Modernizarea trecerii la nivel cu calea ferată de pe str. Lucian Blaga, estimată la 1,4 milioane lei
Consiliul Local Bistriţa, va dezbate în şedinţa ordinară de săptămâna viitoare, proiectul de hotărâre privind aprobarea Studiului de fezabilitate și a indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul de investiții ”Modernizare trecere la nivel cu calea ferată, km 63+406, cu instalare de semnale luminoase şi acustice, str. Lucian Blaga, municipiul Bistrita”.
Potrivit documentaţiei, valoarea totală a lucrării de investiţii, cu TVA, este de 1.431.769,52 lei, din care construcţii plus montaj reprezintă 1.338.327,94 lei. Durata de realizare a lucrării este estimată la 4 luni. Finanţarea obiectivului de investiție se face din bugetul local și din alte fonduri legal constituite cu aceasta destinatie, potrivit legii.
Lucrările propuse prin obiectivul de investiții constau în modernizarea trecerii la nivel prin amenajarea cu dale elastice pe o lungime de 12 m, pe linia CF 421 Bistriţa – Bistriţa Bârgăului, la km 63+406 CFR, cu două trotuare laterale şi introducerea instalaţiei de semnalizare automată a trenurilor – SAT, la trecerea la nivel, dar şi semnale luminoase pe catarg pentru avertizare rutieră.
Pe str.Lucian Blaga traficul rutier se desfășoară cu dificultate din cauza faptului că trecerea la nivel cu calea ferată nu este prevăzută cu semnale luminoase și acustice, ci doar cu indicatorul OPRIRE, fiecare conducator auto fiind obligat să oprească înaintea trecerii, acest lucru conducând la aglomerație și timpi de așteptare foarte mari. Totododată, în această zonă au avut loc în decursul timpului și accidente, astfel mitivându-se oportunitatea acestei investiţii.
Citiţi şi:
- CL Bistriţa va prelua un tronson de drum naţional, pentru modernizarea trecerii la nivel cu calea ferată de pe str. Lucian Blaga!
- Restrictii de circulație la Bistrița!
- Vezi principalele investiţii în infrastructură ale Primăriei Bistriţa, în 2021!
- Liberalul Sorin Hangan depune un proiect pentru modernizarea trecerii la nivel cu calea ferată de pe str. Ioan Slavici
- Cu TIR-ul în tren!
Comentarii
In oprice caz, este de rasul rasului ce se intampla cu aceste treceri peste calea ferata , cu impact asupra DN 17 C ( Nasaud-Romuli ) si DN 17 ( E 578 pare se ca-i zice ) Livezile - Bargaie ... unde trec cate 3 trenuri in 24 de ore, dar toate masinile sunt obligate sa opreasca la calea ferata ca asa zice Legea asta tampita a circulatiei .
Daca nu are CFR-ul bani sa puna semaforizare, de ce nu monteaza un indicator triunghiular alb cu chenar rosu-cu varful in sus, pe care sa fie semnul de locomotiva, adica " ATENTIE ! TRECERE DE CALE FERATA SECUNDARA FARA BARIERE ! " ... si sa desfiinteze "Crucea Sf Andrei si Stop"... In acest fel, masinile ar proceda ca la calea ferata industriala, adica ar reduce doar viteza de deplasare pentru a se asigura si ar opri doar daca vine trenul ... care, pe aceasta linie oricum circula FOARTE INCET si ca " barca pe valuri " de azi - maine o sa " sara de le sine " atat de distrusa si degradata este pe relatia Bistrita - B.ta Bargaului ... dar nimeni nu vede si nimeni nu aude, totul invartidu-se in jurul acestor AUTISTI de la CFR Bistrita-Nasaud .
Ce este asa greu de inteles ? De ce Inspectoratul Judetean de Politie BN, prin Serviciul Politiei Rutiere, impreuna cu Prefectura si Consiliul Judetean BN nu intreprinde demersurile necesare sa-i forteze pe cei de la CFR sa modifice semnalizarea si sa fie in concordantza cu cerintele traficului feroviar din aceste zone ?
Adaugă comentariu nou