Valea Meleșului, conectată la standarde europene: Drumul Beclean-Nușeni-Chiochiș, finalizat

Drumul Județean 172 A  - Beclean–Nușeni–Chiochiș - a fost inaugurat oficial, fiind ultimul din cele trei tronsoane care au fost incluse în proiectul major de infrastructură finanțat în cadrul etapei a doua a Programului Național de Dezvoltare Locală. Alături de președintele Consiliului Județean-Emil Radu Moldovan, au fost prefectul Teofil Cioarba, primarul Becleanului-Nicolae Moldovan, primarii Ioan Mureșan (Nușeni) și Vasile Silași (Chiochiș), vicepreședintele CJ-Cristian Cârlig, directorul executiv Ciprian Ceclan, specialiști de la Drumurile Județene, reprezentanți ai companiei Frasinul și ai firmei de proiectare – Someș Top Grup.

“Am reușit să închidem tot acest proiect foarte important. Așa cum am spus – 26 de kilometri, trei unități administrativ-teritoriale,  finanțare mixtă, Guvernul României prin Programul Național de Dezvoltare Locală și partea de cofinanțare de la Consiliul Județean. Valoarea proiectului  - 226 de milioane, inclusiv TVA. Antreprenor general Frasinul și Asociat  - Someș Top Grup  - varianta de proiectare. Durata de garanție, 120 de luni. (…)Aș vrea să le mulțumesc, în primul rând, colegilor primari din această zonă pentru tot concursul pe care l-au dat în timpul cât s-a derulat acest proiect, domnului vicepreședinte Cristian Cârlig și colegilor de la Consiliul Județean, Direcția de Investiții”, a declarant președintele Emil Radu Moldovan, menționând că acest proiect este un model de bune practici pentru toate drumurile și toate investițiile în infrastructură care se fac în România.  

Primarii Vasile Silași și Ioan Mureșan au subliniat importanța realizării acestei investiții în infrastructura rutieră pentru comunitățile din zona văii Meleșului. “Vă rugăm să ne ajutați să finalizăm un drum pe care eu l-am preluat în administrarea comunei  Nușeni  - Beudiu –Vița –Țentea-Sînicoară –Dealu Habadocului, legătura cu județul Cluj. Înțeleg că nu o să stăm numai pe ajutorul dumneavoastră, dar să le aveți în vedere, fiindcă și noi trebuie să participăm din bugetul local și să reușim să începem acest lucru anul viitor. De calitatea și întreținerea drumului să știți că suntem responsabili de la pietoni până la cei care deținem mașini, cei care dețin utilaje agricole. Cum o să-l întreținem, așa o să-l avem”, a punctat Ioan Mureșan.

Primarul Becleanului, Nicolae Moldovan, a evidențiat calitatea lucrărilor și elementele care dau siguranță participanților la trafic, în timp ce prefectul Teofil Cioarba a punctat necesitatea implicării tuturor pentru protejarea carosabilului, mai ales că deja erau urme serioase de noroi rămase de la utilajele agricole, care nu au mai fost curățate ulterior, așa cum se mai întâmplă în țările pe care le considerăm civilizate. Prefectul a cerut vigilență inclusiv din partea Poliției, pentru că în lipsa unor măsuri coercitive, “nu ne civilizăm”.

Bogdan Costin de la Someș Top Grup   - originar din Beclean - a declarat că acest proiect însumează munca multor echipe, iar în Bistrița-Năsăud “lucrurile merg mai rapid” față de județele din jur. „Vreau să mulțumesc colegilor de la Frasinul, împreună cu ei am reușit cumva să ridicăm un pic standardul în construcții și am încercat să ne aplecăm asupra problemelor. Cunosc drumul acesta destul de bine, pentru că ambii părinți sunt născuți aici, în comuna Chiochiș și comuna Nușeni, și cumva toată copilăria l-am străbătut. Știți că au fost foarte multe probleme, mai ales în zona în care ne aflăm cu stabilitatea terenului, probleme geotehnice, dar am încercat și cu sprijinul Consiliului Județean să găsim fonduri, astfel încât să asigurăm condiții cât mai bune de trafic”, a spus Bogdan Costin.

Nu în ultimul rând, reprezentantul companiei Frasinul – ing. Alexandru Airinei – a menționat câteva repere ale lucrărilor - 27 km de elemente de scurgere a apelor, șanțuri, rigole, rigole carosabile; o consolidare suplimentară cu 200 de piloți forați etc.

Lucrări executate: 

  • Drumul s-a realizat  cu două benzi de circulație cu structură din îmbrăcăminte asfaltică, acostamente pietruite, fundație din balast.

  • șanțuri de pământ (9.9 km), șanțuri din beton (12.km), rigole triunghiulare (499 m), rigole de acostament (29 m), rigole carosabile (2.6 km), rigole ranforsate (576 m), dren pe o lungime de 1.7 km, pe o lungime de 183 m s-a executat canalizare pluviala cu guri de scurgere și cămine aferente.

  • s-au executat 105 podețe, 

  • amenajarea trecerii la nivel cu calea ferată din orașul Beclean.

  • trotuare (11.87 km)  în intravilanul loc. Beclean, Rusu de Jos, Rusu de Sus, Nușeni, Beudiu,  Bozieș, Apatiu, Strugureni și  Chiochiș.

  • amenajarea a 12011 mp accese la proprietăți 

  • lucrări de consolidare drum

  • consolidare taluz cu zid de sprijin din beton (673 m) cu fundații pe piloți 

  • parapeți metalici pe 5.8 km 

  • 563 indicatoare rutiere, 26 buc. borne kilometrice și 234 buc.borne hectometrice. Au fost executate marcaje longitudinale si transversale.

  • S-au amenajat 93 de intersectii cu drumuri laterale.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5