Spre stiinta , Comisariatul Judetean pt Protectia Consumatorului Bistrita – Nasaud

Ma numesc Grigore Dohotar ( fost ofiter de politie si de jandarmerie ) , locuiesc in municipiul Bistrita, cartierul Unirea, str. Avicola ( actualmente redenumita Agronomului ), nr. 478 / A si sunt reprezentantul in probleme de natura sociala , a grupului de cetateni din aceasta zona ( "Casa Agronomului – Avicola Unirea ") .

Vin cu rugamintea sa aveti ingaduinta si sa supun atentiei Dvs urmatoarea stare de fapt total necorespunzatoare, privind modul in care SC. TRANSMIXT SA din Bistrita, isi realizeaza sarcinile pe linia publica de transport nr 2 barat , Bistrita – Unirea .

In fapt, in acest cartier, pana in acest an ( 2009 ) realiza curse locale de transport calatori o societate foarte serioasa , care din Bistrita, avea capat de linie Casa Agronomului ( respectiv fosta Avicola ) si circula pe " linia 2 local " din 7 in 7 minute, intre orele 5,00 – 23,00 in toate zilele indiferent daca era sau nu sarbatoare legala.

Nu stim si nu putem intelege cine a avut ideia, cine a luat aceasta hotarare si cine a facut in asa fel, incat ruta Bistrita – Unirea, a fost atribuita SC. TRANSMIXT SA, care efectiv, circula pe doua rute respectiv linia 2 ( centru Viisoara – centru Unirea ) si 2 barat ( capatul dinspre Dej a cart Viisoara – extremitatea dinspre Livezile a cart Unirea –Casa Agronomului-Avicola ) , majoritatea curselor oprindu-se doar in centrul cartierului Unirea, fara ca cetatenii cartierului sa fie consultati .

Daca pe linia nr. 2 activitatea de transport se desfasoara relativ corespunzator, pe linia 2 barat,

-susnumitii circula la intervale nejustificat de mari ,stabilite arbitrar si fara ca noi beneficiarii acestei activitati de transport public local de calatori sa fim consultati ( uneori intervalele dintre curse depasind 45 de minte ) si mai ales in orele de varf ale amiezei, cand foarte multi copii se inapoiaza de la scoala si care circula pana la Avicola ,nu doar pana in centru;

- sambata si duminica dupa orele 19,00 nu mai circula deloc in conditiile in care este un transport public de persoane si exista multi cetateni, care merg sau vin din oras,de la serviciu la schimbul 3 ( orele 22,00 – 23,00 ) sau din alta parte… si sunt nevoiti sa circule pe jos,ori cu taxi…

- de multe ori, soferii fiind necontrolati, nu mai efectueaza ultima cursa ,ori se intorc din drum ne mai parcurgand cursa pana la capetele de linie ;

- Total nejustificat, aceasta societate , majoritatea transportului de calatori il efectueaza doar pe linia 2 si se opresc In Centru, in conditia in care din centrul Unirii pana la capatul de linie mai exista circa 1,5 Km distanta si calatorii sunt abandonati sa mearga pe jos in continuare. Fiind intrebati, soferii raspund ca asa au sarcinile de transport stabilite de "sefi" pentru ca transportul mai departe, nu este rentabil… ( ?! ).

Stimata redactie, este incalificabila atitudinea acestei societati fata de transportul public de persoane. Am dori sa efectuati o investigatie si sa fim informati, cine de la Primaria municipiului Bistrita i-a sprijinit sa obtina aceasta linie de calatori si cine-i "tolereaza" sa circule doar pana in centrul Unirii. Una este centrul din Viisoara, care pana la extremitate au trotuare si iluminat public si nu este mai mult de 400 de metri si alta este pana la extremitatea dinspre Livezile a Unirii, unde desi este zona de intravilan, nu exista iluminat public, este o zona marginasa ( izolata ) si este o distanta de circa 1,5 km… drum pe care calatorii ( printre care exista batrani, femei si copii scolari…) sunt nevoiti sa circule pe jos, mai ales dupa lasarea intunericului .

Fiind intrebati, sefii nemijlociti ai soferilor ( atat seful de autocoloana cat si seful de autobaza ) , justifica faptul ca nu sunt calatori si ca asa a hotarat Primaria municipiului Bistrita de comun acord cu patronatul fiermei in cauza si fara sa fim consultati noi cei care suntem beneficiarii acestei activitati si va rog sa nu uitam, ca este transport public si ca s-ar putea sa nu fie calatori intr-o anume directie, dar exista in cealalta, s-ar putea in anumite zile, sa nu fie decat 1-2-3 calatori la anumite ore din zi, sau 200-300 … problema este ca-i transport PUBLIC si atunci indiferent cati calatori sunt ,aceasta activitate trebuie efectuata, pana la capat , intre orele rezonabile ( 05,00 – 23,00 ) . Daca nu au capacitate suficienta de transport, nu au decat sa renunte la ea si sa fie atribuita fostei ( sau alteia…) societati care in 2007 si 2008 au circulat si au satisfacut cerintele si necesitatile de transport Bistrita – Unirea in conditii incomparabil mai bine ,de mai multa solicitudine si calitate fata de locuitorii acestei zone de cartier. Si sa nu uitam ca si noi suntem platitori de imporzite si taxe si platim la fel ca cei din Centrul Bistritei, asa incat ceea ce se intampla actualmente … este o adevarata bataie de joc la adresa noastra, a celor din aceasta parte a cartierului Unirea .

Prin "posta electronica" am sesizat… cu o plangere si Primaria Bistrita dar nimeni nu ne-a dat nici un raspuns si transportul local in cartierul nostru se desfasoara tot mai prost pe zi ce trece si efectiv, suntem sfidati cu nerusinare de aceasta societate, care avem senzatia ca s-a "intins" cu mult peste posibilitatile sale normale de transport .

Cu stima, va lumtumim pentru intelegere !

Avem incredere in Dvs, ca veti face "lumina " cu privire la ceea ce se intampla si v-as ruga, raspunsul si pentru detalii sa ma contactati la tel 0763609576.

Grigore Dohotar

Comentarii

29/12/09 17:56
costan

Bine zici Grigore,nu-i singulara situatia descrisa de tine.Preocuparea majora a primariei in momentul de fata,se pare ca-i realizarea drmului de centua,varianta sud.In loc sa reabiliteze sa modermizeze centura existenta,umbla dupa cai verzi pe pe pereti.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5