Petiţia „Salvăm Pădurea Codrişor” trimisa premierului Ponta

Către:

1. Domnul Victor-Viorel Ponta – Prim Ministru al Guvernului României

2. Domnului Liviu-Nicolae Dragnea - Ministrul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice

3. Domnului Dan-Coman Şova – Ministru delegat pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine

4. Doamnei Rovana Plumb - Ministrul Mediului şi Schimbărilor Climatice

5. Doamnei Lucia-Ana Varga - Ministru delegat pentru Ape, Păduri şi Piscicultură

6. Domnului Gheorghe-Eugen Nicolăescu – Ministrul Sănătăţii

7. Domnului Raed Arafat – Secretar de Stat Ministerul Sănătăţii

8. Domnului Eugen-Orlando Teodorovici - Ministrul Fondurilor Europene

9. Domnului Narcis-Ştefan Neaga – Director General CNADNR

10. Domnului Ioan Ţintean – Prefectul judeţului Bistriţa-Năsăud

11. Domnului Emil Radu Moldovan – Preşedintele Consiliului judeţean Bistriţa-Năsăud

12. Consiliului local al municipiului Bistriţa

13. Domnului Ovidiu Teodor Creţu – Primarul municipiului Bistriţa

Semnatarii petiţiei „Salvăm Pădurea Codrişor” în temeiul Ordonanţei nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor, vă aducem la cunoştinţă următoarele:

Începând cu anul 2009 se analizează realizarea proiectului „Variantă ocolitoare pentru municipiul Bistriţa” din fonduri europene. De atunci nu au fost făcute progrese în realizarea proiectului datorită faptului că Primarul municipiului Bistriţa, dl. Ovidiu Teodor Creţu, insistă numai pe varianta denumită SUD 2, canalizând activitatea proiectantului (SC IPTANA SA Busureşti) în studierea doar a acestei variante. Datorită tergiversării deciziei şi cramponării numai de varianta SUD 2 există pericolul de a nu se realiza o variantă ocolitoare pentru traficul auto prin municipiul Bistriţa.

Împotriva variantei ocolitoare SUD 2 vă aducem următoarele argumente:

1. Este nelegală deoarece 5 km, din lungimea de 14,4 km a variantei ocolitoare SUD 2, sunt prin intravilanul oraşului Bistriţa, ceea ce contravine prevederilor OG nr.43/1997 privind regimul drumurilor (art. 37 "Pentru descongestionarea traficului în localităţi, protecţia mediului şi sporirea siguranţei circulaţiei pe reţeaua de drumuri expres şi drumuri naţionale europene se realizează variante ocolitoare, situate în afara intravilanului localităţilor, pe baza studiilor de trafic. Accesul spre aceste variante ocolitoare se realizează numai prin intermediul unor drumuri care debuşează în intersecţii amenajate corespunzător volumelor de trafic.") .
Menţionăm că Tribunalul Bistriţa-Năsăud şi Curtea de Apel Cluj au constatat nelegalitatea traseului variantei SUD 2, anulând HCL 151/2010 care dădea aviz favorabil traseului SUD 2 (anexăm Sentinţa 409/2011 a Tribunalului BN şi Decizia 3905/2011 a Curţii de Apel Cluj, rămasă definitivă şi irevocabilă). În pofida acestor sentinţe, se continuă promovarea unei variante ilegale!
2. Nu preia întregul trafic de tranzit prin municipiul Bistriţa. Conform studiului de trafic, anexă la documentaţia de actualizare PUG Bistriţa, 35 – 40% din traficul de tranzit este spre DN 17C (Bistriţa-Năsăud) care intră prin NORDUL oraşului Bistriţa spre DN 17. De asemenea, zona industrială a municipiului Bistriţa se află situată în NORDUL oraşului. Menţionăm şi faptul că traficul greu spre unităţile economice din Bistriţa nu va putea folosi varianta ocolitoare SUD 2 şi va folosi traseul actual, deoarece zona industrială a municipiului Bistriţa se află situată în NORDUL oraşului
3. Zona Dealului Codrişor , care ar urma să fie traversată de varianta ocolitoare SUD 2, este cuprinsă în Planul Urbanistic Zonal „Zona de agrement parcul municipal – Pădurea Codrişor – Râul Bistriţa” şi în Strategia de dezvoltare a municipiului Bistriţa până în anul 2030 , fiind singura posibilitate de extindere a parcului municipal. În bugetul municipiului Bistriţa pentru anul 2013 există alocări de fonduri pentru realizarea studiului de fezabilitate „Zonă de agrement Codrişor”.
4. Costul estimat al variantei ocolitoare SUD 2 este exorbitant, 174 mil.Euro pentru 14,4 km ( peste 12 mil. Euro/km – mai mult decât o autostradă pe traseu de munte). Avem exemple de lucrări în derulare sau recent contractate la preţuri de cca 1/3 din valoarea estimată pentru varianta SUD 2 ( a se vedea varianta ocolitoare a municipiului Suceava, tronsonul 4 din autostrada Lugoj – Deva, ambele la valori sub 5 mil. Euro/km, etc.).
Costul enorm se datorează unor lucrări de artă foarte scumpe (poduri, viaducte, consolidarea dealului Codrişor, panouri fonoabsorbante, etc.).
5. Aducem un factor poluator major ( o şosea de trafic greu, inclusiv TIR-uri cu emisii mari de gaze de eşapament şi poluare fonică):
- foarte aproape de centrul oraşului (la numai 600 m)
- la 100 - 200 m de două mari cartiere rezidenţiale de blocuri (CR-Vivu-Ion Minulescu şi Ştefan cel Mare)
- pe lângă obiective de agrement :ştrandul, parcul şi stadionul municipal, lac MHC
- pe lângă SPITALUL TBC şi STAŢIA DE AMBULANŢA
- pe deasupra râului Bistriţa (viaduct de cca 400 m)
- prin cartierele rezidenţiale de case Mihai Viteazu şi Valea Ghinzii.

Solicităm autorităţilor cărora le adresăm prezenta petiţie să intervină, fiecare pe domeniul de competenţă, pentru a opri acest proiect (varianta ocolitoare SUD 2). În caz contrar se va ajunge, din nou, la instanţele judecătoreşti şi proiectul de realizare a variantei ocolitoare a municipiului Bistriţa va fi tergiversat sau anulat.

Comentarii

01/09/13 21:23
locuitorul

Voi care a-ţi întocmit această petiţie cu ce sunteţi mai buni ca primarul ???????
Sunte-ţi complici la abjecta Hotărâre de Consiliu Local Nr.71/2010 Tuţă-Molnar care ar avea traseul pe fostul drum de centură.
1. Fostul drum de centură este complet în intravilanul municipiului Bistriţa, a se vedea din nou OG nr.43/1997.
2. Şi Da, acum tot traficul greu şi de transit trece prin oraş , prin inima cartierelor Unirea si Viişoara, şi afectează tot oraşul., asta dece nu spune-ţi).

3 De ce nu spuneţi că varianta 1 Nord impusă de cuplu Tuţă-Molnar trece pe lângă zona de agrement Pădurii Schullerwald pentru care exita un proiect depus de amenajare ”Modernizarea şi extinderea infrastructurii turistice de agrement şi a utilităţilor conexe în municipiul Bistriţa – Pădurea Schullerwald”. Aici sunt nu unul ci două ştranduri şi deasemenea alte terenuri şi baze de sportive.
4 . Aducem un factor poluator major ( o şosea de trafic greu, inclusiv TIR-uri cu emisii mari de gaze de eşapament şi poluare fonică):
- foarte aproape de centrul oraşului (la numai 300 m)
- foarte aproape de multe mari cartiere rezidenţiale de blocuri şi case.

5. De ce nu spuneţi că centura impusa de Tuţă-Molnar (1 Nord), nu este variantă ocolitoare:
a. trece prin mijlocul oraşului.
b. va avea foarte multe intrări-ieşiri
c. va avea multe intersecţi
asta ducând pe deoparte la un timp efectiv de parcurgere enorm, pe de altă parte la o poluare excesivă datorită numeroaselor perioade de frânare şi accelerare a autovehicolelor.
Şi mă opresc aici în enumerarea aspectelor.

Ce ar ca şi noi cei de la Nord de Râul Bistriţa să ne apucăm să facem petiţii…..?
Ce ar fi dacă l-am da în judecată pe Tuţă şi pe Molnar şi toţi complici lui…..?

02/09/13 00:48
locuitorul

Hotărârea Consiliului Local Bistriţa Nr.71 din 2010 (Tuţă-Molnar)

ART.1. - Se dă acordul pentru traseul 1 Nord sau 3 Sud al variantei de ocolire a municipiului Bistriţa, conform documentaţiei întocmite de către S.C. IPTANA S.A pentru Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, în cadrul Contractului POST/2009/2/1/001/002.

Precizez că varianta aberantă impusă de cuplu Tuţă-Molnar este ” 1 Nord”. Ea reprezintă fosta şosea de centura şi alte două porţiuni care străbat cartierele Viişoara şi Unirea pe toată lungimea lor.
La Varianta ” 3 Sud” adică pe lângă Monariu şi Jelna nu am găsit argumente împotrivă trebuie să recunoaştem că este o variantă rezonabilă.

02/09/13 08:00
... cititor ...

Actualmente, Padurea Codrisoru, este un loc plin de gunoaie si de bordeie cu tigani cersetori, care-si fac veacul pe langa Bistrita. Este un teren instabil, care curge intr-una in Raul Bistrita si nicidecum nu este un loc de agrement, ci o "viroaga" imputita si plina de gunoaie de tot soiul...
DA, SUNTEM PENTRU construirea prin aceasta padure, a unei artere de circulatie, ocazie in care se vor consolida si malurile acestei "rape" ( pentru ca este un fel de "rapa"... la urma urmei...) , se va igieniza si va deveni un teren util pentru Bistrita.

Stimati domni "Gica Contra"... nu va mai dati de "ceasul mortii"... si lasati lucrurile asa cum este normal si firesc sa fie. Pentru Bistrita, Dvs, cei circa 500-1000 de persoane... nu reprezentati nici 0,004% din populatia acestei urbe si pe moment ce pentru construirea acestei artere rutiere deja exista in faza terminala un proiect deja aprobat si exista si banii alocati de la Comunitatea Europeana ( nerambursabili...) atunci ... VOM VOTA CU DA ... foarte clar si raspicat, sa se construiasca aceasta "centura" sau cum ( d.r.a.cu ) i-o zice... pentru ca deja prin Bistrita , efectiv nu mai incap masinile de aglomeratia care exista.
Nu zice nimeni ca este cea mai viabila si cea mai fericita varianta, dar pana una alta, daca sunt deja banii destinati si aprobati, DA... suntem de acord sa se faca si de perspectiva, "alesii" nostri ... n-au decat sa faca formalitatile si pentru construirea "centurilor" varianta Bistrita-Nord si varianta Saratel-Jelna-Livezile... ca nu zice nimeni NU.

Asa ca acestei scrisori deschise, imi face placerea sa le raspund celor care au "facut-o"... cu formula:

" DA, absolut toti soferii Bistritei si nu numai... SUNTEM DE ACORD si cu DEFRISAREA SECTORULUI PRIN CARE VA TRECE DRUMUL... SI CU construirea ACESTUI DRUM OCOLITOR ... prin acel loc ", chiar daca nu este pe placul tuturor !!!!

Adaugă comentariu nou

 
Design şi dezvoltare: Linuxship
[Valid RSS] Statistici T5