A.P.I.A eliberează adeverinţe pentru cei care intenţionează sa acceseze credite

Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (A.P.I.A.) informează beneficiarii plăţilor naţionale directe complementare (PNDC) în sectorul zootehnic, la specia bovine, că eliberează adeverinţe pentru cei care intenţionează sa acceseze credite pentru finanţarea activităţilor curente, de la băncile care au încheiat convenţii cu Agenţia. Creditele oferă producătorilor agricoli posibilitatea utilizării de resurse financiare, necesare activităţilor curente, pâna la efectuarea, de către APIA, a plăţii primelor pe exploataţie şi pe cap de animal la care sunt îndreptăţiţi potrivit prevederilor legale.
Fondul de Garantare a Creditului Rural IFN – SA şi Fondul Naţional de Garantare a Creditului pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii garantează creditele acordate de bănci fermierilor.
Toate conventiile încheiate între Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură – Banca şi Fondul de Garantare sunt postate pe site-ul APIA la adresa www.apia.org.ro.
Potrivit convenţiilor, la solicitarea scrisă a fermierului, APIA va elibera o Adeverinţă de înregistrare a fermierului prin care confirmă ca Beneficiarul a depus cererea de plată pentru PNDC sectorul zootehnic la specia bovine pentru anul 2013, că s-au efectuat verificările administrative asupra Cererii de solicitare a plății naționale complementare sector zootehnic, până la data emiterii Adeverinței, conform reglementărilor în vigoare, precum și numărul de animale eligibile pentru schema decuplată de producţie în sectorul carne. De asemenea, în adeverință se precizează că Beneficiarul nu face obiectul excluderilor de la plată la data emiterii Adeverinței, că Beneficiarul a atașat cererii toate documentele prevăzute de legislația în vigoare și că Beneficiarul îndeplinește condițiile generale pentru acordarea sumelor cuvenite în cadrul PNDC sectorul zootehnic schema decuplată de producţie în sectorul carne la specia bovine în conformitate cu legislația în vigoare.
Menţionăm faptul că adeverinţele se eliberează numai pentru schema decuplată de producţie în sectorul carne pentru dosarele complete care au verificarea administrativă finală şi „Confirmare procesare RNE – APIA”.
Conform Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 1412/2013, cuantumul de plată înscris în adeverinţă este de 300 de lei pe cap de animal.
Reafirmăm recomandarea adresată potenţialilor beneficiari interesaţi să îşi aleagă Creditorul numai după un studiu atent al condiţiilor de creditare impuse de fiecare Bancă (creditoare), pentru a obţine condiţiile de creditare cele mai avantajoase şi care se potrivesc cel mai bine profilului exploataţiei sale.

Banca trebuie să respecte nivelurile costurilor aferente acordării creditelor pentru beneficiarii plăților directe, astfel încât dobânda finală aplicată beneficiarului nu poate depăși ROBOR 6M + 4%, respectiv între 6% și 9 % inclusiv comisioanele aferente creditului de maximum 1%.
Totodată, potrivit aceluiaşi act normativ, Banca trebuie să facă dovada ca în perioada 2008-2012 a acordat credite beneficiarilor axei I - Creșterea competitivității sectoarelor agricol și forestier, axei III - Calitatea vieții în zonele rurale și diversificarea economiei rurale și axei IV Leader din Programul Național de Dezvolare Rurală 2007-2013.

Comentarii

28/12/13 12:00
Carcotasul

Vreau sa " comentez"... o anumita stare de fapt... si niste concepte de "contzaran"... cu privire la APIA...
- Totzi care lucreaza terenurile contractate cu APIA... sunt de parere ca "subventzia"... ar trebui luata de cei care efectiv lucreaza pamantul si nu de catre proprietari si mi se pare fireasca aceasta "pretentzie", DAR, sa nu uite ca EI... lucreaza pamantul pentru, sau in locul proprietarilor de drept, de la care in mod tacit si l-au "subcontractat"... nicidecum in numele lor propriu. Daca vor sa beneficieze ei de aceasta subventie ( sprijin financiar prin APIA...) n-au decat sa incheie contracte de concesiune sau arenda, numai ca in acest caz, cine credeti ca va fi prostul ca valoarea ( pretzul ) acestuia contract de arenda sa nu fie cel putin 90% ( sau poate si mai mare...) din ceea ce primeste cel care-l lucreaza... ? Pana una alta... tot aia-i... si sa intzeleaga cei care lucreaza pamanturile, ca nu-i obliga nimeni la asta si o fac efectiv benevol... pentru si in numele proprietarilor de drept si nu pentru ei personal... ;
- Multa "lume"... lucreaza anumite terenuri, in numele proprietarilor de drept, dar fara nici un contract, acest lucru il fac efectiv pentru ca proprietarul nu are timpul fizic necesar sa-l lucreze el... ori, efectiv ii este de prisos si tacit, il lasa pe un "oarecare"... sa-l lucreze in locul sau si sa beneficieze de roadele acestuia. Asta nu inseamna ca el, ( cel care-l lucreaza efectiv... terenul ) prin asta, a devenit proprietar pe pamant. Folosirea indelungata, a unui teren (imobil), si nestingherita de proprietar, poate crea dreptul de dobandire al proprietatii prin uzucapiune si legea civila spune ca uzucapiunea efectuata urmare a unui act legal, de 10 la 20 de ani, poate constitui un astfel de drept de dobandire al prorietatzii ( de exemplu cumpararea terenului numai cu document sub semnatura privata si nu oficiala la notariat ) , sau o uzucapiune de 30 de ani, fara nici un astfel de document . Problema este ca atata vreme cat proprietarul intreprinde acte si fapte de administrare al acetui "pamant"... nu inseamna ca a abandonat terenul in cauza si nici ca i l-a lasat spre dobandire celui care-l lucreaza si ca termenul legal de prescriptie al uzucapiunii, curge si se modifica, incepand de la ultimul act de administrare. Plata impozitului pe teren, este o dovada al acestui demers de administrare si inseamna ca cine foloseste terenul, il foloseste in numele proprietarului de drept.
-Mai exista inca o conceptie ,ca daca cineva a cumparat un teren anume, cu contract sub semnatura privata si neautentificat la notarul public, imediat devine si proprietarul acestuia, ceea ce este total fals si constituie doar "o promisiune de vanzare" si nicidecum un just titlu de dobandire al proprietatzii asupra terenului cumparat . Acest teren, poate fi revendicat oricand de catre un proprietar, care detzine un titlu efectuat ca efect al mostenirii, sau al vanzarii-cumpararii, cu act incheiat sub forma autentica, la un notar public. Intre actele oficiale si cele neoficiale, are putere de "luru judecat" actul autentic in raport cu cel privat si neautentificat . Problema este ca sub forma autentica, nu poate fi dobandita o anume proprietate, decat efectiv numai de la proprietarul care detzine documente legale pe aceste terenuri si NU doar niste "hartii" sub semnatura privata care de multe ori nici nu sunt facute de proprietarii tabulari... ci de asa presupusii mostenitori prezumtivi, care niciodata nu si-au prezentat aceasta optiune succesorala in mod oficial, ori nici nu au aceasta vocatie succesorala , sau a fost doar prezumtiva .
In concluzie, daca doreste cineva sa fie beneficiarul legal al drepturilor de subventzie al agriculturii prin APIA, trebuie sa faca dovada cu documente oficiale ca terenurile respective ( pe care le lucreaza EL ) sunt dobandite , concesionate sau arendate in mod legal, adica incheiate la un notar public . Registrul agricol, de la primariile teritoriale ( locale ) nu constituie "just titluri" ca cei inscrisi in ele sunt si proprietarii de drept.
Inscriptiunea in Registrul agricol al acestor terenuri, este pentru a evidentzia obligatzia de impozit catre stat si cine anume este administratorul lor ( cu obligatzia de plata a impozitului datorat statului ) si nu constituie "just titluri " de proprietate .
Daca am gresit... pot fi "corectat" de catre un notar public, sau oricare magistrat ... ( sau jurist priceput in materie ) .

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5