Cristian Niculae: Am început lucrul la proiectul Piste pentru cicliști! Vor fi 26 de kilometri
Am început lucrul în proiectul "Piste pentru Cicliști"-bucuria iubitorilor de sport.
Unul dintre proiectele ce vor schimba filozofia mobilității urbane din Bistrița devine realitate, prin demararea lucrărilor la primul tronson: Drumul Dumitrei Vechi-Eroilor-Romană-Dimitrie Cantemir.
Acest proiect in valoare de 4,5 mil. de euro finanțat pe fonduri europene înseamnă 26 de km de piste pentru biciclete pe 28 de străzi din oraș, care alături de "Linia Verde" și "Axa Decebal-A. Mureșanu-Năsăudului" vor pune la dispoziția bistrițenilor o rețea de peste 50 de km de piste.
În doi ani vom avea un oraș mai aerisit din punct de vedere al traficului, mai puțin poluat, mai frumos și mai verde, această rețea de piste de cicliști încurajând folosirea bicicletei în detrimentul autoturismului personal și totodată un stil de viață sănătos și activ.
Un lucru bun pentru Bistrița este faptul că firma ce realizează aceste lucrări este o companie locală, cu angajați bistrițeni, ceea ce duce la întărirea mediului economic local.
Citiţi şi:
- Viceprimarul Cristian Niculae: Programul de asfaltare a celor 50 de străzi continuă. 11 străzi sunt finalizate
- Cristian Niculae: Asfaltăm primul kilometru din cei 26 km de piste pentru biciclete din Bistrița!
- Artistul bistriţean SEVER MOLDOVAN expune la Palatul Culturii din Târgu-Mureş
- Cristian Niculae: Agenda primarului trebuie să țină cont de dorințele bistrițenilor!
- (Video) Declaraţii de pe patul spitalului ale bistriţenilor invectaţi cu Covid. Atenţie, imagini cu un puternic impact emoţional!
Comentarii
Inainte de orice , Bistrița ar avea nevoie de actualizarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) care este un document strategic de dezvoltare, complementar Planului Urbanistic General (PUG), având ca scop îmbunătăţirea accesibilităţii şi buna integrare a diferitelor moduri de mobilitate şi transport în oras. Această actualizare a PMUD este necesară si in privinta planului de amenajare a pistelor pentru biciclete, ceea ce presupune si reconfigurarea retelei actuale de străzi. Astfel, mai multe străzi ar putea fi amenajate cu sens unic, pentru a face loc pistelor se biciclete si amenajarea unor locuri de parcare. Orasul Bistrița are avantajul de a fi de a fi străbătut pe lungime, de la un capăt la altul de râul cu acelasi nume. Prin urmare exista posibilitatea amenajarii acestui curs de apa de la Unirea la Viisoara pentru a indeplini functiuni complexe. Una din cele mai importante amenajări ar putea fi o pistă de biciclete pe malul stâng al râului Bistrița. Din păcate pană in prezent nu a fost pus in valoare acest avantaj. De asemenea, de o parte si de alta a căii ferate ar putea fi amenajată o axă de transport auto de la Sărata la Unirea.
Pe de altă parte, in 2016 , PSD-ul lui Cretu s-a angajat să realizeze Linia Verde de transport public intre Viişoara si Unirea, cu mijloace de transport în comun cu motor electric, hibrid sau cu normă de poluare redusă. Pe acest coridor era prevăzută reabilitarea si modernizarea infrastructurii rutiere, cu amenajarea de benzi dedicate transportului public si cu alveole pentru statiile de autobuz.
De asemenea, ati mai promis să se modernizeze si asfalteze in medie 10 străzi de pământ pe an, deci in cei 4 ani un total de 40 de străzi. De asemenea ati promis construirea a 23 km de piste de biciclete în oraş şi 25 km de piste între oraş şi cartiere. Bunul simt ar trebui să vă indemne la un bilant al acestor promisiuni neonorate:
Vezi: https://www.rasunetul.ro/11-consilieri-11-proiecte-pentru-bistrita-0
Adaugă comentariu nou