcolare, asociată cu prevenirea insuccesului şcolar la copiii preşcolari din grupa mare - clasa pregătitoare prin crearea / testarea / pilotarea instrumentelor didactice digitale şi a unei abordări educaţionale alternative în vederea pregătirii debutului şcolar („Împreună cu copiii pentru un debut şcolar de calitate - instrumente didactice pentru preşcolari”).
În luna iunie 2013 s-a desfăşurat prima etapă de formare a cadrelor didactice , strâns legată de pilotarea instrumentelor didactice digitale. La nivel naţional, la modulul de formare a cadrelor didactice au participat 52 educatoare din grădiniţele nominalizate (câte una din fiecare unitate nominalizată), 52 de învăţătoare şi un consilier şcolar din şcolile nominalizate. Judeţul Bistriţa-Năsăud a fost implicat în acest proiect prin participarea cadrelor didactice de la Şcoala Gimnazială „Ştefan cel Mare” şi Grădiniţa cu program prelungit nr. 3: Pojar Camelia, Lazea Ionela şi Pleşa Niculina.
În luna ianuarie 2014 au avut loc două seminarii dedicate pilotării instrumentelor digitale. Acestea au fost organizate în opt centre, Bistriţa-Năsăud făcând parte din centrul Cluj. Echipa formată în prima etapă a fost completată de cadre didactice de la clasele pregătitoare, grupa mare şi de încă doi consilieri şcolari: Buf Monica, Boca Mirela, Ceuca Gina, Cadar Andra, Tofan Ana-Maria, Mireşan Georgeta, urmărindu-se creşterea numărului de cadre didactice participante la cursuri de formare continuă ce permit pilotarea instrumentelor digitale şi a metodologiei alternative propuse prin acest proiect.
Nicolae Iorga spunea că „un învăţat are două datorii: să înveţe el necontenit şi să-i înveţe necontenit pe alţii”. Cadrele didactice participante la acest proiect au învăţat şi îşi propun să-i înveţe şi pe alţii ceea ce este nou, atractiv şi necesar într-o societate în continuă transformare.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5