Ovidiu Creţu despre Linia Albastră, de la Sărata la Unirea!

Rep.: - Revenind la proiecte cu finanţare europeană, în ultima şedinţă aţi aprobat un parteneriat cu ADR Nord-Vest pentru întocmirea documentaţiei tehnice. Despre ce proiect este vorba?

Primar Ovidiu Creţu: - În primul rând trebuie să subliniez faptul că actualul ministru Marcel Boloş de la Fonduri Europene a fost director general la ADR Nord-Vest, e un om care ştie foarte bine toate problemele pe care le întâmpinăm. El „vine din iarbă”. Încearcă să aducă la Agenţie lucruri care pot fi făcute acolo. Domnul Boloş venea de cel puţin două ori la Bistriţa şi discutam fiecare proiect, stadiul de implementare, dificultăţi. El a fost şi primul care a văzut şi pârtia de schi şi care a remarcat că terenul de 260 ha pe care noi îl avem la dispoziţie, pe care nicio primărie importantă din România nu-l are.

Revenind la Linia Albastră, a fost instituit ca pe dezvoltarea mobilităţii să se implice ADR-urile în a pregăti proiectele. Nu a fost ideea mea, au venit cei de la Integrare şi Direcţia Tehnică şi mi-au propus o Linie Albastră, de la intersecţia drumului principal din Sărata, prin Parcul Industrial, până deasupra fostei gropi de gunoi,  coboară pe str. Zăvoaie, pe Tănase Tudoran, pe Mihai Viteazul, la Codrişor, pe str. Viorelelor, merge pe str. Ghinzii, Valea Ghinzii, ajunge în Wonderland şi apoi iese în DN 17. Proiectul prevede modernizarea infrastructurii, piste de biciclete, linie de transport public, inclusiv un pod, unde are Primăria baza, pe str. Simpozionului. Se va reabilita şi puntea de la MHC.

Al doilea proiect vizează modernizarea bazei MHC, tot prin POR, pentru amenajare spaţii verzi şi de recreere. Domnul care are un mic ştrand va rămâne cu afacerea lui, în rest ne vom ocupa de acest teren să facem o zonă de picnic, spaţii verzi etc.

 

Comentarii

16/10/20 11:12
cititor de Bistrita

Pai, se pare ca acuma nu-i mai zice " centura Bistrita-Sud ", ca-i zice " Linia verde " . Mai oameni buni, daca-i facuta cu fonduri europene MOCA... orice, este bun facut.
FOARTE BINE DOMNILOR ( FOST SI ACTUAL ) PRIMARI . Nu va mai cotestati atata unul pe altul si daca aceste proiecte sunt finalizate si banii sunt primiti in cont ... dati-i bataie, ca orice artera de circulatie suplimentara prin Bistritza este bine venita, deoarece intre Hotel " Sherif " ( Unirea ) si " Hanul Bistrita " , vesnic soseaua este blocata in toate intersectiile din cauza fluientei foarte ridicate de masini .

17/10/20 16:35
Remus

Motto:
„Îi plâng pe proşti şi proştii mă înving”
(Ana Blandiana- Eclipsa).
Cu mai multa gandire si mai putina inversunare din partea primarului Cretu, care s-a cramponat de ideea tâmpită cu centura (ne)ocolitoare prin pădurea Codrisor orasul Bistrita putea avea avea deja "Linia albastră". Este vorba despre o artera de circulatie de tip splai la sud de oras, pe malul stâng al râului, care sa faca legatura intre Unirea la Viisoara. In acest sens exista un proiect mai vechi pentru portiunea dintre podul Jelnii si podul Budacului de amenajare a malurilor râului Bistrita pe la poalele padurii Codrisor. (vezi:https://zupernews.wordpress.com/2013/06/06/codrisor-hill-p-u-z-bistrita-...). In acelasi mod ar putea fi intocmite proiecte pentru alte portiuni ale malurilor râului Bistrita de la Viisoara la Unirea, fiecare cu particularitatile sale. Functia de bază pentru această cale rutieră trebuie să rămana legatura intre principalele locuri de agrement, avand in vedere ca râul trece pe langa parcul municipal, parcul tineretului si lacul MHC. In acelasi timp, odată cu amenajarea malurilor râului Bistrita, chiar si pe malul drept al apei ar putea sa rezulte portiuni libere pentru o artera de circulatie continuă care sa includă cel putin o pista de biciclete si care sa lege zonele de agrement de la Unirea la Viisoara.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5