Camelia Tabără: Foarte mulţi dintre elevi spun că nu au făcut Nimic la şcoală. Nimic nu i-a impresionat!

Camelia Tabără, inspectorul şcolar general, susţine că cea mai mare problemă a sistemului o reprezintă pasivitatea elevilor, faptul că nu sunt activaţi de profesori. Mai mult, nici profesorii nu sunt toţi implicaţi, nu vor să participe la programe de formare profesională sau în proiecte.

„Starea de bine e un concept venit din literatura de specialitate. Problema majoră pe care o avem noi este această stare de pasivitate a copiilor. Este o problemă extrem de gravă faptul că pe măsură ce cresc, copiii noştri sunt pasivi. Nu-i interesează nimic, nu au vise, aspiraţii, n-au interese de niciun fel.  Asta este zona pe care noi trebuie să lucrăm. Propuneţi-vă să staţi cât mai mascaţi la ieşirea elevilor şi să-i auziţi pe copii cum răspund la întrebarea „Ce-ai făcut azi la şcoală?”. Foarte mulţi dintre ei spun „Nimic!”. Asta nu înseamnă că profesorii au citit ziarul, înseamnă că nimic nu i-a impresionat încât să-l activeze”, a spus Camelia Tabără, la şedinţa cu directorii unităţilor şcolare din judeţ.

          Aceasta a menţionat că 82% dintre profesori sunt deja titulari (2905 cadre didactice din cele 3557 din Bistriţa-Năsăud), au o anumită stabilitate, astfel că pot fi întrebaţi la finele ciclului şcolar despre rezultatele elevilor. „Aş vrea foarte mult să încercaţi şi să sesizaţi elemente de implicare a profesorilor, dorinţa de a participa la formare, de a se implica în proiecte. Am constatat cu tristeţe că sunt şcoli în care nimeni nu vrea să participe la programele prin proiectul CRED. Cred că este bine să vedeţi şi să măsuraţi care are disponibilitate să se investească pentru şcoală şi în cauza şcolii şi care are doar interese personale”, a adăugat şeful IŞJ BN.

         

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5