ROMBAT a atins cifra de 2.000.000 de baterii/an
-
View the full image
foto: rombat.ro
• Compania Rombat SA a vândut anul trecut 2 milioane de unități, în creștere cu 30% față de 2008.
• În 2009 s-a înregistrat o cifră de afaceri de peste 215 milioane RON, din care aproximativ 60% reprezintă exportul.
• Profitul realizat de compania bistrițeană în anul 2009 se ridică la aproximativ 26 milioane RON.
Bistriţa, 3 februarie '10: Compania Rombat SA, cel mai mare producător de baterii auto din
România, a înregistrat în ultimii 2 ani o creștere a vânzărilor dar și a producției. În 2009 s-au
vândut 2 milioane de unități, în creștere cu 30% față de 2008 (când s-au vândut 1.5 milioane de unități), iar pentru acest an se estimează o vânzare de peste 2.1 milioane de unități.
“Compania noastră a înregistrat în anul 2009 o cifră de afaceri de peste 215 milioane RON, din
care aproximativ 60% reprezintă exportul, și un profit de aproximativ 26 milioane RON. Pentru
anul curent ne asteptăm la o creștere a cifrei de afacere de 22% față de anul trecut, ceea ce
reprezintă 264 milioane RON. În ceea ce privește exportul, preconizăm că acesta va crește cu
32% față de anul 2009.” afirmă Ioan Repede, directorul general Rombat SA.
În prezent Rombat exportă în Franța, Spania, Portugalia, Italia, Grecia, Republica Moldova
ș.m.a.. Rombat este acreditat ca furnizor regional în panelul Renault și furnizor Peugeot
Citroen.
Programul de investiții pentru anul 2010 se ridică la aproximativ 13.5 milioane Euro.
Implementarea acestui program depinde însă și de fondurile disponibile de la guvern și aprobarea unor fonduri europene, deoarece o parte din proiectele pentru 2010 vor fi derulate
prin diverse programe cu finanțare guvernamentală sau europeană (aproximativ 46%).
“În acest an ne-am propus să investim, și mai mult decât am făcut-o până în prezent, în
protecția mediului înconjurător. Astfel, la începutul acestui an am dat startul investiției de la
REBAT Copșa Mică. Investiția totală se ridică la aproximativ 7.8 milioane Euro și va fi finalizată
în 2011.” afirmă Ioan Repede. Din totalul investiției 4.8 milioane de Euro vor proveni de la
Rombat iar restul de 3 milioane de Euro din partea Administrației Fondului de Mediu prin
Programul de Finanțare Guvernamentală. Investiția urmărește creșterea capacității de prelucrare a bateriilor uzate, extragerea plumbului și a altor materii prime necesare în procesul de producție al Rombat SA. Acest proiect asigură îmbunătățirea factorilor de mediu atât la REBAT Copșa Mică cat și la nivelul întregii țări. În fiecare lună, compania Rombat investește aproximativ 1 milion de dolari pentru recuperarea și reciclarea bateriilor auto. REBAT Copșa Mică are ca obiectiv principal de activitate recuperarea plumbului din cumulatorii uzați. O altă investiție prevede mărirea capacității de producție de baterii auto și baterii în tehnologie avansată pentru autovehicule microhibride 1 și 2. În acest an Rombat și-a propus să investească 4 din cele 10 milioane de Euro necesare acestui proiect (50% finanțare
europeană). Proiectul privind “Energia Verde” rămâne mai departe o prioritate pentru compania bistrițeană. Anul acesta se vor aloca 3-4 milioane, din care 50% din fonduri guvernamentale si europene, pentru construirea de microhidrocentrale. Totalul investiției este de aproximativ 7-8 milioane de Euro și va fi finalizată în cursul anului viitor.
Alte informaţii generale despre ROMBAT:
• Lider pe piaţa românească de baterii auto din anul 1997.
• Capacitatea de producţie este de peste 2.300.000 baterii pe an.
• Portofoliul de produse include până la 10 tipuri de baterii: Tornada, Pilot, Cyclon, Calciu,
Magma, Terra, Premier şi Terra Professional destinate atât automobilelor cât şi
autocamioanelor, iar din 2009 si noua baterie auto: Tundra.
• Numărul total al angajaţilor este de 680 de persoane (din care 90 lucrează în locaţia de
valorificare a plumbului din baterii deşeu); în plus compania a dezvoltat o reţea de
service, care cuprinde aproximativ 100 de reprezentanţe la nivel naţional.
• Acreditată în calitate de furnizor regional în panelul Renault, pentru fabrica Dacia şi
fabricile din Rusia şi Iran și în panelul PSA Peugeot.
• Campania de comunicare derulată în anii 2007-2008 „Atinge Polul Pozitiv în
Comunicare” a fost premiată cu Golden Award For Excellence, la categoria CSR, în
cadrul Galei PR Award.
Adaugă comentariu nou