Cei 5 indicatori care reflecta eficienta unei strategii de optimizare SEO

Optimizarea SEO reprezinta unul dintre cele mai eficiente instrumente de marketing online si, avand in vedere ca peste 90% dintre utilizatorii de internet folosesc Google pentru a cauta produse sau servicii, orice antreprenor online ar trebui sa fie constient de importanta si utilitatea serviciilor de optimizare SEO pentru succesul afacerii sale.

„Serviciile de optimizare SEO pe care le ofera o agentie de marketing online au rolul de a ajuta business-urile sa fie cat mai vizibile si relevante in mediul online, pentru ca publicul-tinta sa ajunga mai usor la ele atunci cand efectueaza o cautare in Google dupa anumite cuvinte cheie”, sustine Ovidiu Joita, CEO iAgency, una din agentiile de marketing online de top din Romania. „Multi antreprenori online pun semnul egal intre SEO si optimizarea on-page, insa aceasta nu este suficienta pentru a ocupa pozitii fruntase in motoarele de cautare. O agentie profesionista, cu rezultate dovedite, ii poate ajuta sa construiasca o strategie eficienta, care sa includa nu doar tehnicile standard de optimizare SEO (on-page si off-page), ci si crearea de continut de calitate si construirea de brand awareness”, subliniaza Ovidiu Joita.

SEO este un domeniu relativ nou, aflat intr-o permanenta schimbare, motiv pentru care nu exista discipline universitare sau cursuri acreditate unde sa inveti ce presupune aceasta activitate si cum ii poti evalua rezultatele. De acest vid de know-how au profitat multi pseudo-specialisti in optimizare SEO care, folosind tehnici neagreate de Google (black hat SEO), au facut mai mult rau clientilor. Daca apelezi la astfel de "specialisti" care nu inteleg ce presupune cu adevarat o strategie de optimizare SEO si nu au o experienta notabila in domeniu, vei ajunge sa irosesti timp si bani.

In schimb, o strategie de optimizare SEO realizata de o agentie profesionista poate aduce peste 50% din traficul unui site si volumul comenzilor, generand in acelasi timp brand awareness si fluidizand comunicarea cu clientul, prin intermediul instrumentelor de PR online si Social media marketing. Costul serviciilor SEO este mult mai mic decat al altor instrumente de marketing online, in timp ce ROI-ul (rata de recuperare a investitiei) este printre cele mai mari. In ciuda opiniei celor care se indoiesc de eficienta serviciilor SEO, rezultatele unei strategii de optimizare SEO pot fi masurate foarte eficient, cu ajutorul a cinci indicatori:

1. Traficul organic, rata de conversie si valoarea comenzilor

Traficul organic din Google este unul dintre cei mai relevanti indicatori si cel mai usor de interpretat cu ajutorul Google Analytics. Laolalta cu numarul de comenzi si rata de conversie, traficul organic indica eficienta strategiei de optimizare SEO. Aceste trei caracteristici vor fi mentionate intr-un raport lunar, in care sunt specificate costurile SEO si rezultatele generate si care va releva in mod evident faptul ca optimizarea SEO presupune costuri mult mai mici decat campaniile de Adwords-PPC. In functie de caracteristicile business-ului si de nivelul competitiei, rezultatele optimizarii SEO incep sa apara in primele 2-3 luni. De altfel, pentru ca succesul sa fie garantat, investitia in optimizare SEO trebuie sa fie constanta, deoarece acesta este un proces de lunga durata.

2. Domain Authority, Page Authority si profilul de backlink-uri

Desi mai greu de interpretat, acesti indicatori au o importanta majora, deoarece Google pune mult accent pe ei in algoritmii sai de listare. Schimbarile majore asupra acestor indicatori au loc intr-o perioada lunga de timp, de aceea sunt foarte utili in momentul in care vrem sa masuram eficienta unei strategii de optimizare SEO pe o perioada mai mare de un an.

3. Numarul de cuvinte cheie prin care site-ul este identificat

Desi Google Analytics nu mai ofera posibilitatea de a vedea pe ce cuvinte cheie ne-a fost accesat site-ul, exista o serie de indicatori relevanti in Google Search Console: cuvintele cheie care au adus trafic, pozitiile medii pe respectivele cuvinte cheie, CTR (click-through-rate) etc.

4. Prezenta brandului in mediul online, prin intermediul Google si al numarului de pagini indexate

Daca realizam o cautare in Google dupa numele unui brand sau al unui site, ne putem face o imagine de ansamblu in ceea ce priveste eficienta strategiei de optimizare SEO si putem analiza prezenta online a respectivului brand, comparativ cu site-urile concurente. Daca folosim ca expresie de cautare insusi numele brandului, Google va afisa toate paginile pe care se afla acesta. Cu cat numarul de pagini este mai mare, cu atat prezenta online a respectivului brand este mai bine cotata.

5. Visibility SERP score

Acest indicator reflecta vizibilitatea unui site pe principalele expresii de cautare specifice domeniului sau. Pozitia 1 in pagina de rezultate Google este echivalentul unui Visibility SERP score de 100%, pozitia 2 - 97%, pozitia 3 - 93% etc. Agentia de marketing online care se ocupa de optimizarea SEO a site-ului tau va analiza evolutia acestui indicator si il va folosi pentru a evalua vizibilitatea brandului tau in motoarele de cautare, dupa cuvintele cheie targetate.

Acestia sunt cei mai importanti indicatori ai eficientei serviciilor de optimizare SEO. Chiar daca acest domeniu nu este unul in care sa putem afirma cu certitudine ca, intr-un interval predefinit de timp, vom ajunge in primele pozitii in Google pe anumite cuvinte cheie, prin intermediul acestor indicatori se poate observa un trend evolutiv luna de luna.

Ovidiu Joita este unul dintre cei mai vechi specialisti in SEO si marketing online din Romania, activand de peste 15 ani pe aceasta piata si avand in portofoliul companiei sale atat branduri cunoscute de retail, cat si de publishing (presa). Ovidiu Joita va sustine pe 24 octombrie, la Cluj-Napoca, in cadrul TeCOMM (eveniment premium de ecommerce din Europa de Est), Masterclass-ul SEO, cu scopul de a oferi mai multe informatii cu privire la tehnicile SEO si indexarea Google in 2017-2018.

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5