CFR SA a semnat contractul pentru elaborarea studiului de fezabilitate și aproiectului tehnic, pentru modernizarea liniei CF ILVA MICĂ - POJORÂTA (106 km)!
Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA și Asocierea TPF INGINERIE SRL – ISPCF – BAICONS IMPEX SRL au semnat contractul, în valoare de 49.314.755 lei (fără TVA), pentru elaborarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic, în vederea modernizării liniei CF ILVA MICĂ – POJORÂTA (subsecțiunea 2 a tronsonului Apahida- Suceava), pentru viteza maximă de circulație a trenurilor de călători cu 160 km/h, respectiv cu 120 km/h pentru trenurile de marfă, se arată în comunicatul companiei.
Studiul de fezabilitate și Proiectul Tehnic au drept scop identificarea soluțiilor optime pentru modernizarea liniei de cale ferată, atât din punct de vedere tehnic, operațional, economic, financiar, cât și al impactului asupra mediului și al schimbărilor climatice.
Obiectivul general al contractului de prestări servicii este modernizarea infrastructurii feroviare între ILVA MICĂ și POJORÂTA, pentru integrarea unui transport durabil între regiunea Centrală și Nord-Estică a țării, asigurarea dezvoltării socio-economice a zonelor traversate, îmbunătățirea competitivității economice a României și asigurarea condițiilor necesare pentru creșterea numărului de pasageri și a volumului de mărfuri transportate pe rețeaua TEN-T.
De asemenea, contractul prevede și atingerea unor importante obiective specifice, printre care creşterea numărului de călători în oraşele importante din ţara noastră, inclusiv creșterea numărului de turiști; sporirea vitezei de deplasare și reducerea timpului de călătorie atât pe tronsonul analizat, cât şi pe întreg Coridorul de transport; îmbunătăţirea condiţiilor de călătorie şi de siguranţa circulaţiei, gestionând în același timp impactul asupra mediului, în conformitate cu standardele europene; maximizarea transportului de mărfuri.
Studiul de fezabilitate și Proiectul Tehnic vor respecta legile, reglementările, directivele, standardele, instrucțiile specifice și metodele în vigoare, cu respectarea conformității standardelor impuse pentru Coridoarele TEN-T și asigurarea specificațiilor tehnice de interoperabilitate pe teritoriul României.
Valoarea contractului este de 49.314.755 lei (fără TVA), sursa de finanţare fiind asigurată din Fondul de Coeziune prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei – CEF Sector Transport, în procent de 85% din valoarea eligibilă, iar restul sumei va fi suportat de la Bugetul de Stat. Durata de finalizare a contractului este de 23 de luni.
Citiţi şi:
- Studiul de fezabilitate pentru Lotul 3 din Autostrada Nordului, Vatra Dornei – Suceava, finanţat din fonduri europene
- Studiul de fezabilitate pentru lotul 2 al Autostrăzii Nordului, Bistriţa-Vatra Dornei, estimat la 19 milioane lei, finanţat din fonduri europene
- A fost lansat un proiect în valoare de 23 de milioane de euro pentru reabilitarea barajului Colibița și a instalațiilor aferente
- Consiliul Judeţean: Cinci proiecte cu 31 de lucrări vor fi depuse pentru finanţare europeană. Vezi lista drumurilor judeţene incluse!
- Preşedintele CJ Radu Moldovan, la o întâlnire de lucru privind pregătirea proiectelor de infrastructură rutieră
Adaugă comentariu nou