Șoseaua de centură a Becleanului, în strategia ARD Nord-Vest

Aflată de ani de zile în discuție publică ca un ideal destul de greu de abordat și de atins, centura ocolitoare a orașului Beclean are, mai nou, contexte de materializare. Cel puțin din punctul de vedere al autorităților administrației publice locale, șansele rezultă, pe de o parte, din resurse de factură guvernamentală, de acolo de unde poate veni finanțarea studiului de fezabilitate și a proiectului conținând coeficienții tehnico-economici și valoarea estimativă a investiției. Pe de altă parte, importantă e accesarea fondurilor europene în cadrul Programului Structural 2014 – 2020, obiectivul fiind deja cuprins în strategia locală, județeană și a ARD Nord-Vest (Agenția de Dezvoltare Regională – Transilvania de Nord), cu demersuri de concretizare în următoarea etapă, pe tipul de intervenție “Infrastructura mare”.
Cea mai plauzibilă dintre variantele posibile, ca viitor traseu, are ca rută intersecția de lângă podul rutier al cartierului Coldău, trecând prin Beclenuț până la stația de tratare a apei, unde se va construi un sens giratoriu; tronsonul, parte din DN 17 C, ar urma să fie modernizat, pentru a corespunde standardelor de structură, lățime și trafic. De aici, s-ar amenaja un nou pod rutier peste Șieu și Someș, pe o structură de piloni, finalizând șoseaua în intersecția cu DN 17, în zona balastierei; joncțiunea celor două căi ar urma să se facă printr-un alt sens giratoriu, situat la ieșirea din Beclean spre Bistrița. Pentru a nu perturba activitatea și dezvoltarea economică a localității, prin oraș va fi liber traficul ușor, restricțiile vizând basculantele, TIR-urile, mașinile de mare tonaj.
DN 17, ce leagă Clujul de Suceava prin Beclean, s-a modernizat în 2009, ceea ce a dus la intensificarea traficului rutier prin orașul de pe Someș, tranzitat național-european pe aproximativ 10 kilometri. Blocarea frecventă a circulației din centru și de pe străzile adiacente a determinat urgentarea inițiativelor de realizare a unei șosele ocolitoare.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5