Camelia Tabără: Jumătate din clasă are numai note de 9 şi 10. Dacă a avut media 10 şi la examen ia nota 7, înseamnă că dascălul are o problemă. Este păcat să-l amăgeşti pe copil cu note mari
Rep.:- Vorbind de note... Dumneavoastră aţi mai avut un mesaj pentru cei care au media generală 10 în toţi anii de şcoală şi constaţi la examene că au note de 6, 7 sau 8. Ce se întâmplă? Se vânzează notele de 10?
Camelia Tabără: - Eu cred că da. Am fost mai atenţi în ultimul ani. Am mers în inspecţii şi îi invităm pe directori să-şi facă propriile analize. În mod corect, pe un colectiv statistic, o distribuţie de note trebuie să se aşeze pe clopotul lui Gauss. La ultima inspecţie am făcut un soi de analiză şi, la o disciplină, jumătate din clasă avea numai note de 9 şi 10. Nu este în regulă. M-am uitat şi pe lucrări şi pe evaluările estimative pe care le au. În general, se obţin note foarte uşor în momentul în care este vizată numai reproducerea cunoştinţelor respective. Or noi suntem obligaţi să încercăm să ne ducem şi la nivelul analizei, a sintezei, a rezolvării unei probleme noi pentru că atunci îţi dai seama de cunoştinţele copilului. Toată lumea trage semnale de alarmă că producem analfabeţi funcţionali, adică citeşte dar nu înţelege ce citeşte. Or, este păcat să-l amăgeşti pe copil cu note mari. Cu siguranţă, din partea părinţilor există această presiune de note mari, dar noi suntem obligaţi să facem evaluare pe standard naţional, notele sunt de la 1 la 10. Din păcate, foarte mulţi colegi pornesc notarea de la 4, ceea ce înseamnă deja 30% punctaj din oficiu, care la examen nu-l mai are. Adică 5 înseamnă aproape jumătate din materia făcută. Şi aici este o problemă, copilul este obişnuit să scrie o formulă şi să ia notă de trecere. La examen nu se mai întâmplă acest lucru şi 5 de la notarea din clasă devine 2 la examenul naţional. Din acest punct de vedere, regulamentul spune foarte clar, notele sunt de la 1 la 10, mai ales la lucrările estimative trebuie foarte bine construit baremul, cu evaluare, cu punctuleţe şi să înveţe la fiecare evaluare pentru că fiecare punct, practic, se câştigă. Pentru fiecare punct trebuie să ai o anumită contribuţie ca să poţi să dovedeşti achiziţionarea cunoştinţelor respective.Dacă a avut media 10 şi la examen ia nota 7, înseamnă că dascălul are o problemă. Recomandăm directorului să se uite cu atenţie la evaluările care se fac şi să nu-i mai amăgim pe copii că sunt de nota 10 pentru că nu sunt de 10. Am mai făcut o analiză şi invers. Adică, la o profesoară foarte exigentă, unde copiii au luat la evaluare note mai mari cu cel puţin un punct decât era media la clasă. Nici aşa nu este în regulă. Trebuie să-i evaluăm pe standard şi să reglăm lucrurile. În acest caz, normalul este de un punct, adică un copil de 9 poate lua 8 sau 10, ori un copil a avut o zi proastă şi nu a mers bine e una, dar dacă jumătate au avut o abatere mai mare decât unu înseamnă că există o eroare în evaluare.
Citiţi şi:
- Diana, eleva de 10 de la Rebreanu. Reuşită în familia Bortăș: fiica a luat BAC-ul şi fiul Evaluarea Naţională cu note foarte mari
- La liceu, cu note mai mici decât anul trecut
- Patru note de 10
- Evaluarea Naţională. O singură notă de 10, la Limba și literatura maghiară, pentru un elev de la „Grigore Silaşi” Beclean
- Ruxandra Sion-Manea, profesoară de geografie, singura notă de 10 la Definitivat! Rata de promovare, sub 70%!
Adaugă comentariu nou