Centura Bistriţei revine pe tapet! Varianta 2 Sud intră în calculele de finanţare europeană!
Preşedintele Consiliului Judeţean Bistriţa-Năsăud, Emil Radu Moldovan, anunţă refinanţarea proiectului de construcţie a variantei de ocolire a municipiului Bistriţa. Potrivit acestuia, proiectul ar urma să fie finanţat în acest exerciţiu financiar european, informaţia fiind confirmată de Mircea Pop, director general adjunct Proiecte cu Finanţare Externă din cadrul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România.
Vorbim despre cel mai important proiect de infrastructură şi nu numai pentru Bistriţa-Năsăud, valoarea investiţiei fiind estimată la circa 174 milioane euro, din care peste 20 milioane euro ar urma să fie cheltuiţi pentru despăgubiri acordate proprietarilor de terenuri. Varianta 2 Sud a centurii ocolitoare, cu o lungime de circa 14,4 kilometri, presupune traversarea Dealului Codrişor şi a localităţii Jelna.
Aşa cum remarca edilul Ovidiu Creţu, realizarea variantei ocolitoare înseamnă „cea mai importantă investiţie după Combinatul Industrial pentru Construcţii de Maşini, realizat în anii 70, adică 800 de locuri de muncă directe, 2000 de locuri de muncă indirecte în industria pe orizontală, atragerea în circuitul pieţei a peste 9000 hectare de teren, asigurarea unei „legături organice” între Parcul Industrial şi Wonderland, plus stabilizarea Dealului Codrişor.
*******************
Proiectul trenează de ceva ani, în urma jocurile politice dintre fostul Consiliul Judeţean, condus de Liviu Rusu, unde majoritar era PDL, şi Primăria Bistriţa condusă de Ovidiu Creţu. De altfel, la acea vreme, Consiliul Judeţean a refuzat să acorde un aviz. Între Nordul şi Sudul Bistriţei, stânga şi drepata politicii locale, cei de la Bucureşti s-au săturat de noi!
În 2010, CNADNR anunţa că “se vede obligată să întreprindă demersurile legale pentru a nu mai continua elaborarea proiectului tehnic, a detaliilor de execuţie şi a documentaţiei de licitaţie pentru varianta de ocolire Bistriţa din contractul de proiectare, respectiv contractul de finanţare”. “Astfel, fondurile alocate de Comisia Europeană prin Fondul European de Dezvoltare Regională vor fi retrase urmând ca în cazul în care se va dori finanţarea variantei de ocolire Bistriţa, o solicitare din partea autorităţilor locale să fie făcută într-un program ulterior de finanţare”, trasmitea compania de stat.
CNADNR susţinea, într-un comunicat de presă, că este ”o pierdere atât ca proiect de infrastructură de transport rutier, cât şi ca absorbţie a fondurilor nerambursabile alocate României de Comisia Europeană pentru care vă considerăm direct răspunzători”.
Citiţi şi:
- Centura de ocolire a Bistriţei, varianta Sud, din nou pe tapet
- Varianta 2 Sud este singura fezabilă şi finanţabilă
- Petiţia „Salvăm Pădurea Codrişor” trimisa premierului Ponta
- Florin I. Bojor: Scrisoare deschisă CNADNR 2: Care este varianta nord reală pentru centura Bistriţa?
- Liberalii cer şedinţă extraordinară de Consiliu Local pentru a dezbate traseul noului drum de centură
Comentarii
Cata nesimtire la acest individ pervers care dispune de o suprafata de teren in Zavoaie pe unde urmeaza a trece traseul centurii pe care o considera ca este singura varianta. O fi singura varianta convenabila pentru acest nemernic. Cum poti sa spui ca este singura varianta sa distrugi cateva hectare din padurea Codrisor si sa aduci poluarea in cea mai linistita zona a orasului? Dar varianta pe la Monar, Budacul de jos, Jelna, Ghinda, Livezile care a fost propusa de ce nu a fost sustinuta de un primar responsabil cu un memoriu justificativ convingator? Chiar si varianta nord a centurii ocolitoare actuale este mai buna decat „unica varianta” din mintea primarului care are interese personale meschine in acest proiect major pentru soarta unui oraş. Un astfel de individ care pune mai presus interesele personale decât pe cele ale comunitatii nu are ce cauta in functia de primar.
.
O varianta la fel de tampita precum primarul. In loc sa gandesti cum sa amenajezi malurile raului Bistrita in bebeficiul sanatatii locuitorilor orasului, o minte bolnava a unui tembel, e pe cale sa aduca poluarea generata de traficul greu tocmai pe aici, la nici 300m de parcul orasului, de casa de cultura sau de stadion si tocmai pe la poarta spitalului TBC, care a fost amplasat aici cu aproape un secol in urma datorita factorilor benefici oferiti de padurea si de cursul de apa din apropiere. E ca si cum la Timisoara ai distruge parcurile de pe malurile Begai sa faci drumul pentru trafic greu prin oras. Trebuie oprit cu orice pret acest zevzec inainte de a-si desavarsi crima. Exista alte solutii rezonabile de ocolire a orasului Bistrita de catre tranzitul de trafic greu. Una din aceste solutii ar putea fi varianta Monar, Budacul de jos, Jelna, Ghinda, Livezile. O alta ar putea fi varianta pe la nord de Statiunea pomicola, care ar avea avantajul de a prelua si traficul greu de pe DN17C inainte ca acesta sa ajunga in oras.
Comentariile de mai sus, nu puteau fi facute de altcineva, decat de inginerul Gagea de la PER... care este consilier municipal si care a intrat in sistem numai sa bage strambe si sa contracareze ori ce masura luata de PSD sau PNL...
Stimati domni, este imperios necesar a se infiinta un drum de ocolire, de decongestionare... de preluare a unei parti ( macar) din traficul de tranzit de prin Bistrita, apoi zica-i drum de centura, varianta ocolitoare, strada, aleie... etc. ca n-atre importanta. Ce este important, este faptul ca , pentru construirea acesteia, se dau bani de la Comunitatea Europeana si timp de cel putin 10 ani de zile de acum incolo, se vor crea locuri de munca bistritenilor, pe langa avantajul creat de acest drum, pe care in mod cert ca vor circula absolut toate masinile, indiferent de culoarea acestora, chiar daca cele "portocalii"... ( sau "verzi"...) ... vor avea ceva greturi cand vor intra pe acesta...
Pana acuma, intre Primaria Bistrita si Consiliul Judetean, nu a fost altceva, pe vremea mostenita de la PDL... decat un circ mediatic... o batjocura la adresa noastra a bistritenilor, pentru ca proiectul avand copertile de culoare rosie ( probabil... sau in mod cert... ) nu este pe placul "portocaliilor" si mai ales al putinilor locuitori din zona "Zavoaie"... pe unde va trece acest drum... care raportat la populatia si interesele bistritenilor, nu reprezinta nici 0,01 %...
Nimanui nu i-ar conveni sa-si vada proprietatile "incalcate" si "casa" ... daramata... din aceasta cauza, dar interesul majoritar trebuie sa primeze fata de cel minoritar sau foarte minoritar cum este in cazul de fata...
In paralel, se va moderniza si "centura" existenta prin fosta zona industriala si numai bine, vom avea o "centura" in jurul Bistritei, care va prelua o foarte importanta valoare de trafic rutier, pe relatia Moldova-Cluj-Mures...
Desigur, ca ideal ar fi fost ca acest drum sa fi fost prin Monariu-Jelna... dar este un traseu mult prea lung si banii europeni sunt limitati... doar la aceasta varianta, aleasa din mai multe, pe care le stie toata lumea, ca s-a facut atata "tam-tam" in jurul lor.
Acest proiect, este deja in derulare avansata si singurul "blocaj"... a fost la Consiliul Judetean... de unde PDL-istii au plecat ( speram ca pentru totdeauna... ) si acuma in mod firesc si normal ca municipalitatea isi poate pune in aplicare acest proiect de stricta necesitate, vitala pentru Bistrita as putea spune.
Asadar, domnilor ..." Gica Contra"... nu va mai bateti de ceasul mortii si nu mai tot injurati primarul... ca n-aveti dreptate absolut deloc. Vedeti-va de lungul nasului si conformati-va, ca oricum... n-aveti de ales si sa stiti ca primarul nu-i "tampit " absolut deloc ! Face tot ce este omeneste posibil pentru imbunatatirea traficului rutier in Bistrita. Asta face si face foarte bine... ! De cand este dumnealui primar, au disparut bordurile aiurea de la trecerile pentru pietoni, unde ne rupeam masinile zilnic... s-a amenajat DN 17 pentru a se desfasura prin Bistrita un "tranzit" fluient pe relatia V.Dornei-Cluj, s-au amenajat intersectiile cu sensuri giratorii, eliminandu-se semafoarele atat de costisitoare pentru banii publici... etc. etc... si incet incet... vom fi si noi ca-n "Europa"... sper... !
Asadar domnule primar, bine faceti ceea ce faceti. Nu va luati dupa niste "nervosi disperati"... care numai ca nu dau in balbaiala ca nu fac si ei parte din USL... !!! Noi va sprijinim pentru a duce la bun sfarsit actiunile Dvs , nu din ambitie politica sau administrativa ci pentru ca sunt benefice noua tuturor !
La Bistrita un primar nemernic e in stare sa distruga ireversibil infatisarea aproape milenara a orasului pentru niste interese personale meschine, in ciuda reactiei vehemente a locuitorilor care se opun construirii drumului de tranzit pentru trafic greu prin padurea Codrisor. Individul acesta se comporta ca pe mosia proprie (Vezi mutarea statuilor din oras dupa mintea lui idioata). Reamintim că proiectantul "Iptana" a studiat 3 posibile variante pentru un drum de centură al Bistriţei: varianta 1 - actuala şosea care ar putea fi prelungită şi reabilitată cu 65 de milioane de euro; varianta 2 Sud, DN 17 Viişoara - Codrişor - malul Râului Bistriţa - Jelna - Ghinda - Livezile şi care ar costa 174 milioane de euro; varianta 3 Sud - de 250 milioane de euro, care ar trece pe la Sărata - Monariu - Budac – Livezile. Varianta pe care insistă Primăria Bistriţa deşi Hotărârea CL a fost anulată de instanţă este cea a centurii 2 Sud, care s-a lovit permanent de o opoziţie puternică din partea cetăţenilor din zonă, în condiţiile în care terenul cu risc de alunecări din zona Codrişor ar implica traversări supraterane şi lucrări serioase de consolidare, nemaivorbind de defrişări şi exproprieri.
Asteptam reactia consilierilor sanatosi la cap.
Adaugă comentariu nou