Primarul Ioan Turc, alături de specialiştii ADR Nord-Vest, pe Linia Albastră!

Primarul municipiului Bistriţa, Ioan Turc, a reluat vizitele în teren, alături de reprezentanți ai ADR Nord-Vest și specialiști ai Primăriei, în scopul identificării exacte a locațiilor cuprinse în proiectele de mobilitate și regenerare urbană ce vor avea finanțare europeană.
"Pentru coridorul ce va străbate municipiul de-a lungul râului Bistrița, am străbătut zone-cheie prevăzute în noua investiție. Din Sărata la Unirea, cetățenii vor avea transport public, piste de cicliști și faleze amenajate, pentru punerea în valoare a unui relief generos, cu un curs de apă și pădure în proximitate. În plus, între Podul Jelnei și Podul Budacului, unde va fi zonă de promenadă, am propus ca transferul călătorilor să fie realizat cu mașini electrice de mici dimensiuni. Din punct de vedere tehnic, traseul DN17 – DJ154 (Sărata) – DC8G (Parc Industrial Bistrița Sud, strada Zăvoaie) – DJ173C (strada Mihai Viteazul) – strada Codrișor – DJ173 – DC8 – strada Valea Ghinzii – DN17 (Unirea) va interconecta zonele funcționale de pe malul stâng cu DN17 și zonele funcționale de pe malul drept al râului Bistrița.
Nu am omis nici vizitarea zonei Lac MHC, unde ne propunem o reamenajare cu facilități extinse de agrement urban", precizează primarul Ioan Turc.

 

Comentarii

21/03/21 15:46
Remus

Orasul Bistrita putea avea avea deja "Linia albastră" daca nu fostul primar Ovidiu Cretu nu s-ar fi cramponat de ideea tâmpită cu centura (ne)ocolitoare 2-SUD prin pădurea Codrisor. Dar, conform zicalei, nu-i niciodată prea trziu.
Linia albastră este o artera de circulatie la sud de oras, pe malul stâng al râului Bistrita, care să facă legatura intre Sărata si Unirea. Functia de bază pentru această cale rutieră trebuie să rămana legatura intre principalele locuri de agrement, având in vedere ca râul trece pe lânga parcul municipal, parcul tineretului si lacul MHC, inainte de a ajunge la complexul sportiv Unirea. Pe de altă parte, acest traseu asigură o rută alternativă la "linia verde" pentru mijloace nepoluante de transport in comun. De aceea, chiar dacă între Podul Jelnei și Podul Budacului, va fi amenajată o zonă de promenadă, nu-i nevoie ca transferul călătorilor să fie realizat cu mașini electrice de mici dimensiuni. La poalele padurii Codrisor drumul poate fi lărgit prin realizarea unor ziduri de sprijin din beton armat de debleu cu înălțimi variabile ale elevației, care asigură si limitarea amprizei drumului.
In acest sens exista un proiect mai vechi pentru portiunea dintre podul Jelnii si podul Budacului de amenajare a malurilor râului Bistrita pe la poalele padurii Codrisor: (vezi:https://zupernews.wordpress.com/2013/06/06/codrisor-hill-p-u-z-bistrita-...)

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5