Primarul Ioan Turc, alături de specialiştii ADR Nord-Vest, pe Linia Albastră!
Mie, 03/17/2021 - 15:37
Primarul municipiului Bistriţa, Ioan Turc, a reluat vizitele în teren, alături de reprezentanți ai ADR Nord-Vest și specialiști ai Primăriei, în scopul identificării exacte a locațiilor cuprinse în proiectele de mobilitate și regenerare urbană ce vor avea finanțare europeană.
"Pentru coridorul ce va străbate municipiul de-a lungul râului Bistrița, am străbătut zone-cheie prevăzute în noua investiție. Din Sărata la Unirea, cetățenii vor avea transport public, piste de cicliști și faleze amenajate, pentru punerea în valoare a unui relief generos, cu un curs de apă și pădure în proximitate. În plus, între Podul Jelnei și Podul Budacului, unde va fi zonă de promenadă, am propus ca transferul călătorilor să fie realizat cu mașini electrice de mici dimensiuni. Din punct de vedere tehnic, traseul DN17 – DJ154 (Sărata) – DC8G (Parc Industrial Bistrița Sud, strada Zăvoaie) – DJ173C (strada Mihai Viteazul) – strada Codrișor – DJ173 – DC8 – strada Valea Ghinzii – DN17 (Unirea) va interconecta zonele funcționale de pe malul stâng cu DN17 și zonele funcționale de pe malul drept al râului Bistrița.
Nu am omis nici vizitarea zonei Lac MHC, unde ne propunem o reamenajare cu facilități extinse de agrement urban", precizează primarul Ioan Turc.
Citiţi şi:
- Primarul Ioan Turc: Linia Albastră – un nou coridor de mobilitate al Bistriței
- Ioan Turc: Linia Albastră, coridor de mobilitate pe lângă râul Bistrița, între str. Zăvoaie și str. Aerodromului! Ce prevede proiectul
- Primăria Bistrița face precizări cu privire la asfaltarea străzii Zăvoaie!
- Coridor de mobilitate urbană la Sângeorz-Băi, cu o finanțare europeană de 13 milioane de euro
- Primarul Ioan Turc: Legătura Viișoara-Unirea, pe malul râului, reamenajarea zonei Decebal, modernizarea bazei Lac MHC, noi proiecte pentru fonduril europene
Meniu principal
Ultimele stiri
Cultura
Din același număr (29) aflăm că „în 20 iuliu au fost eară...
Comentarii
cititor -
Lun, 11:41
Și ce să facă în locul stadionului desființat? Blocuri, restaurante, hoteluri, săli de joc?
un cititor oarecare -
Lun, 11:36
E cel mai bun dialog cu IA din cîte - puține - au fost citite de mine. E edificator, în care...
Rus Augustin -
Lun, 11:15
STIMATE DOMNULE PROFESOR
Credința imprimată din familie dăinuie toată viața. Divinitatea este...
Tescu cheita -
Lun, 10:36
Vizita
MARIA-ELENA BERLINSCHI -
Dum, 11:26
"Credința noastră este viața noastră "
LĂUDAT SĂ FIE ISUS CRISTOS ȘI MARIA MAICA SFÂNTĂ
AMIN...
Aniversări
În zi aniversară, permiteţi-ne Preacucernice părinte profesor NICOLAE FEIER (preot Biserica Sf.
În zi de naştere, urăm dlui GRIGORE ANDREIEŞ, diac la Biserica de la Coroana, multă sănătate, împliniri şi bucurii alături de cei dragi!
La mulţi ani...
În zi de naștere, gândurile noastre bune se îndreaptă către doamna inspector șef delegat Julia Gabriella Stejerean de la Inspectoratul Teritorial de...
In Memoriam
La data de 13 august, se împlinesc 29 de ani de la trecerea la cele veșnice a scumpului nostru Bor Teodor, soț, tată, bunic și socru. Amintirea ta...
Comentarii
Orasul Bistrita putea avea avea deja "Linia albastră" daca nu fostul primar Ovidiu Cretu nu s-ar fi cramponat de ideea tâmpită cu centura (ne)ocolitoare 2-SUD prin pădurea Codrisor. Dar, conform zicalei, nu-i niciodată prea trziu.
Linia albastră este o artera de circulatie la sud de oras, pe malul stâng al râului Bistrita, care să facă legatura intre Sărata si Unirea. Functia de bază pentru această cale rutieră trebuie să rămana legatura intre principalele locuri de agrement, având in vedere ca râul trece pe lânga parcul municipal, parcul tineretului si lacul MHC, inainte de a ajunge la complexul sportiv Unirea. Pe de altă parte, acest traseu asigură o rută alternativă la "linia verde" pentru mijloace nepoluante de transport in comun. De aceea, chiar dacă între Podul Jelnei și Podul Budacului, va fi amenajată o zonă de promenadă, nu-i nevoie ca transferul călătorilor să fie realizat cu mașini electrice de mici dimensiuni. La poalele padurii Codrisor drumul poate fi lărgit prin realizarea unor ziduri de sprijin din beton armat de debleu cu înălțimi variabile ale elevației, care asigură si limitarea amprizei drumului.
In acest sens exista un proiect mai vechi pentru portiunea dintre podul Jelnii si podul Budacului de amenajare a malurilor râului Bistrita pe la poalele padurii Codrisor: (vezi:https://zupernews.wordpress.com/2013/06/06/codrisor-hill-p-u-z-bistrita-...)
Adaugă comentariu nou