Preşedintele Moldovan: Voi discuta cu ministrul Transporturilor despre varianta ocolitoare a Bistriţei. Să încercăm să o ducem prin Monariu-Budac-Jelna

Preşedintele Consiliului Judeţean, Emil Radu Moldovan, se va întâlni cu ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc , şi cu directorul CNAIR, Narcis Neaga, pentru a discuta despre varianta ocolitoare a municipiului Bistriţa, astfel ca traseul să aibă o susţinere a majorităţii populaţiei.

         „L-am rugat pe domnul Toniuc să stopeze procedura de elaborare a studiilor de prefezabilitate pentru că apăruse în buget decizia şi bugetarea de către Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a studiilor, documentaţiilor pentru centura municipiului Bistriţa. Am văzut că este o dezbatere serioasă pe acest subiect, imediat ce voi vedea lucrurile înaintate la CNAIR, vreau să am o discuţie cu directorul general Neaga şi cu domnul ministru Cuc să vedem ce viziune au pentru că va trebui să alegem o variantă care să aibă acordul largii majorităţi vizavi de locul şi traseul pe care va merge centura municipiului Bistriţa”,a explicat Radu Moldovan.

         Preşedintele Consiliului Judeţean a adăugat că nu deţine informaţii suplimentare şi nici nu ştie care sunt condiţionalităţile legale, în sensul  de a cunoaşte ce pondere are suprafaţa acestei variante din suprafaţa cadastrală a municipiului. „E un subiect care mă interesează şi pe mine şi în termen rezonabil voi ajunge să port o discuţie cu directorul Neaga şi cu ministru Cuc pentru a vedea ce viziune au, pentru că şi eu sunt un susţinător al variantei care o propune o majoritate largă a populaţiei. Să încercăm să ducem această centură pe la Monariu – Budac – Jelna, să ieşim prin Livezile. Nu ştiu care sunt condiţionalităţile legale impuse de Comisia Europeană pentru finanţarea unor astfel de lucrări, dar dacă va fi posibil un astfel de lucru, eu voi fi un susţinător al unei astfel de variante, de a o duce prin zona respectivă”, a adăugat Radu Moldovan.

Comentarii

27/03/19 13:52
vizitator

Avand in vedere faptul ca plenul Senatului a adoptat, propunerea legislativă referitoare la aprobarea obiectivului de investiții "Autostrada Nordului", care să lege Suceava de Satu-Mare , trecand prin Bistrița, aceasta atrage dupa sine si reconsiderarea traseului viitoarei centuri ocolitoare a orasului, care trebuie sa aiba regim de autostrada . De aceea ar trebui mai intai sa fie cunoscut traseul Autostrazii Nordului , pentru ca varianta ocolitoare a Bistritei sa fie inclusa in acest traseu.
Inițiatorul proiectului legislativ privind construirea Autostrăzii Nordului este deputatul PMP de Bistrița-Năsăud, Ionuț Simionca.
Vezi:http://www.cdep.ro/proiecte/bp/2019/200/00/3/em203.pdf

27/03/19 16:05
Alexandru Maria...

@ vizitator: Nu neapărat. Bistrița are nevoie atât de varianta Nord cât și de varianta Sud. Varianta Nord e fezabilă din punct de vedere al traficului de tranzit și s-ar integra perfect pe traseul viitoarei autostrăzi a Nordului și scurtează cu 15 kilometri distanța dintre Livezile și Șintereag. Varianta Sud e necesară și utilă în primul rând Bistriței, traficului pe relația Mureș, parcului industrial. Aranjamentul perfect ar fi cu centura Sud în programul de variante ocolitoare a Ministerului finanțate din POIM și varianta Nord pe traseul viitoarei Autostrăzi a Nordului pentru care rămâne să fie găsită o sursa de finanțare.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5