Interpelare adresată domnului Radu Berceanu,

ministrul Transporturilor şi Infrastructurii

Din păcate, a devenit un obicei ca în fiecare primăvară, să prezentăm şi să solicităm soluţii, în numele alegătorilor din judeţul Bistriţa-Năsăud, pentru starea deplorabilă a drumurilor naţionale care traversează acest judeţ, şi anume DN 17 C (Bistriţa - Dealul Ştefăniţei), DN 17 D (Beclean – Năsăud -Valea Mare) şi DN 15 A (Bistriţa - Târgu Mureş). Problema este reiterată la fiecare întâlnire cu reprezentanţii mediului de afaceri din judeţ, ai autorităţilor publice locale, dar şi cu cetăţenii.

Infrastructura rutieră total necorespunzătoare subminează creşterea economică, în 2008 aceasta înregistrând o scădere cu 8% la nivelul judeţului nostru. Investitorii nu mai vin în Bistriţa-Năsăud, deoarece nimeni nu doreşte să-şi plaseze fondurile într-o zonă cu acces limitat. Aceştia preferă să deschidă afaceri la Cluj-Napoca sau Târgu Mureş, unde accesul este înlesnit nu doar de o reţea de drumuri pusă la punct, ci şi de mijloace de transport feroviar sau aerian. În aceste condiţii economia din Bistriţa-Năsăud stagnează sau are o creştere foarte mică, iar consecinţele sunt grave pe plan social, nu puţini fiind agenţii economici care au afaceri în Bistriţa şi care se gândesc să-şi delocalizeze investiţiile spre alte regiuni.

Se apropie şi sezonul estival. Judeţul Bistriţa-Năsăud oferă condiţii deosebite pentru turiştii dornici să-şi petreacă concediile în zona de munte, dar cu siguranţă nu o vor face ştiind care este situaţia. Este regretabil faptul că staţiunea Sângeorz-Băi, pensiunile din zona Munţilor Rodnei sau de pe Valea Sălăuţei sunt private de afluxul de turişti.

Transportatorii se declară şi ei nemulţumiţi de faptul că, deşi societăţile comerciale pe care le conduc plătesc taxe de drum considerabile, sunt obligaţi din ce în ce mai des să ducă mijloacele de transport în service-uri pentru reparaţii.

Infrastructura rutieră aparţine domeniului public al statului, iar susţinerea financiară a acestor investiţii constituie o măsură de politică economică pentru că determină revitalizarea economică a zonei.

Dată fiind situaţia prezentată, solicit răspuns scris şi oral pentru următoarele probleme:

 Când vor începe lucrări ample de modernizare, iar nu de plombare, pe tronsoanele DN 17 C (Bistriţa - Dealul Ştefăniţei), DN 17 D (Beclean – Năsăud - Valea Mare, inclusiv Pasul Rotunda) şi DN 15 A (Bistriţa - Târgu Mureş), în termeni realişti?

 Care sunt obiectivele de investiţii de pe drumurile naţionale din Bistriţa-Năsăud cuprinse în Programul de dezvoltare a infrastructurii rutiere, dacă un astfel de program multianual există?

Deputat PSD,

Emil Radu Moldovan

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5