Centura ocolitoare a orașului, principala prioritate a administrației din Beclean
Oraș mic, dar cu vizibilitate mare – vezi amplasarea sa la drumul național-european care-l străbate – Becleanul se confruntă în ultimul timp cu o circulație tot mai intensă și mai sufocantă, generatoare de aglomerație și trafic îngreunat. Constatarea a făcut ca, de câțiva ani, autoritățile publice din Beclean să facă din construirea unui traseu ocolitor un obiectiv prioritar, abordat în discuțiile oficiale ori de câte ori în orașul de pe Someș au descins oameni politici cunoscuți. Însă ideea astfel iscată nu s-a oprit doar la această etapă. Demersurile întreprinse de Primărie au adus subiectul pe agenda de lucru a autorităților de la București, astfel că artera de circulație în măsură să degajeze localitatea a ajuns să fie cuprinsă în Master Planul național de transport. Acum, prioritatea absolută a administratorilor de aici este continuarea demersurilor care să ducă la implementarea propriu-zisă, astfel încât lucrurile să prindă contur printr-un studiu de fezabilitate, prin amenajarea a două sensuri giratorii la intrarea și la ieșirea de pe traseu și așa mai departe.
Aflată de ani de zile în discuție publică ca un ideal al localnicilor, centura ocolitoare a orașului Beclean are contexte și premise de materializare. Dincolo de planurile gestionate din Capitală, șansele vin, pe de altă parte, din accesarea fondurilor europene, în cadrul Programului Structural 2014 – 2020, obiectivul fiind cuprins în strategia locală, județeană și a ARD Nord-Vest (Agenția de Dezvoltare Regională – Transilvania de Nord), cu posibilități de concretizare pe tipul de intervenție “Infrastructura mare”.
Cea mai plauzibilă dintre variantele posibile, ca viitor traseu, are ca rută intersecția de lângă podul rutier al cartierului Coldău, trecând prin Beclenuț până la stația de tratare a apei, unde se va construi un sens giratoriu; tronsonul, parte din DN 17 C, ar urma să fie modernizat, pentru a corespunde standardelor de structură, lățime și trafic. De aici, s-ar amenaja un nou pod rutier peste Șieu și Someș, pe o structură de piloni, finalizând șoseaua în intersecția cu DN 17, în zona balastierei; joncțiunea celor două căi ar urma să se facă printr-un alt sens giratoriu, situat la ieșirea din Beclean spre Bistrița. Pentru a nu perturba activitatea și dezvoltarea economică a localității, prin oraș va fi liber traficul ușor, restricțiile vizând basculantele, TIR-urile, mașinile de mare tonaj.
Prin proiectele derulate în acești ani, Becleanul a atras, numai din fonduri europene, investiții de circa 100 de milioane de euro, următoarea provocare rezultând din intrarea într-o nouă etapă de accesare.
Citiţi şi:
- Șoseaua de centură a Becleanului, în strategia ARD Nord-Vest
- Ioan Turc îl acuză pe primarul Becleanului că nu a asfaltat nicio stradă în 18 ani de mandat
- CL Beclean caută soluții alternative pentru centura Becleanului
- Ministrul Transporturilor, Alexandru Răzvan Cuc, confirmă urgentarea centurii ocolitoare a orașului Beclean
- Ministrul Transporturilor confirmă urgentarea centurii ocolitoare a orașului Beclean
Comentarii
Da, aia cred ca este cea mai buna si mai viabila "variant " ! Chiar voiam sa v-o propunem...
Selectam colaboratori pentru o activitate simpla la domiciliu! Castiga bani de acasa, usor si inteligent! Oferim si curs special gratuit de instruire pas cu pas. Numai dupa ce te hotarasti cu cea mai mare seriozitate, cere-ne detalii la adresa de email: [email protected]
Adaugă comentariu nou