Campionii Incluziunii, proiect derulat de Şcoala Gimnazială Sânmihaiu de Câmpie
Dimensiuni ale implicării părinților în viața școlară:
1. Dezvoltarea abilităților de bun părinte
2. Comunicarea
3. Voluntariatul
4. Învățarea acasă
5. Implicarea părinților in luarea deciziilor
6. Colaboarea cu comunitatea
Ce comunicăm părintelui? Cum implicăm părintele în viața școlii?
Ce ar fi util cu adevarat să valorizăm din relația școală-familie, astfel încât elevii să se dezvolte, să progreseze, să atingă profilul dorit?
Aceste întrebări declanșatoare sunt preocuparea echipei de proiect ,,Campionii Incluziunii” de la Școala Gimnazială Sânmihaiu de Câmpie. Răspunsurile le experimentăm într-o serie de activități în care cadrele didactice beneficiază de formare din partea unor experți educaționali externi. Practicile abordate în cadrul sesiunilor de formare sunt transferate/adaptate în cadrul întâlnirilor cu părinții, facilitate de echipe de profesori din unitatea de învățământ.
Prima activitate/întâlnire cu părinții din cadrul proiectului “Campionii Incluziunii” a debutat cu o temă de un interes deosebit pentru toate părțile implicate. Trăim într-o eră în care avem impresia că timpul nu ne ajunge iar cunoașterea propriului copil devine pentru mulți dintre noi o adevărată provocare.
Alături de cei 14 părinți am dorit să răspundem la următoarea întrebare: “Cum ar fi să ne facem un scop din a vorbi unii cu alții mai mult?”. Atunci când un părinte își privește copilul în ochi știe cu certitudine că există o legătură minunată, puternică și frumoasă. Cu toate acestea mai există și acel tip de legătură care provine din a cunoaște omul de lângă tine, din a ști despre el. Chiar dacă uneori ne bazăm pe deducție când dorim să știm ce trăiește cineva acest lucru nu este de ajuns. Uneori deducția și imaginația ne pot juca feste, pot deforma realitatea.
Așadar, în cadrul atelierului, am identificat elementele cheie ale comunicării eficiente și am discutat despre cum putem să construim contextele cele mai potrivite atunci când dorim să petrecem timp de calitate cu cei mici. Cât despre succesul activității propuse, vorbesc de la sine imaginile unde putem citi pe chipurile tuturor starea de bine și relaxare.
„Atunci când părinții și profesorii își dau mâna, copiii dau mâna cu reușita”.
,,Ideologia că îi lăsăm pe copii să facă ce vor că astfel le dezvoltăm creativitatea e falimentară din punct de vedere științific și din punctul de vedere a ceea ce îi va ajuta pe ei într-un viitor incert, care nu îi va întreba cât de mult le place ci cât de performanți sunt. Autodisciplina/disciplina este una din metacompetențele cele mai eficiente pentru viitor”
( Mircea Miclea)
În cadrul celei de a doua activitate, cu părinții, am experimentat eficiența regulilor, cum le stabilim și cum perseverăm în aplicarea lor.
Fiecare atelier desfășurat cu părinții are un design agreat de echipa de facilitatori: de la jocuri de energizare, la lucru în echipe, procesarea învățării și transferul în progresul fiecărui copil.
Ana Moldovan, Ionuț Budăcan, Raluca Gross, Simona Rus
Citiţi şi:
- Atelier în cadrul proiectului Campionii Incluziunii, la Școala Gimnazială Sânmihaiu de Câmpie
- O nouă activitate cu părinţii, la Sânmihaiu de Câmpie, în cadrul proiectului Campionii Incluziunii
- „Campionii incluziunii”. Proiect pentru creșterea capacității școlii de a asigura incluziunea efectivă a copiilor romi, la Sânmihaiu de Câmpie
- Centrul recreativ Legacy de la Băile Figa, finalist în competiţia New European Bauhaus a Comisiei Europene! Cum puteţi vota!
- O carte necesară şi utilă
Adaugă comentariu nou