Drumul Județean Sânmihaiu de Câmpie – Visuia schimbă fața comunităților. Infrastructura modernizată stimulează dezvoltarea economică
O investiție majoră în zona de câmpie - drumul Sânmihaiu de Câmpie – Visuia - schimbă fața comunităților. Zona de câmpie a județului este conectată din ce mai bine cu municipiile Bistrița, Târgu Mureș/Cluj-Napoca, iar investițiile în infrastructura rutieră, în rețeaua de apă și apă uzată pot determina o revigorare demografică și economică a zonei.
Consiliul Județean Bistrița-Năsăud a finalizat lucrările de modernizare a Drumului Județean 162, Sânmihaiu de Câmpie- Visuia, pe o lungime de 10.1 km. În urma procedurii de achiziție, contractul a fost adjudecat de SC Îndemânarea PRODCOM SRL (execuția) și Societatea SOMEȘ-TOP-GRUP S.R.L. (proiectarea). Investiția a fost finanțată prin Programul Național de Dezvoltare Locală, etapa a II-a, și de la bugetul județean și are o valoare de 83.568.210,93 lei cu TVA (16.4 mil euro).
La inaugurare, alături de președintele Consiliului Județean-Emil Radu Moldovan și de vicepreședinții Cristian Cârlig și Daniel Tămaș, au fost prefectul Teofil Cioarbă, directorul executiv Ciprian Ceclan, primarii Ioan Mate (Sânmihaiu de Câmpie), Dumitru Bendean (Miceștii de Câmpie), Romeo Florian (Lechința), consilierul județean Zsolt Szilagyi (lider de grup UDMR), reprezentanți ai constructorului și ai proiectantului.
Potrivit președintelui Consiliului Județean, tronsonul Sânmihaiu de Câmpie-Visuia nu doar că facilitează mobilitatea locuitorilor din zonă, ci și schimbă fața localităților pe care le traversează. În luna decembrie ar urma să se încheie execuția și pe ultimul tronson inclus în proiectul “3 în 1”, și anume Beclean-Nușeni-Chiochiș. “Vom rămâne anul viitor doar cu DJ 154, care este finanțat prin Programul "Anghel Saligny". Acolo lucrările sunt foarte avansate, sper să fie finanțate, pentru că din punct de vedere tehnic ele pot fi finalizate. (...)
Primarii Ioan Mate și Dumitru Bendean au subliniat importanța acestei investiții pentru comunitățile lor, dar și faptul că zona de câmpie poate redeveni atractivă pentru tineri, pentru promovarea unor afaceri în domeniul agricol etc. „Este o bucurie să vedem că zona de Câmpie arată așa. Infrastructura este reabilitată în proporție de sută la sută în această zonă a județului și sunt convins că valoarea zonei – a imobilelor – crește odată cu reabilitarea acestor drumuri. Prin aceste măsuri sunt convins că vom reuși să îi aducem înapoi pe oamenii care au părăsit această zonă și sperăm ca în timp scurt să îi vedem pe tineri că revin acasă”, a punctat prefectul Teofil Cioarbă.
Managerul general al companiei Îndemânarea Construct, Darius Simionca, a evidențiat că această investiție în infrastructură reprezintă “timp câștigat, acces mai bun, siguranță” pentru participanții la trafic. Compania Îndemânarea și echipa sa au demonstrat implicare și profesionalism, ing. Darius Simionca remarcând parteneriatul corect cu proiectantul, dirigintele de șantier și specialiștii administrației județene.
Lucrările de modernizare au cuprins modernizarea părții carosabile cu asfalt, realizat cu 2 benzi de circulație; strat de uzură, strat de legătură, strat superior de piatră spartă, fundație din balast , strat de formă din pământ stabilizat cu liant hidraulic, lucrări de ranforsare a structurii rutiere; amenajarea drumurilor laterale- 2010 mp; acostamentele s-au realizat în două moduri: cu straturi asfaltice sau în completare cu piatră spartă 10 cm; sistemul de colectare a apelor pluviale -șanțuri de pământ (5.2 km), șanțuri din beton (2.3 km) și rigole carosabile (3.7km); 27 de podețe prin care se face evacuarea apelor din sanțuri și rigole; amenajarea trecerii la nivel cu calea ferată; realizarea trotuare pe o suprafață de 5 km; lucrări de consolidare; pentru a stopa efectul de alunecare - consolidarea taluzului cu un zid de sprijin din beton cu lungimea de 60 m cu fundații pe piloți; parapeți metalici (1.26 km), 154 de indicatoare rutiere, 10 borne kilometrice și 86 borne hectometrice, marcaje rutiere; pod rutier pe grinzi din beton armat prefabricate si precomprimate cu placă de suprabetonare, cu o singură deschidere de 12,60 m și partea carosabilă de 7,80 m.
























Adaugă comentariu nou