Cel mai mare nod feroviar din judeţ, Gara din Beclean, modernizată cu fonduri europene
Compania Naţională de Căi Ferate 'CFR' SA a demarat proiectul Modernizarea a 47 de staţii de cale ferată, inclus în Programul Operaţional Infrastructură Mare, prin lansarea licitaţiilor în vederea elaborării studiilor de fezabilitate pentru primele 24 staţii de cale ferată, aflate pe raza judeţelor Satu Mare, Maramureş, Sălaj, Cluj, Bistriţa-Năsăud, Bihor, Olt, Dolj, Teleorman, Buzău, Bacău, Brăila, Galaţi, Vrancea, Constanţa şi Călăraşi.
Sucursalele Regionale de Căi Ferate Cluj, Craiova, Constanţa şi Galaţi au lansat procedurile de licitaţie pentru elaborarea studiilor de fezabilitate pentru următoarele 24 staţii de cale ferată: Satu Mare, Baia Mare, Jibou, Dej Călători, Beclean pe Someş, Valea lui Mihai, Carei, Salonta, Târgu Jiu, Alexandria, Caracal, Filiaşi, Roşiori Nord, Piatra Olt, Mangalia, Neptun (Hc), Costineşti Tabără, Ciulniţa, Râmnicu Sărat, Adjud, Comăneşti, Făurei, Tecuci şi Mărăşeşti.
,,Obiectivele prevăzute au drept scop asigurarea unor servicii de calitate într-un spaţiu modern, adaptat cerinţelor pieţei şi nevoilor călătorilor, cu accent deosebit pe modernizarea şi repararea clădirilor de călători, inclusiv facilităţi pentru persoanele cu mobilitate redusă; înălţarea peroanelor în conformitate cu standardele europene, modernizarea copertinelor, a liniilor din staţii, pasajelor, pasarelelor şi asigurarea accesului la peroanele intermediare; asigurarea sistemelor de ventilaţie şi încălzire, montarea de panouri fonoabsorbante, modernizarea echipamentelor de telecomunicaţii şi de informare a publicului călător; înlocuirea instalaţiilor electrice, sanitare şi termice şi refacerea sistemului de drenaj; asigurarea elementelor de siguranţă în staţii, prin construirea unor rampe speciale pentru accesul persoanelor cu dizabilităţi, balustrare, garduri de siguranţă între liniile din staţii etc”, se arată în comunicatul CFR SA.
Citiţi şi:
- Cel mai mare nod feroviar din judeţ, Gara din Beclean, modernizată cu fonduri europene
- Cel mai mare nod feroviar din judeţ, Gara din Beclean, modernizată cu fonduri europene
- Cel mai mare nod feroviar din judeţ, Gara din Beclean, va fi modernizată cu fonduri europene
- Ministerul Transporturilor alocă 8,5 milioane de euro pentru modernizarea gării din Beclean
- CFR SA a semnat contractul pentru elaborarea studiului de fezabilitate și aproiectului tehnic, pentru modernizarea liniei CF ILVA MICĂ- POJORÂTA (106 km)!
Comentarii
Foarte bine ca Regionala de Căi Ferate Cluj, a inclus gara Beclean pe Someș- un important nod feroviar, pe lista celor care urmeaza a fi modernizate prin Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM). Numai ca si Gara Saratel ar merita o modernizare având in vedere că aceasta reprezintă un nod feroviar important din Judetul Bistrita -Năsăud, care se afla pe magistrala de cai ferate Bucuresti-Baia Mare, dar si in apropierea nodului rutier dintre DN17 si DN15A. De aceea, modernizarea garii Saratel ar putea sa includa si amenajarea unui centru intermodal de transport pentru transportul de marfuri, prevăzut cu instalatii pentru trans-container. Un asemenea centru intermodal de transport de la Saratel ar putea constitui un stimulent si pentru dezvoltarea altor activitati in zona. Si nu in ultimul rand, printr-o asemenea modernizare, gara din Saratel ar putea deveni pentru orasul Bistrita, ceea ce este aeroportul Otopeni pentru Bucuresti.Pe de alta parte la cate trenuri si ce fel de trenuri vin sau pleaca din gara Bistrita, sala de asteptare si peroanele stau mai mult goale. Prin urmare, este o tâmpenie clocită de mintea primarului Cretu sa mai faci acel "centu intermodal" constând dintr-o autogară cocotată pe o platforma suspendată peste liniile de tren sub care nu se intamplă aproape nimic. De aceea, o solutie mai realista si posibil de realizat ar putea fi eliminarea tuturor liniilor secundare de manevra care ies din gara spre Unirea, astfel incat sa ramana doar linia principala care duce spre Bistrita Bargaului. Operatiunile de manevra feroviara ar putea fi mutate in partea de vest a garii prin construirea unui triaj intre pasarela veche si pasarela noua. De asemenea, daca se muta si activitatea de transcontainer CFR din gara Bistrita, in locul ramas s-ar putea construi un sir de peroane pentru autogara, fara a mai fi nevoie de platforma suspendata. Astfel, gara Bistrita fiind cap de linie ar putea fi amenajata precum Gara de Nord din Bucuresti in care intra si ies trenurile de calatori. Circulatia feroviara spre Bistrita Bargaului este extrem de redusa si prin urmare legatura intre strada Garii si Tarpiului s-ar putea realiza printr-o trecere la nivel. In felul acesta s-ar putea deschide circulatia auto intre Strada Garii si Tarpiului prin trecere la nivel cu calea ferata peste o singura linie, la fel ca pe strada Cuza-Voda sau Ioan Slavici. De asemenea ar putea fi amenajata o trecere la nivel si in zona strazii Romana, ceea ce ar fluidiza si mai mult circulatia auto in zona de peste calea ferata. .
Adaugă comentariu nou