Primii pași SEO pe care trebuie să-i faci când pornești un startup în online
Înființarea unui startup presupune, în mod automat și absolut firesc, și lansarea unui site al afacerii tale. Promovarea acestuia, însă, nu va veni de la sine și nici nu va fi tocmai ușoară, deși numeroasele posibilități oferite, în ziua de astăzi, de tot ce înseamnă internet și social media ar putea lăsa o cu totul altă impresie. Dar, indiferent la ce tip de promovare te gândești și pe orice canal ai vrea să încerci să te faci cunoscut, în niciun caz informația nu se răspândește așa cum te-ai aștepta.
Vizibilitatea în Google, visul oricărui antreprenor
De exemplu, Google este una dintre principalele ținte ale tuturor celor care își lansează startup-ul și este lesne de înțeles de ce, având în vedere că 93% dintre experiențele online încep în motoarele de căutare iar Google este motorul care deține peste 70% dintre căutările făcute la nivel mondial.
De asemenea, bătălia pentru o bună poziționare în Google se mai dă și pentru că – potrivit statisticilor – căutările pe care le fac utilizatorii în motoarele de căutare pot aduce cu peste 300% mai mult trafic decât rețelele de socializare.
Mai mult, adevăratele eforturi se depun chiar pentru ocuparea pozițiilor fruntașe din prima pagină, deoarece 75% dintre utilizatori nu ajung niciodată să treacă mai departe de aceasta și să acceseze pagina 2 sau restul paginilor.
Iar acestea sunt doar câteva dintre motivele care stau la baza acestor lupte acerbe purtate pentru o cât mai bună poziționare în rezultatele căutărilor din Google.
De unde să începi o campanie SEO?
Ce trebuie să știi, ca proaspăt antreprenor cu startup online (sau și în online), este că singurul ajutor de nădejde pe termen lung e acel SEO care înseamnă, de fapt, Search Engine Optimization și despre care se vorbește peste tot, deși majoritatea oamenilor nu par să-l înțeleagă.
Indiferent că intenționezi sau nu să-ți elaborezi o strategie de marketing, de SEO nu prea vei avea cum să te ferești, așa că ai face mai bine să-l înveți ori să cauți ajutorul unor specialiști cărora să le încredințezi această treabă.
Chiar și în cazul în care optezi pentru ultima variantă, este indicat să știi și tu câte ceva. Așadar, iată 2 lucruri de bază ale oricărei strategii SEO gândite să-ți ajute site-ul să crească:
- Identificarea cuvintelor cheie
Orice campanie SEO începe cu acest pas: identificarea cuvintelor cheie relevante pentru business și pentru site. Cu ajutorul acestora și al unui raport privind evoluția căutărilor efectuate în motorul de căutare referitor la ele, îți vei putea stabili publicul țintă.
Vei putea cunoaște cerințele acestuia și apoi vei putea începe să i te prezinți și tu, lui.
Astfel, îți va fi mai ușor să reușești să le trezești interesul potențialilor clienți, dar și să le oferi ceea ce caută.
- Optimizarea variantei de mobil a site-ului
Acesta este cel de-al doilea pas pe care trebuie să-l faci în SEO din 2 motive mari și late:
- pentru că, dacă abia ai înființat un startup, se presupune că și site-ul e nou, și este necesar să conștientizezi încă din acest punct importanța optimizării variantei sale de mobil, pentru a face o treabă cum se cuvine de la bun început.
- pentru că, potrivit ultimelor date publicate de Statcounter.com, la nivel global, în august 2017, majoritatea utilizatorilor de internet – și anume 52,64% – foloseau ca dispozitiv telefonul mobil, în timp ce 42,75% foloseau desktopul și doar 4,62% tableta.
Așadar, este deosebit de important ca site-ul afacerii tale să fie unul mobile friendly, care să poată oferi o experiență plăcută celor care îl accesează. Iar acest lucru nu doar că va fi apreciat de algoritmii Google, ci, cu siguranță, și de utilizatori.
Adaugă comentariu nou