Școală în format fizic cu orice preț? Specialiștii din Sănătate cer 3 % pragul de incidență, corelat cu rata de vaccinare a personalului din școli de cel puțin 70 %

Luni , 8 noiembrie se va relua activitatea didactică după vacanță forțată pe care nimeni nu si-a dorit-o . Profesorii au fost responsabili și s-au vaccinat pentru ca scoala sa se desfășoare în format fizic în beneficiul elevilor. Suntem singura categorie socio-profesională cu cea mai mare rată de vaccinare. Personal , dețin din 6 noiembrie 2021 un certificat de vaccinare pentru doza 3 , vaccin Pfizer , fără efecte secundare.

Întârzieri , amânări, tergiversari:

9 milioane de teste rapide vor ajunge cu intarziere în școli în urma unor proceduri de achiziție cu probleme de legalitate semnalate deja în presa națională.
La fel întârzie și aplicarea legii 45/ 2020 pe care am reusit sa o adopt în Parlament în legislatură trecută și care prevede obligativitatea organizării de programe de informare și conștientizare cu privire la Educația pentru SĂNĂTATE în școli !
Chiar Nu este nevoie de Educație pentru sănătate în școli, mai ales în această perioadă de criză sanitară?

Potrivit Ministerului Educației în școlile cu minim 60 % rata de vaccinare din personal angajat activitatea didactică se va relua in format fizic. Celelalte vor fi în sistem online.
Inspectoratele școlare și fiecare unitate de învățământ preuniversitar au fost obligate să afișeze pe site procentul de vaccinare.

Conform ultimelor date publicate, Colegiul National Andrei Mureșanu Bistrița unde activez , are o rată de vaccinare de 77% Colegiul Național Liviu Rebreanu 78%
Dar sunt încă multe școli cu o rată de vaccinare mică, sub 60%, în special în mediul rural dar și la Sîngeorz-Băi .
In mod normal trebuia luată în considerare pentru decizia de redeschidere a școlilor și rata de incidență din fiecare localitate.
Iar accesul la învățare în format fizic este discriminatoriu pentru elevi, dacă are drept criteriu unic doar rata de vaccinare a adulților, adică a personalului angajat din școli.

Decidenții care au decuplat școlile de la rata de incidență la nivel local, de criteriul legat de starea infrastructurii școlare și capacitatea de menținere a distanțării fizice, de infrastructura sanitară din localitate, capacitatea de testare au dat încă o dată dovada de incompetență profesională și iresponsabilitate.

Oare delegația OMS care se află acum la București a fost consultată în acest sens?

Iată și opinia unui specialist:

“Pragul maxim de infectare pentru stabilirea proceselor de învățare cu prezență fizică trebuie stabilit la 3 la mie, care este nivelul de carantină generală în România, pentru că după acest prag se saturează paturile de ATI cu 1500 de pacienți/zi. Orice prag superior face ca școlile să fie parte din problemă și mai bine renunțăm complet la justificarea că Guvernului îi pasă de sănătatea copiilor, a părinților și a profesorilor.

Școala online putea fi o oportunitate și nu o pedeapsă, dacă se făcea ceva în sensul acesta, în loc să se parieze absurd pe școala fizică, deși se știa că valul 4 este cel puțin la fel de grav ca valul 3. Nu e un motiv să ne trimitem copiii într-un câmp de mine, doar pentru ca nu am deminat câmpul!”, spune doctorul epidemiolog Octavian Jurma.

Este evident că cei care decid nu discută cu specialiștii si iau decizii pe ultima sută de metri.
In mod firesc, responsabilii din Educație și Sanatate trebuie sa răspundă la întrebări simple care vin din partea profesorilor, părinților, elevilor:

1. Cum se va menține distanțarea necesară 30 de elevi într-o clasă?
2. De ce în localități în special din rural cu incidenta mică de infectare dar cu rata de vaccinare sub 60% la nivelul școlii, elevii NU au dreptul la activităti didactice în format fizic?
3. De ce nu se corelează criteriul ratei de vaccinare din localitate cu rata de vaccinare a personalului din școli, cu criteriul privind capacitatea de a respecta distanțarea necesară raportată la infrastructură școlară de care dispune unitatea de învățământ?

Din păcate experimentăm în aceste zile un dialog al surzilor în care fiecare acționează pe principiul scăpa cine poate.
5 cadre didactice și-au pierdut deja viața în această pandemie.
Până la urmă vaccinarea este singura soluție la îndemână pentru a fi în siguranță.

#Ne vaccinam și scăpăm !

Prof. Cristina Iurisniti
Colegiul National Andrei Mureșanu Bistrița

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5