Primarul Gabriel Lazany: A fost semnat contractul de finanțare, din bani europeni, pentru proiectul Linia Albastră! Ce investiții vor fi realizate

Primarul municipiului Bistrița, Gabriel Lazany, anunță că astăzi a semnat contractul de finanțare de către Agenția de Dezvoltare Regională Nord-Vest a proiectului „Linia Albastră – Coridor de mobilitate durabilă aferent râului Bistrița, Etapa I”.
Acest proiect aduce investiții în infrastructura municipiului:
• crearea unui nou coridor de mobilitate de aproximativ 10 km deservit de transportul public
• aproximativ 2,5 km noi de piste pentru biciclisti
• aproximativ 57.000 mp de spațiu pietonal sau promenadă pe malul stâng al râului Bistrița
• un pod modernizat peste râul Bistrița (str. Aerodromului)
• un pod nou peste râul Bistrita (str. Zăvoaie – str. Simpozionului)
• două pasarele noi velo și pietonale (str. Faleză – str. Petru Maior și str. Codrișor – str. Ion Minulescu)
Traseul coridorului de mobilitate: str. Aerodromului – str. Valea Ghinzii – str. Ghinzii – str. Viorelelor – str. Codrișor – str. Mihai Viteazu – str. Ion Pop Reteganu – str. Tănase Tudoran – str. Zăvoaie – str. Simpozionului.

 

Comentarii

04/09/25 16:54
Sergiu

Mai bine mai târziu decât niciodată. Despre coridorul de mobilitate urbană aferent râului Bistrița denumit „Linia albastră” care să asigure legătura intre Unirea şi Sărata se vorbeşte de foarte multă vreme. Numai că această rută trebuie conectată cu centrul istoric al orasului Bistrita, conexiune care s-ar putea realiza prin închiderea inelului central de circulatie format din străzile: Dr.Ioan Ratiu- Odobescu- Gării- Bul.Republicii-Bistricioarei-RomanC.Vivu-Vasile Conta-Codrisor- Podul Budacului. Pentru asta ar mai fi necesară doar prelungirea strazii Vasile Conta printre sediile Electrica-furnizare si Aquabis, si construirea unui pod peste râul Bistrita , prin fata fostei uzine electrice, pentru a face legătura cu strada Codrisor. Acest pod care ar putea fi numit „Podul Morii”, amintind de Piata Morii din apropiere dar si de existenta unei mori de apă pe fostul „canal al morii”, ar crea si posibilitarea trecerii circulatiei auto din zona parcului pe malul stâng al râului Bistrita pe strada Codrisor până la Podul Budacului. Pe acest inel central se află cele mai multe institutii de interes local sau judetean, precum Palatul de Justitie, Biblioteca Judeteană, Liceul de Muzică, Directia de Statistică, Palatul Postei, Arhivele Statului, Inspectoratul de Politie, Colegiul National „Andrei Muresanu”, Colegiul National „Liviu Rebreanu”, Prefectura, Sala Polivalentă, Stadionul „Jean Pădureanu”, Strandul „Codrisor”, etc.
Chiar dacă traseul „Linia Albastră” trece pe la poalele pădurii Codrișor unde este preconizată amenajarea unei zone de promenadă intre Podul Budacului si Podul Jelnii. Există posibilitatea lărgirii străzii Codrisor prin construirea unui zid de sprijin la poalele pădurii care să delimiteze ampriza drumului, pe o lătime care să includă 2 benzi de circulatie, plus pista pentru biciclete si promenada pe malul râului. Singurul punct de gâtuire a circulatiei ar fi in zona grupului de hoteluri Select, Cora si Codrisor, dar si aici există posibilitatea ca dinspre Podul Budacului circulatia pe strada Codrisor să se facă pe un singur sens până in fata hotelului Codrisor,urmând ca iesirea spre Podul Budacului să fie amenajată pe malul râului, pe strada Victor Onisor. In acest sens există un proiect mai vechi pentru amenajarea malurilor râului Bistrita pe la poalele padurii Codrisor, pe portiunea dintre podul Budacului si podul Jelnii .

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5