Mariana Nacu: Referendum Bistriţa- Scrisoare deschisă către bistriţenii cărora le pasă de oraşul nostru

„Aer curat- E rândul tău!” Cinic, dar acesta este motto-ul acestei săptămâni, în care se celebrează săptămâna mobilităţii europene. Cum sună aceasta pentru locuitorii din zona de peste Podul Budacului, CR Vivu, Ion Minulescu, Podul Jelnei, Drumul Ghinzii, Valea Ghinzii, când un întreg aparat administrativ s-a dezlănţuit împotriva lor? O luptă inegală între locuitorii ce vor fi afectaţi în mod direct (afectaţi indirect vor fi toţi bistriţenii) şi primarul susţinut de întreg aparatul administrativ al primăriei. Acelaşi aparat administrativ care este plătit şi din banii locuitorilor afectaţi. Un primar şi un aparat administrativ care, nici măcar o dată nu au dat un semn că le-ar părea rău de cetăţenii împotriva cărora luptă cu îndârjire. În schimb le spune neadevăruri despre sume fantasmagorice de despăgubiri când dânşii ştiu foarte bune că justa valoare stabilită pentru despăgubiri va fi foarte mică şi cetăţenii vor trebui să deschidă procese pentru a obţine mai mulţi bani.
Cine sunt eu pentru a-mi exprima opinia şi a apela la dumneavoastră? Sunt cetăţean afectat nu doar de traseul variantei de ocolire ci şi de către reprezentanţii autorităţilor administrative care nu au nici măcar curajul de a sta faţă în faţă cu noi. Sunt un cetăţean care, acum peste 4 ani, am ales să nu mă mai supun cu obedienţă autorităţilor şi să îmi apăr dreptul consfinţit de lege. Un cetăţean care mai speră că vor fi tot mai mulţi care vor alege altă cale decât cea a capului plecat. Un cetăţean mândru de tinerii care, prin participarea la manifestări împotriva proiectului de exploatare auriferă de la Roşia Montană, arată că nu mai sunt dispuşi să stea pasivi la nişte guveranţi ce le periclitează viitorul. Un cetăţean care speră că vor fi tot mai mulţi care vor conştientiza că prin atitudine pot demonstra că îşi cunosc drepturile şi le doresc respectate şi se vor implica tot mai mult în viaţa comunităţii. Sunt un om simplu, care mi-am utilizat propriile forţe în toate acţiunile împotriva acestei variante de ocolire, fără a fi sprijinită de forţe oculte, potente financiar, fără a încerca în niciun fel să îmi creez capital politic sau de imagine, cum spune primarul. Referitor la forţele oculte, şi în filmele ştiiţifico-fantastice este greu de crezut că oamenii cu posibilităţi financiare ar sprijini financiar trei amărâţi în loc să angajeze avocaţi renumiţi.
Ţara aceasta nu este doar a guvernaţilor vremelnici, nu este feuda proprie a miniştrilor, prefecţilor, preşedinţilor de consilii judeţene, a primarilor şi a clientelei politice, este ţara tuturor. Legile nu sunt făcute doar pentru ca noi, cei mulţi şi slabi, să o respectăm. Trebuie să le repsecte şi ei dar nu o vor face decât obligaţi de noi.
Cei care doriţi, atacaţi-mă sub pseudonime, ascundeţi-vă la nesfârşit de realitate dar, cei care faceţi acest lucru, nu uitaţi că, poate, mâine veţi fi dumneavoastră cei ale căror drepturi se încalcă. Stau oricând în faţa dumneavoastră şi a autorităţilor pe acest subiect cu documente nu cu poveşti şi neadevăruri.
Stimaţi bistriţeni, oraşul nostru are nevoie de dumneavoastră şi de o reală capacitate de discernământ. Şi au nevoie de dumneavoastră cetăţenii cărora, conform datelor din memoriul de prezentare a variantei de ocolire depus în anul 2012 la APM BN, pag. 73, varanta de ocolire le trece la sub 20 m de axul drumului, ceea ce înseamnă sub 12 m de marginea drumului. Selectez doar câteva distanţe, precizând că nu este vorba de imobilele ce vor fi demolate, ci de cele ce rămân, toate imobilele cuprinse pe lungimile respective: „distanţe de la axul drumului proiectat: km 5+850- 5+900 (7m); km 8+000- 8+250 (7m); km 9+600- 9 +750 (14 m); km 11+600 (18m), km 5+850- 5+900 (7m); km 8+000- 8+450 (5 m) (ca o paranteză, gândiţi-vă câte case pot fi pe această distanţă de 450 m, la 5 m de axul drumului); km 8+500- 9+000 (15m)”
Acum este momentul să arătaţi, în primul rând autorităţilor publice locale, apoi oraşului că vă pasă. Mai mult ca oricând, prin votul dumneavoastră NEGATIV, varianta de ocolire a mun. Bistriţa poate fi decisă a se realiza nu la nord pe traseul existent, nu la sud pe traseul propus ci pe o rută nouă, cu adevărat ocolitoare.
Într-un oraş sărăcit de verdeaţă, cine se mai gândeşte ce se întâmplă cu noxele şi praful din atmosferă pe care, până acum, le înghiţeau copacii măcelăriţi şi schilodiţi din oraş? Nevăzută, neauzită şi, din păcate, nici măcar preţuită aşa cum ar trebui, pădurea Codrişor a preluat pe umerii ei, şi aşa fragili din cauza terenului degradat pe care este aşezată, sarcina de a ne da un aer cât mai curat. Nu a cerut niciodată nimic, a stat acolo de când ne ştim. Aţi ştiut că un fag de 25 de metri, cu un diametru al coroanei de 25 de metri produce într-o oră 1,7 kilograme de oxigen, ceea ce reprezintă necesarul de oxigen al unui om pentru trei zile? Cu fiecare copac tăiat ne atacăm viaţa. Chiar dacă pentru zona de pădure prevăzută a fi defrişată se vor reîmpăduri alte zone, acestea vor fi departe de centrul oraşului şi îşi vor produce efectele doar peste mulţi ani de acum încolo.
Această pădure o merită copiii frumoşi care şi-au amenajat, singuri, pistă de downhill, o merită tinerii frumoşi care, cunoscând rolul unui mediu curat în viaţa noastră, protestează împotriva Roşiei Montane. Dar o merităm si noi, toţi bistriţenii. Aşa cum şi spre biserică, unii dintre noi ne îndreptăm doar la necaz, aşa facem acum şi cu pădurea Codrişor, venim spre ea doar în vremuri de restrişte. Important este să fim alături de ea aşa cum ea este alături de noi. Poate apoi o vom constitui ca piatră de temelie a luptei noastre pentru respect din partea autorităţilor.
Prin Constituţia României ni se garantează dreptul la un mediu curat şi sănătos. Mai mult, prin legi ulterioare, apărarea acestui drept a fost şi mai mult consolidată. Stimate bistriţean, nu renunţa atât de uşor la acest drept, pentru că vor avea de suferit copiii noştri. Nici nu îi lăsa pe alţii să decidă în locul tău. Informează-te! Îţi stăm la dispoziţie pentru acest lucru cu documente, nu cu bârfe şi atacuri la persoane ce nu sunt acolo să se apere, aşa cum face primarul nostru.
Iată ce spuneau proiectantul şi beneficiarul în anul 2009 despre varianta asupra cărora suntem chemaţi să ne spunem opinia sau „votul consultativ” cum spun autorităţile,: „Varianta 2 (Sud) are lungimea de L=14,738km. Ca zone dificile se disting intersecţiile variantei 2 cu DJ 173C (viaduct), DJ 173, DC 8 (pod), precum şi zonele cuprinse între aceste intersecţii (km 6+000 – km 9+000), rezultând un volum mare de săpătură şi umplutură şi în consecinţă lucrări de consolidare a versanţilor, fapt greu de realizat având în vedere zonele cu construcţii proprietate privată, cât şi zonele împădurite. Varianta 2 ............... necesită ample lucrări de artă (poduri, pasaje, lucări de consolidare) datorită multitudinii de obstacole întâlnite şi a versanţilor ce prezintă multiple fenomene de instabilitate, necesită suprafeţe mult mai mari de teren necesar a fi expropriat şi construcţii existente ce trebuie demolate, şi nu asigură o legătură cu DN 17C.
Cu toate acestea, Primăria Bistriţa şi-a afirmat susţinerea totală pentru varianta 2, în ciuda volumului mare de demolări”. Aceeaşi Primărie care uită că este reprezentanta tuturor bistriţenilor, inclusiv a minorităţii asupra căreia s-a dezlănţuit într-o luptă murdară şi inegală.
În anul 2012, acelaşi proiectant şi beneficiar spun: „În condiţiile executării viitoarelor lucrări aferente construirii centurii pe acest teren şi vechile alunecări de teren se pot reactiva”.
Aceasta este varianta asupra căreia sunteţi chemaţi să vă exprimaţi prin vot. O variantă pentru care nu există finanţare asigurată, contrar celor susţinute de autorităţi şi care nu va scoate traficul în afara oraşului doar îl va împărţi între nord şi sud, atâta timp cât spre Năsăud traseul va fi acelaşi iar transportul de persoane va trebui să ajungă şi la autogara Bistriţa.
Mai mult ca oricând, prin votul dumenavoastră negativ la referendumul ilegal din 29.09.2013, referitor la varianta ocolitoare sud, putem să determinăm pe cei responsabili să plaseze varianta ocolitoare nu pe traseul propus acum – 2 sud, nu pe traseul centurii nord existente, ci acolo unde îi este locul: ÎN AFARA ORAŞULUI BISTRIŢA!

Comentarii

20/09/13 14:59
Vizitator

Speram ca ratiunea sa invinga impostura. La fel s-a intamplat si cu Catedrala Neamului din Bucuresti, pe care unii voiau s-o amplaseze in Parcul Carol, dar pana la urma s-a gasit o solutie rationala. Cat priveste traseul centurii 2Sud la Bistrita, lucrurile sunt si mai aiurea. Numai o minte bolnava sau umbrita de interese personale meschine poate sa opteze pentru construirea centurii “ocolitoare” care nu ocoleste orasul ci dimpotriva intra in oras tocmai prin padurea Codrisor care reprezinta un simbol al urbei, si chiar prin albia raului, de parca orasul Bistrita s-ar afla intr-un defileu. De altfel varianta 2Sud a fost respinsa in instanta printr-o hotarare judecatoreasca definitiva si irevocabila. Acum se solicita referendum practic pe o solutie ilegala. Chiar daca primarul a facut o mica excrocherie modificand usor traseul la iesirea spre Unirea, contestatia a fost legata de distrugerea padurii Codrisor. In plus, Dealul Codrisor este predispus fenomenului de alunecare de teren, fapt pentru care aproape jumatate din suma alocata este prevazuta pentru consolidari la care se mai adauga aproape tot atata sume alocate pentru expropieri. De altfel aceasta este miza celor care sustin proiectul cu atata incapatanare.Toata lumea este de acord ca Bistrita are nevoie de o centura ocolitoare care sa scoata traficul greu si de tranzit inafara orasului. Asadar, indiferent de rezultatul referendumului care oricum este consultativ, daca nu se renunta la tampenia cu varianta 2Sud, lucrurile trebuie lamurite din nou in instanta. Prin urmare, din cauza tampeniei unui singur individ vor urma noi tergiversari si procese, iar orasul va ramanea dupa mandatele lui Cretu cu oua de strut si mere de plastic.

21/09/13 11:02
alt... cititor ...

Mai , sunteti de toata groaza !
Nu mai stiti voi ce sa mai faceti... numai sa nu se faca aceasta artera rutiera foarte utila pebtru bistriteni, pentru toata lumea de altfel, judeteana ori nationala, ca toata lumea va folosi acest "drum"... (cum i-o zice) .
Desigur, ca nimanui nu i-ar place ca drumul sa-i treaca pe langa casa lui, peste proprietatile sale, ori sa-i "modifice" sau "darame " casa... curtea, gradina... etc. dar interesul general trebuie sa predomine atunci cand este net superior si cand cei care se opun cu inversunare, nu reprezinta nici 1 % din totalul votantilor, sau utilizatorilor acestui gen de lucrari.

Daca-i intrebi, nimanui nu-i plac "sensurile unice" ptr ca de fiecare data cand intra ori iese de "acasa"... trebuie sa inconjoare cu masina deoarece nu poate "itra" contrasens, nimanui nu-i trebuie trecere pentru pietoni, statie de autobuz, scoala ori gradinita, biserica, gara, autogara sau oricare alt "loc public numeros"... pe langa casa in care locuieste , din cauza galagiei, forfotei si zgomotelor uneori insuportabile. Toata lumea ar dori sa se faca...ceva util... dar numai pe banii altora si numai in detrimentul..."altora" si nu al lor. Deci, cu alte cuvinte, niciodata nu se va multumi toata lumea si niciodata nu vei putea face ceva pe "placul tuturor". Mereu trebuie sa existe cate un grup de Gica Contra asa ca si in cazul de fata.

Oameni buni, nu va mai bateti "de ceasul mortii", ca toata soferimea din Bistrita, din judet si de pretutindeni ( daca ar avea voie sa voteze...) ar vota cu DA- sa se faca aceasta artera rutiera care este utila, fluientizeaza circulatia rutiera prin zona, este pe banii Comunitatii Europene nerambursabili, pentru alta artera rutiera mai lunga nu se dau alti bani si astia care au fost alocati nu ajung decat strict pentru aceasta artera rutiera care este cea mai scurta din cate s-au propus, se creaza locuri de munca pentru o lunga perioada de timp in Bistrita si la urma urmei, Padurea Codrisoru, pentru bistriteni, nu reprezinta mare lucru, deoarece este un loc ce curge permanent la vale, instabil, plin de grohotis, de tzigani nomazi si de mizerie aruncata de "contaranii" nostri si prin construirea acestei artere rutiere, se consolideaza malurile sale si se igienizeaza toata zona.

Deci... sa n-o mai lungim, consider ca RATIUNEA de care vorbeste autorul articolului, este pentru DA - sa se construiasca aceasta artera de circulatie si pentru Centrul municipiului ( pietonal ) , sa fie NU - sa nu se mai mentina inchisa aceasta zona deoarece in municipiu aglomeratia masinilor este atat de mare, incat nu mai incapem pe drum.
Sincer... regret "necazul " celor care locuiesc in zona de "tranzit" al acestei lucrari de arta, dar este in inters general si nu minoritar.

25/09/13 19:49
alt cititor al ...

Daca precedentul cititor a fost unul care-l sustine pe actualul primar, eu voi fi mai transant: voi vota patrulaterul cu [ NU ] la referenumul privind soseaua ocolitoare care nu ar ocoli, ci ar traversa orasul! Sa ma explic: propusa sosea ar trece la prin padure, pe deasupra bisericilor penticostale din cartierul Mihai Viteazul, la circa 50 de metri de strandul municipal, la circa 30 de metri de tribuna 2 a stadionului Jean Padureanu, la circa 100 de metri de parcul municipal, la circa 600 metri de centrul orasului, prin fata spitalului de pe strada Ghinzii si prin cartierul Valea Ghinzii. Aprigul sofer, precedent sustinator al primarului, nu va putea circula cu 90 km/h deoarece va avea limitare de viteza la 50 km/h, specifica localitatilor, daca va dori sa mearga la Nasaud va trebui sa treaca tot pe la Han, de la Viisoara pana la Podul Jelnei nu va avea nicio iesire din doritul drum ocolitor. Va avea o benzinarie sub fabulosul Wonderland si o parcare pentru vreo partida d'amor cu vreo curvistina, un pic mai incolo. Locuri de munca ce se vor crea: vreo 50 (10 la benzinarie, 10 la vulcanizare si restul prostituatele).Avantaj: pentru cei care asteapta cu buzunarele larg deschise sa fure banii comunitatii europene. Noroc ca acolo, la comunitatea europeana, nu au de ieri de azi capitalism, precum noi.Daca nu se prind cei de la U.E ca la Bistrita este rost de furaciune la drumul ocolitor, imi va face o deoasbita placere sa le trimit cate un e-mail in fiecare zi si un teanc de scrisori pe saptamana! Doreste primarul sa sifoneze 69 de milioane de euro, intelegeti bine: 69 de milioane de euro pentru a stabiliza cica dealul Codrisor, stabilizare necesara construirii soselei. Asteapta mult si bine de la U.E banii acestia ca nu vor veni pentru a stabiliza 1200 metri de deal! Concluzionez: votez NU la intrebarea cu soseaua propusa de primar!

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5