Liberalii cer şedinţă extraordinară de Consiliu Local pentru a dezbate traseul noului drum de centură

Liberalii cer şedinţă extraordinară de Consiliu Local pentru a discuta despre traseul variantei ocolitoare a municipiului Bistriţa, în condiţiile în care Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) marşează pe ideea construirii unei centuri de sud a oraşului.

Consilierul municipal liberal, Dan Molnar, consideră că, traseul variantei de ocolire a municipiului Bistriţa este o problemă de interes local major, iar până în acest moment tot ceea ce s-a discutat pe această temă a fost ,,din auzite, cu ţârâita, cât ni s-a permis”.

,,Cred că a fost chiar o strategie de ascundere a informaţiilor legate de această temă”, a precizat Molnar.

,,Fiind vorba de o problematică de interes major, am decis să formulăm o cerere de convocare a Consiliului Local (CL) în şedinţă extraordinară, miercuri, 12 mai, la ora 16.00, cu două puncte pe ordinea de zi. Primul punct este legat de informarea cu privire la stadiul documentaţiilor întocmite pentru beneficiarul CNADNR S.A de către proiectantul IPTANA SA pentru proiectul de variantă de ocolire a municipiului Bistriţa, cu prezentarea variantelor studiate, nord şi sud, cu participarea, şi vom face invitaţie scrisă, reprezentanţilor CNADNR şi ai IPTANEI SA, urmată la punctul doi, de adoptarea unei poziţii a CL, cu privire la traseul variantei de ocolire a municipiului. Până acum, fiecare şi-a dat cu părerea, mai mult sau mai puţin în cunoştinţă de cauză. Cred că a venit momentul ca toţi locuitorii municipiului Bistriţa să se implice, deoarece şedinţele de Consiliu Local sunt publice. Consider că trebuie prezentate avantajele şi dezavantajele ambelor variante de ocolire, costurile, argumentele pro şi contra, toate elementele care duc la luarea unei decizii în cunoştinţă de cauză. Evident că, odată prezentate toate aceste aspecte, în CL va trebui să luăm şi o decizie asupra variantei pe care o preferăm”, a subliniat Dan Molnar.

Potrivit regulamentului de funcţionare, pentru convocarea unei şedinţe extraordinare a Consiliului Local, sunt necesare şapte semnături ale consilierilor locali, în prezent existând doar şase consilieri care au anunţat că vor semna pentru convocarea unei şedinţe extraordinare. Pe lângă cei cinci consilieri liberali şi-a dat acceptul şi consilierul UDMR Illyes Istvan, iar consilierul PDL Gheorghe Tuţă le-a promis liberalilor că va semna şi el pentru convocarea unei şedinţe extraordinare.

,,Nu va fi adoptată decizia traseului final, dar este firesc ca într-o asociere între autoritatea locală, care este beneficiarul final al acestui proiect, şi beneficiarul scriptic care este CNADNR, să existe o colaborare, astfel încât să se evite nişte costuri inutile, să se evite nişte cheltuieli inutile, să se evite pierderea de timp. Fiind vorba de un proiect care se înscrie într-o finanţare europeană, are şi un termen de predare, ori a se veni în CL, cu o lună înainte de termenul de predare, şi a se cere actul care într-adevăr, reprezintă decizia CL, respectiv Planul Urbanistic de Zonă, cu un traseu, care după aceea, nefiind agreat de către CL, să fie respins, vă daţi seama că ne-ar duce într-o situaţie în care noi nu am avea documentaţia, şi astfel nu am primi banii pentru finanţarea respectivă. Tocmai, pentru a evita astfel de situaţii neplăcute (personal, cred că au fost căutate), tocmai de aceea, am solicitat convocarea unei şedinţe extraordinare de CL”, a concluzionat liberalul Dan Molnar.

Dacă noul drum de centură al Bistriţei va fi în Nord sau în Sud, rămâne de văzut, cert e că varianta de sud este pe placul proiectantului şi al CNADNR…

Comentarii

06/05/10 22:18
costan

Nu pot sa inteleg ce-l mana in lupta pe primarul nostru de sustine cu atata inversunare proiectul cu varianta de sud a centurii,cand el cu gurita lui,spunea ca este o solutie pe termen scurt sau mediu,urmand ca ulterior sa se faca varianta prin Monari-Jelna-Ghinda Livezile.Daca tot este o slutie cu,caracter tranzitoriu,de ce nu opteaza pentru varianta de nord,care-i mult mai economica si mai utila tranzitului,avand in vedere ca asigura si preluarea traficului de la Nasaud.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5