Cristian Niculae (PSD): Linia Verde – un proiect științifico-fantastic sau …?

O fi bun sau nu? Avem sau nu nevoie de el? E un simplu desen pe hârtie sau ceva ce se poate concretiza? Visează Crețu cai verzi pe pereți sau chiar promovează un proiect care pune Bistrița în rând cu lumea?

Proiectul Linia Verde pentru Bistrița a stârnit numeroase controverse privind oportunitatea sa și continuă să creeze discuții sau să stârnească zâmbete în colțul gurii. Zâmbete din partea celor care nu înțeleg ce se vrea cu acest proiect!

Ei bine, eu am avut curiozitatea să aflu tot ce se poate afla despre proiectul Linia Verde încă de când eram comisar șef al Gărzii de Mediu Bistrița-Năsăud, cu ceva timp înainte de a lua decizia de a mă alătura echipei lui Ovidiu Crețu pentru Consiliul local. M-a atras perspectiva ca transportul public din municipiul Bistrița să fie ”verde”, iar noi să nu mai fim sufocați de gazele de eșapament ale autobuzelor. M-a convins că e ceea ce ne trebuie, când l-am citit și mi-a fost explicat de primarul Ovidiu Crețu. Prin ce? Simplu și pragmatic!

Proiectul, finanțabil din fonduri europene, pentru care se vor solicita  circa 8 milioane de euro, vizează nu numai introducerea unei linii de autobuze electrice, ci înseamnă mult mai mult. Infrastructura ocupă 80-90% din proiect. Asta înseamnă reabilitarea străzilor și realizarea benzilor de rulare pe traseul Libertății – Independenței – Gh. Șincai – Dornei – Gen. Gr. Bălan – Calea Moldovei, modernizarea stațiilor de transport între Viișoara și Unirea, amenajarea unui garaj și stații de încărcare a mijloacelor de transport electrice, plus sistem e-ticketing.

Principiul de proiectare va fi ”din perete în perete”, adică sunt vizate și zonele adiacente spațiilor carosabile. De exemplu, în spațiile situate între DN 17 și frontul clădirilor din Viișoara,  de pe Independenței și pe traseul Bistrița-Unirea vor fi cuprinse pistele de cicliști, se rearanjează și amenajează spațiile verzi, se păstrează aliniamentul de arbori. Vor fi realizate stații de încarcare pentru autovehicule electrice, iar toată infrastructura (trotuare, parcări, stații de autobuz) va fi amenajată astfel încât să poată fi utilizată de către persoanele cu dizabilități. Sistemul de management al traficului va fi integrat cu opțiuni de monitorizare a condițiilor de mediu și poluare pe traseul liniei verzi. 

Atât? Nu! Linia Verde presupune intervenții extrem de importante pe parte de infrastructură. Cabluri subterane pentru iluminat public. Amenajarea intersecţiilor, la nivel. Schimbarea sau înlocuirea căminelor, capacelor de la cămine şi gurilor de scurgere, grătarelor de la gurile de scurgere.

Proiectul Linia Verde înseamnă foarte multe lucruri, care pot fi sintetizate în câteva cuvinte: pe bani europeni traversăm Bistrița dintr-un capăt în altul, de la Viișoara la Unirea, prin Centru istoric, cu mijloace de transport în comun cu motor electric, hibrid sau cu normă de poluare redusă. Rezolvăm, cu un singur proiect, reabilitarea si modernizarea infrastructurii rutiere, rețelele de utilități, problema aglomerației în trafic și a locurilor de parcare în zona centrală. Și facem loc în trafic și bicicletelor!

 

Cristian Niculae,

Candidat pe lista PSD pentru Consiliul local Bistrița

Material de propagandă electorală difuzat de SC CPE Răsunetul SRL, la comanda Partidului Social Democrat Bistriţa-Năsăud, Cod Unic de Identificare atribuit de AEP: 21160002

Comentarii

21/05/16 13:31
Bistrita creatza

Povesti electorale! Ce stiti dvs. despre "autobuzele electrice"??? Iata ce stiu eu:

- Tehnologia autobuzelor electrice se află încă în fază incipientă, experimentală, acestea fiind deocamdată respinse de municipalităţile europene, deoarece nu există încă predictibilitate pt. implementarea lor. Autobuzele electrice au o durată de viaţă scăzută datorată bateriilor, sunt grele, incomode (datorită dulapurilor cu baterii din interiorul vehiculului), consumul specific este destul de mare, există perioade de imobilizare pt. încărcarea bateriilor, sunt costuri mari cu depozitarea şi reciclarea bateriilor, sunt necesare staţii de reîncărcare a bateriilor atât pe traseu cât şi în garaj (costisitoare), este necesară construirea unor hale în care să fie adăpostite aceste autobuze, pt. a preintâmpina descărcarea rapidă a bateriilor la frig sau căldură;

- Nu numai că nu se adoptă transportul cu autobuze electrice dar se testează introducerea reţelelor de troleibuz pe autostrăzi, pt. a fi folosite de TIR-uri, cu montarea de pantografe pt. captarea electricităţii din reţea.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5