Încep studiile de teren pentru drumul de mare viteză Dej-Bistrița care include centura ocolitoare a municipiului Bistrița
Emil Radu Moldovan, președintele Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, anunță începerea studiilor de teren - geotehnice, topografice, arheologice etc. - pe tronsonul drumului de mare viteză care cuprinde și varianta ocolitoare a municipiului Bistrița.
"Dăm START studiilor de teren pentru realizarea proiectului care include centura ocolitoare a municipiului Bistrița. Studiile pentru realizarea drumului de mare viteză • Bistrița - Baia Mare, Lotul 2 Bistrița- Dej • cuprind investigații arheologice, geotehnice, topografice și operațiuni de deminare. Un proiect necesar pentru fluidizarea traficului și reducerea aglomerației, un pas important către o infrastructură modernizată și eficientă!
Continuăm munca!", a transmis președintele Consiliului Județean, pe pagina de facebook.
Traseul agreat pentru varianta ocolitoare a municipiului Bistrița este Monariu-Budacu de Jos - Jelna -Livezile. Există o asociere între Primăria Bistrița, CNAIR, Consiliul Județean Bistrița-Năsăud și comunele Livezile și Budacu de Jos pentru derularea acestui proiect.
***
În ianuarie 2023, C.N.A.I.R. S.A. a semnat 2 contracte având ca obiect Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru "Drum de mare viteză Baia Mare - Bistrița, Lot 1 Baia Mare – Dej și Lot 2 Dej - Bistrița, cu ofertantul declarat câștigător, respectiv Asocierea S.C. QUADRANTE VIAPONTE PROIECTARE SI CONSULTANTA S.R.L. - S.C. METROUL S.A. - CAPITAL VISION S.R.L.
Valoarea contractului de servicii pentru Lotul 2 este de 8.376.369,89 lei fără TVA. Sursa de finanțare: Fonduri Europene Nerambursabile - Programul Operațional de Transport.
Durata fiecărui contract este de 18 luni, din care:
· Studiul de Fezabilitate - 14 luni de la Data de Începere;
· Documentația suport pentru Asistență Tehnică acordată Beneficiarului pentru depunerea și susținerea Aplicației de Finanțare - 17 luni de la Data de Începere;
· Documentația Tehnică (parte integrantă din documentația de atribuire) a contractului/contractelor de proiectare și execuție lucrări pentru Asistența Tehnică acordată Beneficiarului, precum și documentele aferente perioadei cuprinse intîe momentul publicării Anunțului/Anunțurilor de Participare și termenul/termenele limită de depunere a ofertelor - 17 luni de la Data de Începere.
Citiţi şi:
- Deputatul Daniel Suciu: Prioritățile oamenilor trebuie rezolvate, asta așteaptă bistrițenii de la noi!
- Deputatul Bogdan Gruia Ivan: Autostrada Bistrița-Dej-Cluj, în linie dreaptă!
- Deputatul Daniel Suciu: Bistrița va avea centură! Ne sufocăm ca oraș fără centură!
- Președintele Radu Moldovan: Centura Bistriței cu încă un pas mai aproape de realizare!
- Autostrada Nordului. Când vor fi gata studiile de fezabilitate!
Comentarii
Dooomnilor, daca drumul tot este proiectat sa treaca prin Blajeni, ideal ar fi SA SE IA IN STUDIU INTRAREA PE VALEA TARPIULUI-DUMITRA-PESTE DEAL LA SLATINITA SI TOT PESTE DEAL, SA IASA PE VALEA LUNGA DIN LIVEZILE . Ar fi mult mai scurt si mult mai ieftin de construit, decat varianta din Blajeni, sa iasa drumul la Sigmir, apoi sa vina inapoi la Saratel-apoi pe sub padure sa iasa la Monariu-Jelna – si peste Deal la Livezile . Ruta repestiva va fi agreata de majoritatea TIR-istilor de tranzit …
Adaugă comentariu nou