Programul Naţional de Dezvoltare a Infrastructurii bagă râca între români

Deputatul social-democrat Valeriu Zgonea susţine că Planul Naţional de Dezvoltare a Infrastructurii – derulat de ministerul condus de Elena Udrea şi cel al lui Laszlo Borbely – este unul care avantajează strict localităţile şi judeţele conduse de PDL. Parlamentarul PSD reclamă modul în care a fost făcută această repartizare a banilor.

Social-democratul susţine că “selecţia proiectelor, se realizează în cadrul MRDT, de către un Consiliu Tehnico-Economic, în fruntea căruia se află, desigur, Elena Udrea”. “Toţi membrii acestui consiliu sunt subordonaţii săi, printre aceştia figurând şi fostul secretar de stat Ioan Andreica, „vizitat” între timp de DNA pentru trafic de influenţă”, precizează Zgonea.

Deocamdată, au avut loc primele licitaţii pentru modernizarea celor 10.0000 kilometri de drum judeţen şi local. “Cine câştigă licitaţiile? Cine trebuie, desigur. Licitaţiile sunt organizate „pe sistem centralizat”, aşa e mai uşor de adunat şpaga pentru partid. Ne oprim asupra celor 10.000 km de drumuri judeţene şi de interes local, valoarea totală a proiectului ridicându-se la 8.600.000.000 lei, fără TVA. Până în prezent, au fost lansate licitaţiile pentru 8.970 km, iar valoarea depăşeşte 10.700.000.000 lei, fără TVA. Mai puţine drumuri, costuri mai mari! E şi asta o realizare”, declară Valeriu Zgonea.

Social-democratul subliniază că cele mai mari sume alocate pe judeţe, pentru lucrările din cadrul acestui proiect, se regăsesc în judeţele Suceava (360.456.451,61 lei fără TVA), Bistriţa-Năsăud (311.280.645 lei fără TVA), Dâmboviţa (292.858.064 RON fără TVA), “unde preşedinţii de consilii judeţene sunt oameni de nădejde ai partidului”. În schimb, sumele cele mai mici revin la Brăila, Călăraşi sau Galaţi “unde conduc social-democraţi sau liberali, iar culoarea politică dăunează grav investiţiilor de orice fel”. Zgonea a făcut şi un clasament al alocărilor raportat la numărul de locuitori, Bistriţa-Năsăud fiind în top, alături de Ialomiţa sau Covasna.

“Foarte interesant este să aflăm cât costă un km de drum, pentru că preţul variază de la un judeţ la altul, după criterii necunoscute. Dacă la Constanţa reabilităm un kilometru de drum cu 900.000 de lei, în Bistriţa-Năsăud acelaşi kilometru costă aproape 2.500.000 lei. La Covasna – cam 1.900.000 lei. În Argeş – sub 1.000.000 de lei. Nimeni din guvern nu ne spune cum s-a ajuns la asemenea cifre şi diferenţe uriaşe”, spune Zgonea, invocând standardele de cost impuse de lege.

Cele mai multe localităţi beneficiare de aceste investiţii sunt, din nou, cele conduse de primari ai PDL: 59% din totalul lucrărilor (51% din drumuri judeţene, 62% din drumuri comunale). “Cu toate că PSD are cei mai mulţi primari la nivel naţional (35% din numărul total), localităţile conduse de primarii noştri primesc doar 15% din lucrări”, adaugă social-democratul.

“Românii sunt împărţiţi între pedelişti şi ceilalţi. Un lucru e clar pentru toată lumea: indiferent de programe, de investiţii, de proiecte, banii sunt pentru PDL. Doar ei, pedeliştii, ştiu ce e bine, ei au dreptate, ei decid binele naţiunii. Pentru PDL, democraţia e o poveste”, conluzionează deputatul Zgonea.

**************

Valoarea totală a lucrărilor de asfaltare pe cei 125 kilometri, în Bistriţa-Năsăud, este de 58.338.727 euro.

Execuţia nu a fost încă adjudecată de vreun constructor sau asociaţie de firme. La prima strigare nu a fost ncio ofertă pentru drumurile din judeţul nostrum şi Maramureş, la cea de a doua se pare că ar fi fost…prea mulţi.

****

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5