Birocraţia, inamicul administraţiei

Printr-un proiect european, aproape totul devine on-line la Prefectură

Sute de dosare plimbate în şi între instituţii, mulţi nervi când vrei să afli stadiul în care este cererea ta, drumuri şi cozi interminabile pentru depunerea unei cereri, toate acestea ar putea fi de domeniul trecutului, după finalizarea implementării proiectului „@dministraţie modernă în slujba cetăţeanului” de către Instituţia Prefectului Bistriţa-Năsăud.
De altfel, reprezentanţi ai primăriilor şi ai instituţiilor deconcentrate din judeţ au fost ieri conectaţi la obiectivele pe care şi le propune acest proiect finanţat din fonduri structurale, unul dintre acestea vizând transferul bidirecţional de date şi informaţii între Instituţia Prefectului, autorităţile publice locale şi serviciile deconcentrate.
Din luna septembrie, anunţa subprefectul Ovidiu Frenţ, managerul proiectului, vor debuta şi cursurile de instruire a celor 291 funcţionari din cadrul Instituţiei Prefectului, serviciilor publice deconcentrate (80 angajaţi) şi ai primăriilor (124 persoane).
Toate acestea se înscriu în proiectul “@dministraţie modernă în slujba cetăţeanului”, în valoarea de 2,029 milioane lei (80% finanţare nerambursabilă), finanţat în cadrul Programului Operaţional Sectorial Creşterea Competitivităţii Economice, axa prioritara III –Tehnologia Informaţiei şi Comunicaţiilor pentru sectoarele public şi privat.
În fapt, este implementat un sistem informatic care va realiza o grămadă de lucruri, de la urmărirea electronică a traseului cererilor depuse în domeniul serviciilor publice de eliberare paşapoarte, permise auto, înmatriculări, apostilare documente până la asigurarea cadrului tehnic funcţional pentru desfăşurarea de audienţe on-line. De asemenea, acest sistem IT va permite programarea on-line a bistriţenilor la serviciile publice amintite, plata on-line a taxelor ( taxa de apostilare, taxă plăcuţe înmatriculare), depunerea on-line de petiţii, reclamaţii, sesizări, eliberarea de avize on-line etc.
Pentru ca toate astea să poată fi realizate, prin proiect s-au achiziţionat servere pentru baze de date, sisteme video pentru sala de examinări auto şi pentru…realizarea audienţelor on-line, infochioşcuri cu panouri de informare tip LCD.
O nouă pagină web pentru Instituţia Prefectului, cu „Forum” pentru exprimarea liberă a opiniilor, un calendar de evenimente sunt alte acţiuni incluse în ceea ce va deveni o @dministraţie modernă în Bistriţa-Năsăud, cel mai probabil de la începutul anului 2013.
Prezent la evenimentul de la Bistriţa, Eugen Creţu, directorul software al SC SOBIS SOLUTIONS SRL, firma care şi-a adjudecat contractul privind sistemul informatic şi instruirea utilizatorilor, remarca faptul că proiectul Instituţiei Prefectului Bistriţa-Năsăud este al doilea de acest gen de la nivel naţional, după cel de la Mureş, noutatea absolută fiind includerea unui program de audienţe on-line.
„Vrem nu vrem, progresul tehnologic este unul inevitabil. Este îmbucurător faptul că instituţiile, începând cu Instituţia Prefectului şi continuând cu primăriile, instituţiile deconcentrate etc. achiesează la progresul tehnologic. Suntem în plină eră informaţională şi este absolut necesar să contribuim la modernizarea şi eficientizarea în funcţionarea instituţiilor unde ne desfăşurăm activitatea prin implementarea unor astfel de soluţii informatice. Există instituţii unde încă vedem funcţionari cu kilogram,e de dosare în braţe, plimbându-se de la un birou la altul sau chiar venind de la o instituţie la alta. Eu cred că este vremea să schimbăm acest concept şi să trecem la a folosi mijloacele electronice”, a argumentat subprefectul Ovidiu Frenţ oportunitatea derulării acestui proiect.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5