5 trenduri SEO ale anului 2018
Ai avut succes acum cativa ani rankand un site pe Google in doar cateva saptamani? Poti sa iti arunci cunostintele la gunoi, pentru ca de atunci si pana acum lumea SEO este una complet schimbata.
Lumea SEO este un mediu foarte dinamic, iar monopolul este detinut de Google. Aceasta mare companie dicteaza regulile de pozitionare, iar tu, ca specialist SEO sau proprietar de site, trebuie sa fii foarte atent la fiecare factor important si sa fii constient ca ignorant te-ar putea costa o mare penalizare sau zile de munca facute in zadar.
Anul 2018 este foarte important pentru SEO din mai multe puncte de vedere. Daca nu stii ce este SEO, te sfatuiesc sa citesti ghidul SEO de pe blogul Gun Media. Daca ai cateva cunostinte de baza cu privire la optimizarea pentru motoarele de cautare, iata cateva trenduri de care trebuie sa fii constient pentru a porni pe drumul cel drept in marea “lupta” ce te asteapta.
Mobile First Index
Optimizarea designului responsive (care sa se adapteze corespunzator si pe dispozitivele mobile) devine o necesitate in anul 2018, cand Google lanseaza “Mobile-first index”, care prioritizeaza versiunea de mobil a site-ului, folosind-o ca reper in privinta pozitionarii atat pe mobil, cat si pe desktop.
Asadar, ai grija ca site-ul tau ofera o experienta placuta utilizatorului atat pe desktop cat si pe mobil. Asta inseamna ca design-ul trebuiesa fie responsive, codul HTML, CSS, Java script minificat, imaginile compresate si serverul.
Strategii de optimizare pentru voice search
Se preconizeaza ca, in viitor, cautarile prin intermediul motoarelor de cautare vor fi preponderant prin intermediul vocii. Nu este o surpriza avand in vedere ca tot mai multi oameni sunt lenesi, iar tehnologia devine tot mai eficienta in a indeplini dorintele consumatorilor.
Si pe buna dreptate, este mult mai comod sa apesi un buton si sa spui cateva cuvinte decat sa stai sa tastezi pe touch screen.
Cum optimizezi pentru Voice search?
Va trebui sa privesti din unghiul cuiva care ar cauta folosind vocea. In general, oamenii vor adresa intrebari legate de un anumit subiect. De exemplu, o cautare de tipul “optimizare SEO” ar fi adresata ca o intrebare de tipul “Cum se face SEO?” sau poate fi si mai specifica de tipul “Cum se face SEO pentru magazinele online?”
Raspunsuri scurte si la obiect
Propozitiile scurte nu sunt doar usoare de citit, ci sunt si preferate de dispozitive precum Siri, Alexa sau Google Home. Aceste dispozitive au nevoie de continut scurt si usor de scanat pentru a da cel mai scurt si relevant raspuns la intrebarile care vin de la utilizatori de voice search.
In acest sens, structurarea continutului in functie de intrebari pe care le adresezi este Solutia cea mai buna. Vei avea ocazia sa dai raspunsuri relevante si este foarte important sa eviti continutul general si lipsit de substanta.
Optimizarea in functie de intentia cuvantului
Unul din trendurile cele mai importante ale anului 2018 este reprezentat de optimizarea in functie de intentia cautarii. Un cuvant poate avea mai multe sensuri si de aceea este important sa ai in vedere care ar fi motivele din spatele intentiei de cautare.
Asta inseamna ca trebuie incluse alte cuvinte de cheie ce au legatura cu cel principal targetat.
O alta consecinta a accentului pus pe intentia userului este ca pentru cuvinte cheie de tipul “cumpara tricou”, vor avea prioritate siteuri e-commerce, iar pentru cuvinte cheie informative de tipul “cele mai purtate tricouri ale anului 2018”, vor aparea mai multe rezultate informative pe prima pagina.
Si nu in ultimul rand, user experience-ul
Experienta userului este cheie in vederea pozitionarii pe Google. Va trebui sa optimizezi viteza de incarcare a siteului, contextul, relevant si calitatea continutului.
In acest caz, trebuie sa intuiesti care ar fi parcursul ideal al utilizatorului din momentul in care ti-a vazut pagina pe Google pana la destinatia finala pe care o doresti.
Este destul de usor sa vezi daca un utilizator se simte bine pe siteul tau. Un bounce rate ridicat iti va afecta in mod negative pozitionarea in cadrul motoarelor de cautare, asa ca fii destept si incearca sa te pui in locul unui utilizator oarecare. Care sunt pasii pe care ii va urma? Tu cum ai face daca ai vrea sa faci actiunea x? Ce te-ar determina sa parasesti pagina?
Lumea SEO este un mediu ce se schimba in mod constant in incercarea de a oferi o experienta cat se poate de placuta utilizatorilor. Daca ramai in urma, ceilalti competitor ti-o vor lua in fata. Daca te informezi in mod constant si esti la curent cu cele mai bune practici ale lumii SEO, atunci vei fi inarmat cu know-how-ul necesar sa iti propulsezi siteul pe pozitiile de top ale Google-ului.
Doresti sa beneficiezi de servicii SEO de top? Gun Media te poate ajuta sa iti pui site-ul la punct pentru motoarele de cautare si sa ajungi pe prima pagina in cel mai scurt timp posibil!
Citiţi şi:
- Cei 5 indicatori care reflecta eficienta unei strategii de optimizare SEO
- La ce agenție apelezi când ai nevoie de servicii SEO profesionale?
- Ce e bine să știi despre SEO și despre alegerea unei agenții SEO de top
- Primii pași SEO pe care trebuie să-i faci când pornești un startup în online
- Alegeti agentia de marketing online R2.ro pentru rezultate vizibile!
Adaugă comentariu nou